Alla inlägg under november 2014

Av Sandra Sterner - 28 november 2014 19:09

Det är fredagskväll och det är dags för Fredagsmys" och idag har vi köpt hem chips och cola att dricka till kvällens tv-program. Om knappa 1 timme börjar Idol och nu återstår det bara 3 söta unga flickor. Både jag och Caroline håller och röstar på otroligt duktiga Molly och hoppas verkligen att den mycket begåvade tjej med en sån otroligt stark sångröst vinner Idol.


I morgon är vi hembjuda till min son Henrik och hans tjej Sara i Nynäshamn, och även min son Jimmy som bor där nere skulle komma förbi. Så i morgon blir det till att umgås med mina stora söner och ser verkligen fram emot det.


Just det våran julgran på baksidan tyckte jag hade alldeles för lite blinkande lampor och blinkande snögubbar och tomtar så det blev till att köpa några till...och nu ser eller snarare blinkar den såhär.


 

Av Sandra Sterner - 24 november 2014 17:13

Oj oj vad sjutton tiden går fort och alldeles för fort skulle jag vilja säga. Månaderna bara svischar förbi. Idag är det exakt 1 månad kvar till julafton och bara 1 vecka till efter det så är det nyårsafton och vi avtackar detta år 2014 och välkomnar ett nytt år.


Jag kan inte minnas att när jag var yngre och i tonåren att åren, månaderna, veckorna och tiden gick sådan rasande tempo som det gör nu för tiden. Hmm, kanske det har att göra att man blir äldre också det kan mycket väl vara en bidragande faktor. Mina 5 första barn är ju nu alla stora och Tobias mammas Bisen som är ett utav hans kärleksnamn är nu inne på sitt 19 år. Ja, det är bara Caroline som fortfarande ännu bara är 14 år och det återstår ju 4 år kvar innan hon blir myndig. Jösses vad Caroline drar iväg i längd i augusti när jag mätte Caroline sist så var hon 169.5 cm och nu när hon mätte sig häromdagen i skolan så var hon 172 cm. - Jaha, ja se där, och nu kan man nästan säga att vi är lika långa sånär på bara 2 cm. Jag för min del tror att Caroline kommer att bli något längre en mig.


Nu på söndag är det ju första advent och i lördags jag vet att det är lite tidigt, men tjuvstartade lite tidigare detta år med att julpynta lite här hemma. I lördags så var vi och hämtade en gran och ställde upp den på våran lilla baksida. Jag hade tidigare varit förbi Claes Ohlson och införskaffat en ljusslinga givetvis avsett för utomhus bruk. Caroline hittade även ett par tomtar och snöbubbar som fått pryda granen och det bästa med dessa små figurlampor som går på små batterier är att dom blinkar i alla möjliga färger. Det ser riktigt fint och mysigt ut på våran baksida och vem vill inte vara den som ser till att lysa upp lite extra nu när det är sådan mörk årstid.


 


Igår söndag så hade Caroline tidigare i veckan kommit överens med sin klasskompis Kim att "hänga" hemma hos honom under söndagen. Då det är en bit att åka med buss så erbjöd jag mig att köra henne dit istället. Passande under tiden Caroline var hemma hos Kim att tvätta bilen och för en gång skull så var det inte långa köer till automaten utan bara endast en bil före som redan höll på tvättas. Sedan blev det en tur in på Port 73 och inne på Coop Forum där jag brukar veckohandla. Där inne håller dom på bygga om...nu igen för sjuttielftegången!!! Jag tycker allt bara är en ända stor röra därinne och varor som man tror ska ligga på sina vanliga platser ligger numera antagligen i vagnar för att flyttas till nytt ställe eller på någon helt annan plats.


Att ha Facebook gör att man får upplysningar om saker och ting och läste för ett tag sedan att min son Henrik och hans tjej Sara idag firar sin 8-årsdag tillsammans. Stort Grattis till Er båda.Till helgen är det enligt planerna bestämt att vi kommer åka ner till Nynäshamn och umgås med mina stora pojkar Jimmy och Henrik.

Av Sandra Sterner - 20 november 2014 15:48

Hej och hå...

Ja, idag om min älskade pappa fortfarande hade varit kvar i livet så skulle han idag fyllt 70 år. Dom allra flesta som följer min blogg vet ju att han inte längre finns kvar här på jordlivet, utan försvann väldigt plötsligt och oväntat ifrån sin familj, släktingar  och vänner den 30:e mars 2011.

Det sägs att tiden läker alla sår och det må kanske stämma, men trots att såren kanske läker så finns ärren kvar och saknaden är vissa dagar oändlig stor.

Jag för min del som oftast brukar vara glad och uppåt har nu hamnat i en svacka och är lite nere och det har att göra med att jag råkade ut för en hemskt otrevlig och arrogant gubbe i övre 50-årsåldern som totalt lyckades köra mitt goda självförtroende i botten.


- Usch, jag fattar det inte att en person kan gå på både mig och min dotter Caroline och ställa sådana personliga frågor och tvinga min dotter att stirra in i hans ögon när han pratar med henne. Vid ett annat tillfälle så fick jag kritik och glåpord kastade över mig när han inte tycktes gilla och uppskatta min klädstil. Jag tog så illa vid mig att jag gick in på toan och grät. Jag har alltid varit sån som gillat lite udda och speciella kläder, men efter detta så har det blivit så att jag har blivit tillbaka dragen och fått dålig självkänsla näst intill mindervärdeskomplex. 




Bio

Av Sandra Sterner - 15 november 2014 16:04

Idag har jag och min dotter Caroline varit på bio och sett komedi filmen Dum och Dummare 2. Det var först tänkt att vi skulle gå på eftermiddagsbion, men då vi vaknade tidigt så blev det så att vi åkte in till 12 bion. Det är så mycket betydligt lugnare och även desto mindre besökare på bion vid den tiden.



 

 

 

Filmen och dess både huvudrollsinnehavare Jim Carrey och Jeff Daniels. Dessa båda otroligt duktiga skådespelare, vilket galet radarpar dom är tillsammans. Jag tyckte den första filmen av Dum och Dummare var rolig, men denna film som är uppföljaren var snäppet ännu bättre. Filmen hinner knappt börja innan man  viker sig av skratt :) och om man som både jag och min juvel till dotter gillar otroligt mycket humor och skratta så man får ont i magmusklerna så ska man gå och se filmen Dum och Dummare 2.  

 

Av Sandra Sterner - 11 november 2014 12:21

I helgen så kom i alla fall vinterdäcken på bilen och nu när dom väl är påsatta så blir det plötsligt lite varmare ute. - Ja, det här med vädrets makter det förstår man sig nog aldrig på, men nu är dubbdäcken påsatta och nu behöver man inte känna sig orolig över att ge sig ut på vägarna när vädret slår om och det kommer snö och is på vägarna.


Till helgen blir det bio med familjen, och enligt önskemål från Caroline som sett en reklam snutt utav filmen på tv:n så blir det komedi filmen " Dum och Dummare 2" med dom tokiga skådespelarna  Jim Carrey och Jeff Daniels. Det har väl knappt utgått någon att sett den första filmen dom gjorde...?


Till er som kanske missat....en liten förhandsvisning på filmen Dum och Dummare 2.



Av Sandra Sterner - 6 november 2014 10:45

Jag blir så glad   över att se att mina läsare nu fått upp ögonen för denna blogg och super gulliga är ni alla som via facebook knappen gillar min blogg på denna sida. - Tusen Tack!!   


Ja, se det snöar ute alle redan och det var lite väl tidigt i år med tanke på att vi bara är inne i början av november. Fast i och för sig så blir ju inte snön kvar på marken speciellt länge, utan snarare så blir det ju bara en massa snöblask. Tyvärr så har jag ännu inte hunnit med att sätta på vinterdäcken, och då det är råder sån här väderlek ute så ger jag mig inte av med bilen, utan då får den hellre stå kvar i garaget. Däremot till helgen så jag se till att få någon som kan vara schysst att kränga på dubbdäcken på bilen till mig.

Av Sandra Sterner - 4 november 2014 20:13

Nu är min blogg här på Bloggplasten fått ny design och ville gärna att den skulle likna den andra som finns på Metrobloggen.


Idag tisdag och Caroline är på tjejgruppen som är på en fritidsgård. Fix för en stund sedan en mail bild skickat till mig på Caroline, som denna gång var den som fick laga middagen. Jag har en sådan duktig dotter jag har och blir så otroligt stolt.


 

 


Det blir alltmer mörkar och mörkare ute och redan innan 17-tiden är det nu mörkt, och visst är det trist med den här mörka årstiden...? Och snart enligt vad man ska tro väderleksrapporerna så väntas det komma kyla, frost och snö.






Av Sandra Sterner - 2 november 2014 17:17

Idag söndag och pysslat och gjort lite fint hemma., och ute på vår inglasade altan ser det numera ut såhär just nu.

 


 


 

Skulle ner till källaren och såg att utanför min ytterdörr stod det en vit tjusig porslinskruka i den var stod en vacker rosa ( som är min älsklingsfärg) pelargon blomma. Jag hade mina aningar om vem det kunde vara som nu återigen gav mig samma blomma som i somras. Fast denna gång fick jag mig en överraskning när jag kom hem från jobbet och öppnade altandörren och blev verkligen glatt överraskad när jag såg att någon gullig person hade ställt en ljuslila pelargon med tillhörande porslinkruka i brunt med blått mönster. Jag hörde ett harklade och tittade upp och det visade sig vara min urgulliga och supersnälla granne: Herr Arab som hade överraskat mig med att ställa dit en blomma. Idag var min granne: Herr Arab i farten igen och han måste veta är jag är mycket förtjust i just plastblommor.

 

  

Tusen Tack min goa, fina granne för blomman

 

I min lägenhet så finns det i princip plastblommor av all de slag i alla rum och t.o.m inne på toaletten och badrummet. Däremot finns det ett rum som är helt utan blommor och det är Caroline rum och det har med den enkla anledningen att hon inte gillar att ha blommor inne på sitt rum.

























Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards