Alla inlägg den 1 augusti 2008

Av Sandra Sterner - 1 augusti 2008 21:00

Det är inte ofta, jag är ifrån min lilla dotter Caroline och jag saknar henne fruktansvärt mycket redan, och längtar redan tills i morgon, då hon kommer tillbaka igen.

 

Nu på kvällen har jag suttit och surfat omkring lite på internet och letat efter lite speciella roliga bilder.

 

Jag vill tillägna dom här bilderna till min pappa

Kom faktiskt att tänka på min pappa, lite grann, när jag fann, dom här bilderna!! För när han var ung, då sysslade han med idrott, och gymnastik.

 

Min "tokiga" humor, har jag tyvärr ärvt efter min pappa, men han är "snäppet" ännu värre.

 

 

Är helt övertygat att min pappa, var betydligt bättre på gymnastik, en vad någon av dom här klantarnaskallarna är.

 

 

 

Skrivet av Sandra 1 augusti 2008 klockan 21:03

 

Av Sandra Sterner - 1 augusti 2008 18:00

Nu är jag och Micke, äntligen barnlediga....

 

Äntligen några timmars avkoppling ända tills i morgon, och det känns så skönt. Det kan behövas att vi ibland få lite avlastning,och hjälp med barnpassningen.

 

Det är mest Caroline som behöver uppsikt och passning. Dom andra ungarna, är så pass stora nu och behöver inte ha någon barnpassning. I morgon kommer mitt lilla "yrväder" tillbaka hem igen och då blir det full fart här hemma igen och Caroline kommer att sätta igång med sitt tjatade. Och hon vet att hennes mamma har så svårt att säga nej till henne.

 

 

Söta Caroline

 

 

 

Micke

 

Däremot är det ännu inte inte rikigt bestämt vad Micke och jag ska hitta på under kvällen. Det är fortfarande, ett oskrivet blad.

  

 Skrivet av Sandra 1 augusti 2008 klockan 17:59













Av Sandra Sterner - 1 augusti 2008 16:15

Nu äntligen blir min första blogg skriven! Men bättre sent en aldrig.

 

 Imorse då jag skulle till jobbet, så satt Micke i våran köksoffa, och tittade på mig, med tårar i ögonen.

 

- Sandra, måste du gå till jobbet idag? Vi har inte haft någon ledig tid alls under sommaren.

 

- Ja, tyvärr hur skulle det annars se ut, ekonomiskt för oss!

 

- Men snälla, kan du inte ringa din chef, och begära ledigt idag?

 

- Har du funderat över hur vi ska kunna klara av alla räkningar om jag ska vara hemma.

 

- Nej, inte direkt...

 

- Kunde tänka mig det, men tyvärr så måste rusa till pendeltåget nu.

 

Caroline frågade mig:

 

- Mamma, kan inte jag få följa med dig till ditt jobb idag?

 

- Nej, det går inte lilla gumman.

 

Jag var stressad, och skyndade mig ut i hallen för att sätta på mig sandaletterna, och pussade Micke på munnen. Sedan var jag tvungen, att rusa till pendeln. Jag slängde ett sista ögonkast bakåt och såg att Micke stod kvar tårgögd i dörröppningen till vårat hus. Det gjorde förbaskat ont i mitt hjärta, över att se honom, så ledsen och besviken på mig över att jag skulle iväg och jobba.

 

Efter en promenad på ca:7-8 minuter, kommer jag till slut fram till pendeltåget, och jag hinner bara halvvägs upp för trappan, till perrongen. Då jag känner: Nej, det här funkar inte!!

 

Jag klarar inte bara av att göra min kärlek, och mitt barn så här ledsna. Jag vänder på klacken, och börjar småspringa hem igen till Micke och till lilla Caroline. Jag letar i handväskan, efter min mobil, och till slut så får jag tag på den. Ringer upp till Micke....

 

- Hej, det är bara jag....

 

- Hann du på tåget..

 

- Jag är på väg tillbaka hem igen, kan du sätta på lite mera kaffe.

 

- Vaaaaa, kommer du hem igen!!!!

 

- Ja, jag ville inte göra dig och Caroline ledsen.

 

- Åh, vad glad, jag blev...

 

På vägen hem, så ser jag att Micke och Caroline kommer gående mot mig, och när Caroline får syn på mig börjar springa emot mig.

 

Ikväll har vi ordnat barnvakt till Caroline, så att vi får vara helt för oss själv, och bara sitta och mysa, kramas och kela med varandra.

Skrivet av Sandra 1 augusti 2008 klockan 16:19

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards