Alla inlägg under september 2011

Av Sandra Sterner - 30 september 2011 17:46

Sådär ja, nu var jag tillbaka på bloggen igen. Efter ett litet kortare break uppehåll på 2 dagar.


Sitter nu och pustar ut efter en veckas arbete, och nog märks det alltid att produktionen nu har kommit igång. Det är nästan i princip att göra hela tiden, men bättre att ha att göra, än att sitta hela långa dagar och rulla tummarna.


En annan sak som har börjat bekymmra mig och det är ( måste påstå att jag tycker det är lite pinsamt) men skitsamma. Men det är alltså mitt minne ( Jag citerar min ex: make Johan, som ibland brukar uttrycka sig såhär: Minnet är bra  men alldeles för kort! Jag skulle vilja tillägga på tok alldeles för kort.


Jag har märkt den senaste tiden att mitt minne har blivit sämre ( en är man väl för ung för att bli senil...eller) Jag tror antagligen det beror på allt det som hela tiden händer runt omkring mig i mitt liv. Detta har gjort att jag blivit en sån som lätt glömmer bort exempel vis vart  jag lägger mina saker. Som idag t.ex så ringde ( som alltid) min mobil precis innan jag skulle gå ifrån jobbet, och efter att jag pratat klart så lade jag bara ifrån mig mobilen på bordet, och glömde ta med mig den. Då det även är fredag så känner man en extra stark längtan att komma hem och göra fredagsmys, tillsammans med Caroline. Jag satte mig i bilen och brummade iväg ifrån jobbet och inte förräns jag var på Nynäsvägen, kom tanken på varför min mobil inte gett ifrån sig något samtal eller sms.Då först upptäckte jag att mobilen inte var och det var bara att vända tillbaka och köra tillbaka till Västberga. Jag skulle aldrig någonsin klara mig en dag utan min mobil.



Nu på måndag är det dags för Caroline att fylla 11 år.Oj, oj vad födelsedagar det varit den sista tiden och snart är alla mina barn stora.


Nu bär det av upp till centrum för att inhandla lite smått och gott inför fredagsmyset och tv-tittandet.

Av Sandra Sterner - 27 september 2011 18:54

Jag känner idag att publicera en bit av en liten serie som jag hittade på nätet. Det verkar ju finnas en uppsjö utav roliga skämt om just blondiner.


 

Klicka på bilden för större text


Jaa, för min egen del så är jag nöjd med att vara bosatt på bottenvåningen...

 

Av Sandra Sterner - 25 september 2011 20:49

 

Idag fyller min son Tobias 16 år och vi har idag firat och gratulerat honom inom familjen.  Nästan alla syskon var på plats, hemma hos Johan och Lizzy, ja, förutom då storasyster Nina och hennes familj, som bor lite för långt bort. 


I födelsedagspresent fick Tobias nya möbler till sitt rum, och så lite pengar. I den åldern som han är i just nu så blir det bäst att han får välja och köpa det han själv vill.

 

 

 

Av Sandra Sterner - 23 september 2011 22:29

Ja, det är egentligen ingeting som är ovanligt ( nu förtiden) i mitt liv att det händer

eller dyker upp lite oväntade saker.


Morgonen började som alla andra vardagasmorgnar, men en sömning mamma och en ännu tröttare liten dotter, men uppe är vi båda två strax efter klockan 7 på morgonen. Caroline hämtades av sin skolskjuts och när jag gjort mig i ordning så går jag och sätter mig i bilen och kör mot mitt arbete. Däremot i morse så var jag en aning disträ och hade min tankar på så mycket annat.


Jag som annars brukar vara så noga med att tänka på att lägga fram min mobil vid det lilla utrymmet som är framför växelspaken, så att jag snabbt kan svara medans jag kör. Men tyvärr var mina tankar i morse fjärran långt bort och det liksom försvann att " Tänka på att lägga fram mobilen inom räckhåll"

Istället låg den kvar i min handsväska, som i sin tur ( för att göra det ännnu mera komplicerat i en ännu större väska ( då jag får plats med ännu mera onödigt bärarande)


Alltså finns det någon tjej/kvinna som kan klara sig utan att kånka/bära eller släpande på en handväska/handväskor??


Så länge som jag kan minnas tillbaka, så började det med att man hade en liten skolväska, som sedan när man blev äldre byttes ut mot en handväska/handväskor.


Nej, nu känner jag att jag tappade ämnet litegrann om det som jag egentligen skulle skriva om.


Jo, jag sitter och kör på Nynäsvägen och samtidigt som jag konsentrerar mig på morgontrafiken, så kände jag mig i morse något disträ och lite vimsig. När jag väl är framme vid jobbet och har parkerat, så började ( jag min virrpanna) leta efter...just det mobilen.Trodde förstås att den låg på sitt gamla vanliga ställe vid det lilla utrymmet framför växelspaken, men det gjorde den ju förstås inte. 


Åh, nej, vad fan är nu mobilen. Utan den klarar jag mig bara inte!


Sträckte mig efter min stora väska för att lyfta ur min något mindre handväska, och där bland, nycklar, spegel, smink, borse ( och gud vet allt annat onödigt) så låg min mobil. Jag kollade displayen och som vanligt så hade jag missat några samtal.


Detta gjorde att jag var illa tvungen att reda upp en annan viktig sak idag (som jag inte tänker skriva om i bloggen) men kan skriva så mycket som att när det gäller mina barn, så finns det inget arbete i världen som går före dom.


Jag körde sedan återigen tillbaka till jobbet och började inte jobba förrän vid lunchtid och pratade med min chef och frågade om det inte gick att jobba kvällskiftet istället.


I morgon väntar en ny dag, och framför allt och det bästa med helgerna att få sova ut tills man själv vaknar eller blir väckt utav Caroline.

Av Sandra Sterner - 21 september 2011 21:29

Nu för tiden händer det ytterst sällan att jag blir förvånad över saker och ting. Det är bara att läsa tillbaka i min blogg, så förstår ni vad jag menar. Till er som inte orkar eller känner för att läsa bakåt i tiden, så skriver jag istället att det har gått och hänt mig så mycket genom åren och i mitt liv, och det gör nuförtiden att det brukar krävas än del för att få mig förvånad.


Jag ska skriva ner och berätta för er:


Alltså detta med hur företaget Telia fungerar eller egentligen inte fungerar.


Jag blev lite förvånad då jag under ett par dagar fått några kommentar skickade till mig. Men kan ni tänka er att det finns personal inom Telia som har folk som sitter och läser andras bloggar.


Jag väljer nu att lägga ut dom båda kommentarerna, så ni själva får läsa och se.


Hej!

Om du har traditionell fast telefoni, så brukar den här typen av fel oftast bero på att en felkoppling har skett mellan två kablar. Det kan vara en tekniker som har skickats ut av Telia för att laga ett fel i området. Men eftersom det oftast är väldigt många sladdar som går huller om buller, så händer det ibland att teknikern sätter tillbaks dem lite fel. Och då kan sådant här hända. Det är alltså inget farligt eller svårt att reparera eller så. Så om en tekniker är bokad redan, kan du räkna med att få det löst under veckan. Om du får andra konstiga tekniska problem skulle jag skulle rekommendera dig att hellre ringa oss direkt via 90200, än att gå till en Teliabutik. Även om jag kan förstå att det är trevligt att prata direkt med en människa i butiken, så är det nämligen så att de i butikerna inte är utbildade på tekniska frågor. De här däremot hejare på abonnemangsfrågor och kan även ibland hjälpa till med särskilt mobiltelefoner som krånglar. Men för fel på fast telefoni eller fast bredband, är det bättre att du ringer vår tekniska support direkt.

/Lisa Arvidsson
Telia kundservice

 

Hej Sandra!

 

Mitt namn är Christian Jensen och jag jobbar på Telia Kundservice.
Beklagar verkligen att det skulle behöva ta sådan tid för oss att komma tillrätta med dina problem. Härligt att läsa att så till slut blev fallet i alla fall. Gör som så att du ser över en kommande telefonräkning så kan vi självfallet kreditera de samtal du inte känns vid. Du kan maila in via www.telia.se/kontakt och hänvisa till att du fick rådet från mig om så skulle behövas.

 

Ha en fortsatt bra dag!

 

Med vänlig hälsning
Christian Jensen, Telia Kundservice


- Jaså, är det vad Telia, sysslar med nu för tiden! Sitta och läsa andra bloggar, och evemtullet se om någon skrivit något negativit om Telia.


Hmm, då kanske det egentligen inte var så konstigt att jag fick både min hemtelefon och även internet bortkopplat. Och någon annan kunde både ringa ut på min telefon och ta emot mina samtal. Likaså var det med internet som kunde användas utav någon annan. Jag för min del tyckte detta var obehagligt och få veta att någon okänd person kunnat missbruka både mitt telefonnummer och internet.


Jag har ända sedan detta hände varit i kontakt med Telias kundtjänst och även teknikerna. För mig så duger det absolut INTE,  enbart med att komma med en ursäkt och en dålig bortförklaring: Att det är mänskligt att fela.


Jag drev detta vidare och krävde att få någon form av kompensation. För felet som enbart berodde på Telia.


Till svar fick jag detta mail:


Hej!

Vi har nu lagt in en kompensation på din nästkommande telefonräkning/bredbandsfaktura; 1600kr vid fel på två tjänster. Vi ber om ursäkt för felen och hoppas att du fortsättningsvis känner dig nöjd med Telia som operatör.

 

Med vänlig hälsning

Sara Emmoth
Telia Kundservice.

 

Av Sandra Sterner - 20 september 2011 22:05

Jaa, kvällen börjar går emot sitt slut, men innan det är dags att krypa till säng, är det dags för ett blogginlägg från mig.


Idag efter skolan/ fritids kom Caroline hem och hade med sig en sak som hon hade gjort i träslöjden, och det var en svart trä gitarr som hon hade gjort i träslöjden.



 

Den fina gitarr som Caroline gjort i träslöjden har nu fått en plats ovanför min säng.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Sandra Sterner - 19 september 2011 20:19

Jag förstår mig verkligen inte på hur Telia fungerar eller snarare INTE fungerar. Som jag skrev i ett tidigare inlägg som upptäckte jag i torsdags att min hemtelefon slutade fungera! När jag prövade att ringa från den från min mobil så svarade en för mig helt okänd kille på mitt hemtelefonnummer. Jag fattade förstås absolut ingenting, och kontakade förstås Telia omgående, och där möttes jag utav okunniga personal som inte heller fattade vad det var som var fel.

Telias tekniker kopplades in i detta fall redan i fredags, men dom kunde inte innan helgen komma på vad det var som var fel. Under helgen så har jag alltså fått varit helt utan både hemtelefon och internet ( som jag dessvärre också råkar ha haft hos Telia, men har nu bytt till en annan leverantör)

Idag fick jag äntligen veta att Telias tekniker att det är något "genihuvud" ( på Telia) som varit så "duktig" med att komma på konsten att felkoppla alla dessa kablar som sitter kopplade vid något station någonstans.

Detta har gjort att dom som försökt ringa hem till mig sedan i torsdags har hamnat hemma hos någon helt annat. I dagsläget vet jag inte heller ( och det gör mig en aning nervös) hur mycket denna för mig helt okända kille har ringt för och om det eventullet skulle vara till en massa mobilsamtal.

Jag trodde verkligen inte detta skulle hända om det var så att man valde att ha Telia, men tyvärr så hände detta mig.


Nej, nu lämnar vi samtalsämnet Telia och går in på ett helt annat tema.


Det är nämligen så att det är ett antal födelesdagar börjar närma sig, och den 25:e september fyller min näst yngsta unge Tobias 16 årBara drygt 8 dagar senare så är det dags för Caroline att fylla 11 år.Lördag den 22:a oktober så bilar jag tillsammans med Caroline till Västerås för att där fira gulliga Nova som fyller 4 år.

 

Av Sandra Sterner - 17 september 2011 21:12

Det blev ingen utekväll för mig denna lördag. Jag föredrog att stanna hemma tillsammans med mina barn, Caroline och Niclas, som tidigare på dagen idag kom över för att stanna över helgen.


Jag kollade in tv-tablån och såg att på kanal 11 ikväll skulle visa den stora finalen i Miss Universum tävligen. Jag brukar i vanliga fall ha lite bättre koll när dom tävlingarna sänds på tv:n och brukar inte missa dom. Kvällen program är dessvärre en repris och dom som inte har tillgång till kanal 11 eller är lika nyfikna som jag är, kan klicka in på Miss Universum  Där möts man bland det första utav vinnaren som blev korad till den vackraste i världen 2011. Men man kan även  ta del utav dom andra ländernas finalister.



Fröken Sverige 2011, alltså Ronnia Fornstedt, ( nedan på bild) verkade det tyvärr inte heller ha placerat sig bland dom bästa 10.


  

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards