Alla inlägg under augusti 2008

Av Sandra Sterner - 25 augusti 2008 08:00

 

 

Denna vecka skulle jag egentligen ha jobbat kväll, och dom veckorna jag jobbar kväll brukar jag ibland unna mig sovmorgon, men det blir inget med det idag. För idag börjar nämligen min utbildning som kommer att pågå i 2 veckor.

 

Så det var återigen i morse dags att kliva upp strax efter klockan 6 och gå raka vägen direkt in till duschen och sedan lägga min sedvanliga make-up.

 

Caroline skulle väckas och det skulle ordnas med frukost till oss både. Vid 7.30-tiden kommer Caroline skolskjuts och hämtar henne och hon tycker det är lite smålyxigt att få åka taxi till och från skolan. 

 

Tänk om man själv skulle kunna ha samma förmåner och fick varje dag åka taxi till och från jobbet...(wow, vilken lyx det skulle vara.) Nej, det blir till att snällt gå till pendeln, och trängas med alla andra som åker kommunalt. Nu måste jag börja avrunda mitt skrivande och rusa till pendeln. Vill helst inte komma försent första dagen på kursen. 

 

Skrivet av Sandra 25 augusti 2008 klockan 08:03




Av Sandra Sterner - 24 augusti 2008 20:45

Det har redan, gått och blivit söndagkväll!

 

Jag måste bara försöka komma tidigt i säng ikväll, för i morgon måste jag vara pigg och utvilad. Lite mera information om vad som har hänt under dagen.

 

Idag har vi köpt en ny säng till Caroline. Hon blev jätteförtjust, över att ha fått en ny och dessutom större säng.

 

 

Våran nya "familjemedlem" kattungen Isabelle far omkring som ett litet yrväder här hemma. Det känns som hon är precis överallt och detverkar som hon redan hunnit med att anpassa sig till sitt nya hem. 

  

I morgon kommer lönen...jippi! Bland dom första grejerna, som jag ska köpa är en ny digitalkamera!! Om ni bara visste vad jag saknade att fotografera, och lägga ut nya bilder på min blogg. Men i morgon har jag kanske hunnit inskaffa mig på en ny digital kamera.

 

Dont forget to keep smiling, maybe i get you on photo!!

 
Skrivet av Sandra 24 augusti 2008 klockan 20:39

Av Sandra Sterner - 24 augusti 2008 11:30

 

Oj då, idag blev det, till att ha sovit länge. Jag vaknade inte förrän vid 10.00-tiden Inget speciellt är inplanerad för mig idag, och det blir till att gå omkring, här hemma med mina mysbyxor och t-shirt och bara relaxa. Jag vill samtidigt känna mig pigg och utvilad, inför morgondagen då jag börjar en 2-veckors utbildning.

 

Kommer ni ihåg nu att det är viktigt emellanåt att relaxa. 

 
 
 
Skrivet av Sandra 24 augusti 2008 klockan 11:24

Av Sandra Sterner - 23 augusti 2008 21:00

Nej, det blev ingen utekväll denna helg. Jag varken kände någon större lust eller hade någon ork till att gå ut i kväll.

 

Jag känner att det har varit så mycket för mig att göra, under hela veckan. Det gick istället bli en mysig hemma kväll, med mina käraste, och den nya kattungen. I morgon är det inget specillt inplanerad för mig, och det känns så skönt, att få en ledig dag på en hel vecka. Nu på måndag, ska jag sätta mig i skolbänken igen. Då börjar en två veckors betald utbildning för mig, som jag ser fram emot och gå.


 

Skrivet av Sandra 23 augusti 2008 klockan 21:02

Av Sandra Sterner - 23 augusti 2008 17:45

Jag har varit väldigt dålig med att uppdatera min blogg idag, men anledningen till det är! Att just idag var det alltså dags att åka iväg och hämta kattungen Isabelle.

 

 

Hon är en super söt kattunge, som nu har hunnit blivit leveransklar, då hon nu har blivit 12 veckor. Det var en bra bit att åka för att hämta kattungen, ända bort till Knivsta!  Det blev till att åka pendeltåget enda till Märsta. Där mötte Annika upp mig för att överlämna lilla söta Isabelle 

 

Jag hade tidigare i somras varit där och lagt handpenning, och tingat en utav kattungarna. Nu på eftermiddagen fick jag ett sms från min kompis Lotta som undrade om vi kunde gå ut ikväll.

Jag har förtillfället inte bestämt mig ännu, men just nu är jag alldeles för trött för att gå ut och festa i kväll. Men vem vet kanske jag piggnar till framåt kvällen.

 

Skrivet av Sandra 23 augusti 2008 klockan 17:48

Av Sandra Sterner - 22 augusti 2008 21:00

Herregud,vilken dag det varit idag!

 

 Det började med att jag försov mig i morse och vaknade först klockan:9.30. Jag fick lov att stressa som en "tok" in i duschen och lade på en snabb makeup. Sedan iväg till pendeltåget, och kom fram till jobbet vid kl:ockan:12.00

 

Min arbetskollega Magdalena kom fram till mig

  

- Sandra du vet att vi har bestämmt att vi skulle gå ut den här helgen..

 

- Oj då, det hade jag helt glömt bort. Snälla kan vi ta det någon annan gång.

 

- Vadå, kan du inte i helgen...?

 

- I kväll fyller en annan kompis till mig år och imorgon är jag upptagen. Ska nämligen göra en annan sak då.

 

- Okej, jag förstår...

 

Jag tyckte mig höra en viss besvikelse i Magdalenas, tonfall till mig. Men den här helgen är jag fullbokad

 

- Du får inte bli sur på mig bara för att jag inte hinner.

 

Sedan gav jag henne en kompiskram.

En utav mina andra väninnor hade ringt mig tidigare i veckan, och frågat mig ifall jag ville komma på en liten mindre fest hemma hos henne. Så det blev inget "jobba över idag" för mig.

 

Det blev  istället att stressa in till stan, för att hitta en liten present, att ge min kompis, som jag skulle hem till.Sedan skynda sig tillbaka till pendeltåget för att åka hem. Jag kom hem strax efter klockan:17.30, och var alldeles genomsvetting, så det var bara att slänga sig in i duschen igen, och göra sig i ordning för andra gången idag...

 

Jag trodde ett tag att jag skulle drabbas av "hjärtflimmer" så mycket har jag  stressat idag. Kollade på väggklockan i köket, och på mindre en 30 minuter hade jag gjort mig klar (måste vara nytt rekord för mig)

 

- Caroline, har du gjort dig klar..?

 

- Nä, varför ska jag göra det..

 

- Men lilla gumman, vi ska gå på fest.

 

- Åhh, så kul..

 

- Gå och sätt på dig en utav din nya klänningar, som mamma har köpt till dig. Vi måste skynda oss på till bussen.

 

Hon skynade sig in i sitt rum, och letade på sin klänning.

 

- Nu är jag klar mamma..

 

- Du är jättefin Caroline! Kom nu för vi måste skynda oss på för annars missar vi bussen

 

Vi skynade oss på till busshållplatsen, och när vi nästan kommer fram till busshållplatsen, så ser vi bussen gå. Det är som vanligt, kollade på min mobil, och upptäckte att klockan var 18.14 och på busstidtabellen stod det att bussen skulle gå 18.19

 

- Jävla skit, bussen gick för tidtabellen igen...

 

Det var bara att sätta sig ner, och vänta 30 minuter på nästa buss.

Festen eller snarare tillställningen var väldigt trevlig. Men Caroline började tycka det var jobbigt efter ett tag, så vi stannade bara där någon timme.


Nu är vi tillbaka hemma, och vad som händer under kvällen är fortfarande ett oskrivet blad. Bara inte Micke, får för sig att han ska ut och sjunga ikväll igen....

 


Skrivet av Sandra 22 augusti 2008 klockan 21:06

Av Sandra Sterner - 22 augusti 2008 13:45

Stackars Micke,som inte fattade någoting, igår kväll när han kom hem.

 

Jag hade varit lite ledsen, och besviken över att vi inte hade kunnat gått och tittat när Time Machine skulle spela. Men  efter några glas vin var jag återigen på glatt humör.

 

Så igår när Micke kom hem och hörde hur det spelades musik innefrån datarummet, som jag satt och nynnade till.

 

Micke så kollade undrade på mig och frågade:

 

-  Jag trodde du hade gått, och lagt dig?

 

- Nej, varför skulle jag ha gjort det. Du kanske också vill ha lite vin ?

 

 - Sluta nu Sandra och gå lägg dig.

 

- Nää, varför då? Det är ju nu som jag har som roligast.

 

Micke gav upp och gick in i badrummet för att ta en dusch.

Jag satte kvar en bra tag till på datorn, men efter ett tag så ledsnade jag på att sitta, och läsa bloggar, och bestämde mig för att gå och lägga mig.

 

I morse försov jag mig och vaknade inte förän klockan: 9.30 Micke hade varit uppe tidigare och väckt Caroline och skickat iväg henne med skoltaxin. Han berättade för mig att han försökt väcka mig tidigare, men insåg efter ett tag att det var rätt så meningslöst.

Jag kom inte till mitt jobb förän klockan var närmare 12.00 och nu måste jag jobba in dom timmarna, som jag har förlorat i morse. Dessutom är det fredag idag och vem har någon större lust att arbeta över en sådan dag...?

 

Skrivet av Sandra 22 augusti 2008 klockan 13:40

Av Sandra Sterner - 21 augusti 2008 21:00

 

 

Jag skrev tidigare i veckan att Micke och jag i kväll skulle gå på Gröna Lund. För att se Time Machine spela, och ikväll var det även trummisen Jockes sista spelning, med det bandet då han tydligen ska fortsätta, spela i ett annat band. Anledning till att vi inte kunde gå var att Micke, tydligen inte lyckades byta skift med någon på sitt jobb.

 

 

Jag blev förstås lite besviken och ledsen, över att vi inte kunde gå och se Time Machine spela i kväll, men det kommer flera tillfällen. Jag hade sparat lite vin kvar i kylskåpet, sedan förra helgen för i kväll kände jag mig så ledsen och besviken över att vi inte gick ut. Men efter att ha "tröstat" mig med två glas vin, så var mitt dåliga humör snart på topp igen.

 

Här nedan följer lite bilder från tidigare spelningar.

 

 

 
Sångaren Janne och Micke

 

                             

 

Fredrik på bas, Micke på synt och Jocke på trummor. Micke och Fredrik

 

 

Skrivet av Sandra 21 augusti 2008 klockan 20:58
















Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards