Alla inlägg under september 2009

Av Sandra Sterner - 30 september 2009 23:00

Det blev ändå så att jag i allafall åkte och jobbade igår.

 

Alltefter som tiden gick och det blev eftermiddag, så kände jag att det ändå vore bäst att åka iväg till jobbet.

 

Har jobbat kväll, och är alldeles färdig, och det kommer inte att bli ett allför långt inlägg. Uppdaterar lite mera under morgondagen.

 

Skrivet av Sandra 30 september 2009 klockan 22:49

Av Sandra Sterner - 29 september 2009 08:00

Anledning till att jag inte skrev något inlägg igår kväll. Har att göra med att jag var på alldeles för dåligt humör när jag kom hem efter att ha jobbat ett kvällspass....och är fortfarande lite irriterad.

 

Jag som under hela förra veckan hade ett väldigt pressat schema, och som försökte pussla ihop tiden, så att jag skulle försöka hinna med allting. Hade varit tvungen att gå tidigare i fredags, och tänkte då igår att jag kunde komma lite tidigare för att jobba in dom timmarna.

 

Men det var tydligen inte så populärt att arbeta in dom timmarna (som jag låg minus) Tycker det är helt fel att få att ta emot skit när man bara vill arbeta in förlorad tid.

 

Helt ärligt känner jag (just nu) inte alls för att åka iväg och jobba idag, och kanske blir det så att jag stannar hemma hela veckan.

 

Skrivet av Sandra 29 september 2009 klockan 07:49

Av Sandra Sterner - 27 september 2009 16:00

I går eftermiddag överraskade min dotter Nina och hennes familj både mig och Micke genom att komma hit och hälsa på. Janne hade fått låna sin pappas bil, och körde ner dom dryga ca: 11 mil, som det skiljer mellan Västerås och Stockholm.

 

Först hade dom varit förbi hemma hos hennes pappa Johan som bor i Tungelsta, och hälsat på. Nina ville även passa på att gratta sin lillebror Tobias som hade fyllt år dagen innan.

 

Efter att dom varit och hälsat på hemma hos hennes pappa, och bröderna. Kom Nina, Janne och Nova över till oss och jag blev såååå glad över att få träffa dom igen.

 

Dom hade käkat middag hemma hos Johan och Lizzy, och dom var inte hungriga. Men något vill man ju bjuda på när ens dotter kommer över, och hälsar på, och det blev lite kaffe och bullar

 

Söta Nova och stiliga Janne.

 

Tycker dom är lika som bär.

 

Nina, Janne och Nova.

 

Som tur var så var inte Micke beredd, när jag tog den här bilden.

 

Nu observerade Micke kameran och det är så himla typiskt honom att han ibland blir så "knäpp" när man ska ta kort.

 

Jag tillsammans med mitt söta barnbarn.

 

Nova blev lite småsur på sin mamma, och vad passar inte då bättre till än att komma upp till mitt knä och söka tröst.

 

Dom stannade inte så länge, och var snart tvungna att åka tillbaka hem till Västerås igen. Men redan i slutet av nästa månad, närmare bestämt den 22 oktober då Nova fyller 2 år. Kommer jag att sätta mig på tåget för att åka till Västerås för att fira Novas födelsedag.

 

 

Nu över till det dagens händelser. Förra söndagen när jag passade på att göra en ordentlig storstädning, rensade jag bland utslitna skor och skor som Caroline hade vuxit ur. Mina allför väl använda gympadojor, som var alldeles slitna åkte också ner i papperkassen. Så under veckan som har varit så har jag inte haft några gympaskor, och inte heller har jag kunnat gå ut och powerwalka

Likadant är det om jag ska åka till jobbet, det är skönare att jobba i gympaskor  man liksom "studsar" fram på golvet.

 

Idag åkte jag in till stan, och hittade dom är urgulliga svart/cerisa gympaskorna, som jag bara kände var min stil.

 

 

 

Skrivet av Sandra 27 september 2009 klockan 15:57


































Av Sandra Sterner - 26 september 2009 13:00

En helt otroligt fantastiskt trevlig kväll hade jag och Micke igår kväll på mitt absoluta favorit ställe Cafe Opera.

 

Jag skrev ju igår kväll, att det var en fest som jag och Micke var inbjudna till, och som vi denna gång absolut inte kunde tacka nej till. Det var speciellt inbjudna som var inbjudna till Cafe Opera för att få festa tillsammans med Hollywoodfrun Anna Anka, och vem ville inte festa loss tillsammans med henne.

 

I går kväll strax före kl: 23.30 dök jag och Micke upp på röda mattan, på Cafe Opera. Fullsmockat med fotografer ifrån alla möjliga tidningar stod och trängdes för att ta bilder på dom som kom.

 

På väg in på den röda mattan på Cafe Opera.

 

Kan ni vänligen ställa er mot väggen fick vi höra, och det var bara att göra som dom säger, och så på med ett utav sina bästa "smile".

 

Alexander och jag.

 

Anna är otroligt vacker och vilken fin stil hon har.

 

Det var förstås massor av folk som ville hälsa på Anna. Alexander var framme och hälsade, och hon verkade vara så trevlig.

 

Micke och jag stod alldeles strax nedanför henne, och efter att hon hälsat på Alexander kom hon fram, och hälsade på oss.

 

En jättetrevlig och superglad svensk/amerikansk tjej med sådandär härlig skånsk brytning.

 

Micke mittimellan den jätteduktiga frisören Bobby och yttliggare en Alex.

 

Bland alla som var där så sprang vi på "Lets Dance" domaren Tony Irving.

 

Här har Micke hamnat brevid Tosse Magnusson ( prinsessan Christinas make) och magiker Joe Labero.

 

Även om jag kan vara lite blyg emellan åt, så hör det ändå till att man hälsar på dom Micke pratar med.

 

Micke tillsammans med Michaela de la cour.

 

Discjockeyn som stod hela kvällen och spelade musik.

 

Wow, sa Micke, när han såg den här tjejen. Anledningen till det var att Micke, hade hamnat brevid modelltjejen Louise som var så lååååång. Alltså Micke är 183 cm, och ni ser själva skillnaden på längd. Tror hon nämnde något om att hon var närmare 190cm.

 

Natten börjar gå mot sitt slut, och det börjar bli dags att tänka på hemfärden.

 

Nu var det färdigfestat för oss för denna gång, och tackar så jättemycket både Anna Anka, Cafe Opera, Alexander, journalister/fotografer personalen och vakterna, för oss....

 

På återseende snart tillbaka igen....

 

Skrivet av Sandra 26 september 2009 klockan 13:06






































Av Sandra Sterner - 26 september 2009 13:00

 

Tobias 14 år

 

Som jag lovade igår, så kommer det nu lite bilder ifrån min son Tobias 14-års dag.

 

Pappa Johan och födelsebarnet Tobias och jag.

 

Åkte hem till Tobias och firade honom tillsammans med nästan alla hans syskon, och hans pappa Johan och hans fästmö Lizzy hade gjort i ordning tårta.

 

I väntan på att tårtan och presenterna ska komma.

 

Nu ska vi till att börja fika och mumsa i oss av tårta, kakor och kaffe.

 

  

Självklart så ska födelsedagsbarnet skära första tårtbiten.

 

Tobias öppnar sin present, och det var det som han hade önskat sig av sin pappa.

 

Jätteglad, blev Tobias över sitt nya DS Nitendo spel.

 

 

Skrivet av Sandra 26 september 2009 klockan 13:06















Av Sandra Sterner - 25 september 2009 22:00

Det har varit fullt upp på min agenda idag, och ännu är inte kvällen slut för min del.

 

Började med att gå upp strax efter klockan 6 och var framme på jobbet. Strax efter kl:8 ( och det är rätt så bra för att vara jag)

Var tvungen att gå tidigare från jobbet, för att skynda in till stan, och försöka hinna köpa en fördelsdagspresent till min son Tobias som fyller 14 år idag! Men det jag hade tänkte köpa till honom hittade jag förstås inte, och det började bli ont med tid. I stället för att stressa halv ihjäl sig genom city och alla butiker, så beslöt jag till slut att det får bli att han själv får köpa det han vill ha, och gav honom istället pengar.

 

Kommer under morgondagen att lägga upp bilder här på bloggen, och Tobias födelsedagsfirande, och han verkade vara is tort sett nöjd med sin dag.

 

Nu väntar en spännade utekväll för mig och Micke, och tackar våran vän Alexander så jättemycket för inbjudan till Cafe Opera och festen som är där ikväll......vi kommer absolut denna gång att närvara!! Detta vill inte ens vi missa.

 

Skrivet av Sandra 25 september 2009 klockan 21:52

Av Sandra Sterner - 23 september 2009 12:30

Det är inte alltid bland det lättaste, att hålla reda på allting, när man har alldeles för mycket i huvudet.

 

I kväll skulle egentligen jag och Micke gå på en förhandsvisingen, utav en teaterföreställningen, som heter "Kvarteret Skatan i nöd och lust" Det är ett gäng utav skådespelare som är en humorgrupp med b.la David Batra, Anna Blomberg, Johan Glans, Mats Grimberg, Rachel Mohlin, Vanna Rosenberg och Mikael Syrén.

 

Det hade förstås varit jätteroligt att gå på den teaterföreställningen. Som har Sverige premiär den 30 september, och efteråt skulle det vara efterfest på Cafe Opera. Men i morse så mailade jag till Alexander, ( som står för inbjudan) och talade om att varken jag eller Micke kunde närvara i kväll.

 

I morgon har jag bytt till dagskiftet igen, och måste vara pigg och alert när klockan ringer strax efter 5. Sedan är det återigen på eftermiddagen att stressa iväg till filmhuset på Gärdet. I måndags kväll var jag inte hemma förrän närmare midnatt, och konstigt nog så lyckades jag ändå att komma upp ur sängen, när klockan ringde strax efter 5 och var framme på jobbet strax efter klockan 7....helt ombegripligt men det gick.

 

Hade tagit med mig ombyte av kläder, och bytte om på jobbet innan jag åkte ut till Gärdet. För att närvara vid inspelningen av programmet. En fantastisk och mycket begåvad programledare är Carolina, och lite sådär klämmkäck...

 

Försöker anteckna ner alla möten, inspelningar i min agenda och lägger även in det som påminnelse på mobilen. Men ibland händer det att det ändå att vissa saker helt enkelt glöms bort. Som idag när min x-make sms:a mig och påminnde mig om att det var ett möte idag på eftermiddagen, om våran som Niclas.

 

Attans, det hade jag helt enkelt glömt bort, och då jag inte har sagt till på jobbet att jag skulle komma senare idag. Var jag illa tvungen att skjuta fram mötet, som skulle handla om Niclas till ett senare datum.

 

Nu är det bara drygt 1 timme kvar är hemma, och sedan är det dags att åka iväg och jobba kväll.

 

Skrivet av Sandra 23 september 2009 klockan 12:27

Av Sandra Sterner - 21 september 2009 23:45

Har nyligen kommit hem, efter att ha jobbet ett kvällspass. Börjar bli ordentligt trött, men vill ändå uppdatera lite på bloggen. Det får lova att bli ett litet kortare inägg.

 

Började jobba lite tidigare idag, och det har att göra med att jag i morgon har bytt till dagskiftet, och kommer att behöva gå lite tidigare ifrån jobbet, för att hinna komma fram i tid till filmhuset.

 

Nu ska jag ta lite varm choklad och en smörgås sedan måste komma i säng....ska ju upp jättetidigt i morgon bitti.

 

Skrivet av Sandra 21 september 2009 klockan 23:48

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards