Direktlänk till inlägg 15 maj 2016

Söndag

Av Sandra Sterner - 15 maj 2016 15:46

Idag söndag och för mig vilodagen, och orkar bara inte att ta för mig så mycket att göra. Förra söndagen var min son Niclas så snäll och schysst och hjälpte mig att tömma källarförrådet i Jordbro. Niclas har till skillnad från mig dragkrok på sin bil och det underlättade ju mycket och blev också billigare att hyra ett släp istället för en lastbil. Likaså så var jag noga med att se till att få med mig mina rosor, syrenbusken och rhododendron, som jag för ett par år sedan planterade på baksidan i Jordbro, inte lämnar jag kvar dessa till nästkommande hyresgäst. I alla fall så gick förra söndagen åt till att fixa med den gamla lägenheten. Nu så återstår det bara en flyttstädningen och känner att jag inte mäktar med detta själv och det finns helt ingen ork över till att göra en flyttstädningen själv- Istället blir det så att jag kommer att anlita någon som tar på sig att städa ut min gamla lägenhet.


Alla vi i familjen trivs verkligen toppen i den nya lägenheten och jag har märkt på Caroline att hon blivit mycket gladare och så sover hon också mycket bättre. Det ända jag saknar med flytten ner till Nynäshamn är att jag inte flyttade ner hit flera år tidigare, men så har jag ju haft mina krav på att lägenheten absolut måste ligga på bottenvåningen med tillgång till egen uteplats och det har inte varit så enkelt att få tag på just en sådan lägenhet. Men skam  den som ger sig så lätt och envis och bestämd som jag ibland kan vara så gav jag inte upp mitt sökande efter den rätta lägenheten, och efter typ sådär 14 år senare så hamnar jag på samma ställe som jag bodde på tidigare. Helt otroligt och drömmar kan visst gå i uppfyllelse.

Nu över till nästa vecka som börjar i morgon och denna vecka kommer bli riktigt tuff för mig. I morgon måndag är det inget att göra förutom att jobba, men däremot på tisdag så har tid hos min tandläkare inne i stan och tycker inte så värst mycket om att köra bil inne i stan så det blir till att åka kommunalt. Får lov att lämna kvar bilen på jobbet och hämta den där efter att jag varit hos tandläkaren. På onsdag så ska jag på morgonen lämna över mina nyckar till en som ska städa ut den gamla lägenheten och därefter så ska jag lämna in bilen till min vän Tommy som ska kolla igenom den inför den årliga besiktningen som är på fredag morgon. På torsdag klockan 08.00 så kommer en ny besiktningsman, den förra besiktningsmannen som visst var en kvinna och hon var så elak och ond och gick runt i min gamla lägenhet och gormade och skrek och uppförde sig allmänt otrevligt och ohyfsat. Jag blev både kränkt, ledsen och rädd för henne och ringde bostadsbolaget efteråt för att lämna mina synpunkter och missnöje på henne. Det närmast jag kommer på att beskriva henne är att hon måste ha varit sänd från helvetet och kanske hon var satans fru.


- Nej tack jag vill inte ha med sådana varelser att göra och vill eliminera  bort alla onda, elaka och hotfulla varelser från denna jord. Och kvar blir alla snälla, goda, givmilda och glada människor kvar. Så skulle jag vilja ha det.   
 
På fredag har jag begärt semester för att pusta ut och så har jag besikting på bilen och på eftermiddagen ett ganska så långt telefonmöte. Inser inte hur jag ska hinna med att jobba under den dagen så jag tog ledigt. Tror dock inte min bil går igenom besiktningen, utan att få någon anmärkning, men man kan ju hoppas. På onsdag ska min vän Tommy kolla igenom bilen och se om han kan finna något som är fel. Skulle verkligen behöva köpa mig en ny eller snarare bättre begagnat bil, men såklart man ska ju ha dessa pengar för att kunna köpa en bil.
 
Ja, det var vad jag hade att göra under följande vecka. Igår var det Eurovisons song contest och då Sverige vann förra året så hölls denna gala i Globen. Programledarna var Petra Mähä ( som jag anser att hon är ) och fjolårets vinnare Måns. Jag för min del gillar inte längre att se detta musik spektakel, men såg det för att min dotter Caroline vill se det. Orkade med att lyssna till bidrag nummer 9 som var denna Frans som sjunger något "I am Sorry"!!! - Och det är just det jag blir när jag lyssnar på denna yngling när han försöker ge sig på att sjunga ledsen och uppgiven. - Alltså killen eller pojkspolingen ser ju ut att vara mellan 12-13 år som sjunger denna låt och i mina öron så är den skitdålig och bland det absolut sämsta musik som mina öron lyssnat på. Men som sagt smaken är ju som baken delad och uppskattas inte utav all. Och alla har vi ju olika smak och tycke om musik, smak, mode m.m
 
Jag för min del efter att lyssnat på denna Frans och undrade om han ens kommit i målbrottet, för han låter ju som en liten pojkspoling när han sjunger. I alla fall så orkade jag lyssna på 2 låtar till sedan höll jag på att somna i soffan, Det var med andra ord dags att gå och lägga sig. Caroline fortsatte se tv-tittade inne från sitt rum.
 
Nej, nu så blir det inte så mycket mera skrivet från mig idag, utan skriver på återseende att jag uppdaterar bloggen någon gång under veckan.
 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards