Direktlänk till inlägg 14 juni 2016

Tisdag kväll

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, men hade en tandläkartid hos min tandläkare inne i stan. Jag som tidigare när jag var yngre led av väldigt svår tandläkarskräck, av just hemskt vidriga tandläkare som lagade mina tänder som barn, utan någon som helst bedövning och det har ju satt sina sår. Men så började jag gå hos en privat tandläkare inne i stan, som är super gullig och så omtänksam och snäll. Jag har aldrig varit med om en så trevlig och snäll tandläkare förut och medans man sitter där och gapar i tandläkarstolen, så drar han en del roliga vitsar och skojar med en. Alltså från att tycka tidigare det varit en skräckupplevelse att gå till tandläkaren, så får jag mig numera ett gott skratt. Jag kan idag ta som exempel då en porslinskorna skulle bytas ut mot en ny. Tandläkaren skulle rengöra och sa att han skulle bjuda mig på lite sprit, se så öppna munnen nu så jag kan rengöra tanden.


Jag kunde inte annat en att börja fnissa. En tandläkare som bjuder sina patienter på "sprit" men i själva verket var det ju inte "sprit" för att dricka, utan avsett för att rengöra tanden ordentligt, men visst sjutton brände det till litegrann på tungan, dom enstaka dropparna som hamnade där. Efteråt blev det en tur på stan och shoppade litegrann. Därefter blev det till att gå till pendeltåget och även om det är så att jag har ny bil så totalvägrar jag köra inne i Stockholms city och det av flera anledningar. Folk kör för det mesta som galningar och inte tala om alla dessa tokiga ( kanske inte alla )cyklister som inte alls brukar bry sig om trafikreglerna och kör efter sitt eget smak och tycke. Jag har själv varit med om inne i stan om att möta cyklister som cyklar mot rött ljus och kommer trampade i full fart på enkelriktade gator. En annan sak som hände mig för många år sedan, det var en utav gångerna jag var inne på Södermalm och hade hittat en ledig parkeringsplats emellan två bilar. Jag körde upp jämsides med den främre bilen och skulle backa in i rutan. I backspegeln ser jag en cyklist komma cyklade på samma gata och väntar då på att börja backa så att cyklisten får cykla förbi först. När cyklisten är i höjd med min bil så sparkar cyklisten till ena sidan av bilen och gormar någonting att "jag står i vägen" - Hallå, jag stod helt stilla och väntade på att börja backan så att cyklisten kunde få cykla förbi först, men det verkade störa denna cyklist väldigt mycket. - Okej, för dessa som cyklar inne i stan och som följer trafikreglerna och inte cyklar mot rött ljus i korsningar och inte ser sig fördom som ska gå över övergångställen. Det är flera saker som får mig att välja att lämna bilen kvar på jobbet eller så hemma då jag är ärenden eller tandläkaren inne i stan. Bensinkostnader, och det kan jag lov att det är inte speciellt enkelt att hitta någon ledig parkeringsplats inne i stan och så ska man betala för parkeringen och inte nog med detta så är det ju både  trängselskatt på in och ut från stan. - Nej, tack det avstår jag verkligen från att göra och åker då hellre kommunalt även om det är väntetid och man får inte heller alltid plats för att sitta, utan får då stå upp och trängas ihop med andra resenärer. Men efter min lilla shoppingrunda på stan så tog jag pendeln till jobbet där jag hade min bil parkerad och körde hem till underbart vackra Nynäshamn.


Jo en annan sak, som jag inte skrivit i bloggen, men som jag tänkte ta och skriva om nu. Just när vi hade flyttat in i vår nya lägenhet så ville förstås en utav Carolines katter gå ut. Simba som han heter är väl omkring 6 år och har varit utekatt så länge jag kan minnas. I alla fall så var han förstås helt förvirrad och det verkade som han inte visste vart någonstans han befann sig, då han gick omkring utanför på våran nya baksida och nosade runt. Dom första dagarna var han precis alldeles utanför, men så några dagar senare så hade Simba gett sig ut på en längre vandringsfärd och börjat vigda sina vyer och sitt nya bostadsområde. Min dotter Caroline var förstås jätteledsen över att hennes katt inte kom hem, men så har hon ju också ytterligare en katt som i sommar blir 1 år och som hon döpt till Junior men mestadels kallar hon honom för Juni. Den äldre katten Simba har varit borta ett par veckor ungefär 3-4 veckor och vi har skrivit och lagt upp en bild på Simba på Facebook sidorna "Du vet att du är från Nynäshamn" och " Nynäshamns anslagstavla" och frågat om det finns någon som sett Caroline katt. Några har svarat och skrev var dom hade sett honom och den ena grannen bredvid mig hade sett våran katt i skogen som ligger ett stenkast ifrån våran baksida.


I går kväll så var sambon min uppe i sväng för att gå på toa och han gick tydligen ut på baksidan och så kommer han in till mig och viskar: Vet du vem som har hittat hem.....? Jag vaknar alldeles yrvaken och kliar mig i ögonen och ser att Carolines älsklingskatt Simba har kommit hem. -Åh, herre jösses så glad hon kommer bli i morgon bitti när hon vaknar. I morse innan Caroline vaknade så tassade jag in till hennes rum och viskade försiktigt: Mammas hjärtegull, vet du vem som kom hem i går natt.....??

Caroline som är fruktansvärt morgontrött, orkade inte svara, utan sussade så gott vidare. Jag viskade. Gumman, Simba, som du frågat tjatat och frågat så mycket efter är hemma nu. Åh, gissa vad jag fick för svar från henne.....?? -  Mmm, men jag ser honom inte..


Alltså jag satt med katten i mitt knä på Caroline sängkant och Caroline svarade fast hon fortfarande sov och antog att hon hade svarat i sömnen. Provade att säga, du ser att det är Simba som är hemma om du öppnar upp dina ögon. En sömndrucken Caroline öppnar sina ögon och blir så himla glad och lycklig över att hennes älsklingskatt kommit tillbaka hem igen efter att ha varit ute på strövartåg runt sitt nya bostadsområde och kanske det var så att han inte från början hittade hem, men till slut så kom han hem.

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Av Sandra Sterner - 25 maj 2016 21:11


Jag njuter av varje sekund jag är hemma och brukar när jag kommer hem kolla mina olika e-mail adresser och se om det är något nytt som hänt på Facebook. Jag fick mig ett riktigt gott skratt när jag såg att det lyste rött under aviseringar och några n...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016
>>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards