Alla inlägg under april 2008

Av Sandra Sterner - 30 april 2008 20:30

         

 

Himlen hängde grå, och det duggregnar (som vanligt) När vi traskade i väg för att se, det årliga firande av majbrasans sken. Min dotter Caroline 7 år hade tjatat hela dagen, mamma när ska vi gå, och titta på elden, när är klockan 20.00

 

Tjat tjat som en ettrig terrier höll hon på hela dagen och tjatde på mig  Till slut var klockan runt 20.00 så  våran familj traskade iväg med paraply i handen.

 

När vi hade kommit fram, var det smockfullt med folk, Caroline satte igång igen med sitt tjat mamma får jag fiska fiskdamm, lilla gumman det finns ingen sådan här det är bara tomteboda, med lotterier och bollkastning. Hon hade riktig tur ( skillnad mot annan som allid brukar få nitlotter när jag köper triss) Hon lyckade vinna både på bollkasningen, och drog en vinstlott på tomteboda.

(Tror jag ber henne köpa mina trisslotter, nästa gång jag ska spela )

Sedan efter lotteriet satte tjatet igång igen 

- Mamma jag vill ha sockervadd

- Men elden då vill du inte se den?

- Nej jag vill ha sockervadd!

 

Snäll som man är, och det är ju bara Valborg en gång om året, så ställde vi oss i den milslånga kön, min make protesterade högt, jag står aldrig i den här kön, den ringlade sig fram. Det stod säkert 60 personer i kön ! Efter 30 minuter frågade jag kan vi inte köpa något på kiosken hemma istället? Nej jag vill ha sockervadd, så vi stod kvar 40 minuter till, över 1timme i den förbaskande sockervaddskön.När det nästan var våran tur det var bra 4stycken före.

- Mamma jag orkar inte längre jag vill se på brasan!

- Det är bara att stå kvar du ska få ditt sockervadd du tjatat om !!

När Caroline hade fått sitt sockervadd vad det dax att kolla in brasan, som inte var så mycket kvar av, det pyrde lite i den, och de flesta hade börjat traska hemåt.Kvällen gick mot sitt slut, och familjen började traska hemåt, och Caroline slockande på stört.

 

 

 

 

Skrivet av Sandra 1 maj 2008 klockan 20:38

Tidigare månad - Senare månad

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards