Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av Sandra Sterner - 17 augusti 2008 22:15

Jag vet att det har varit dålig med uppdatering av min blogg idag.  Anledningen är att jag har stått och tvättat undan våran stora tvätthög, som bara har vuxit sig större och större. Den nya tvättmaskin fungerar utmärkt, även om det kanske inte ryms så mycket tvätt i den, men nu är all tvätt äntligen ren och fräsch.

 

 

Det har blivit lite tv-tittade för oss under kvällen. Micke satt och "svappade" mellan kanalerna, och så hamnade vi till slut på kanal 6 där Fear Factory visades.

 

När jag såg vad dom skulle göra tänkte jag vad har det egentligen med Fear Factory att göra och vad sysslar producenterna med egentligen? Ursäkta har det "brunnit" helt uppe i skallen på dom då det gäller att komma på nya ideer till programmet.

 

I kvällens program handlade om man vågade raka av sig sitt hår !

Jag har sett del program av Fear Factory, men aldrig ett program där man är "tvungen" att nästan raka av sig allt sitt hår, för att kunna fortsätta tävlingen annars blir man diskvalificerad.

 

Det var 3-par kvar i tävlingen tre tjejer och tre killar. I en av kvällens moment, så blev det tjejernas tur att vara först ute, och se om dom vågade raka av sig sitt hår! Alla de tre tävlande tjejerna hade alla vackert mellanlångt/långt hår. När en av tjejerna satte sig i frisörstolen tog frisören fram den hemska rakapparaten, och satte igång med att raka av allt hennes långa vackra hår.

 

Jag blev fruktandsvärt upprörd och det blev för mycket för mig att se dom förstöra en fin tjejs långa hår på det där hemska sättet. Jag kände att jag inte längre ville se tv-programmet Fear Factory och valde därför att lämna vardagsrummet. Däremot satt Micke kvar i soffan, och stirrade med stora ögonon. Micke ropade på mig och berättade att dom andra två tjejerna inte hade vågat raka av sig sitt långa hår. När den ena utav dom skulle sätta sig i stolen och frisören började närma sig med rakapparten, bangade den ena tjejen ut direkt. Likaså var det med den andra tjejen som inte ens vågade sätta sig i frisörstolen.

 

Jag fattar bara inte att hon gjorde det, och jag tyckte inte hennes nya (vet inte vad jag ska kalla, det för) skallighet, var specillt snygg, och för besväret fick hon 25000 dollar. När jag kom tillbaka in i vardagsrummet, och såg hur hon såg ut, började jag nästan att lipa.Hennes tidigare fina frisyr, var nu helt borta, och kvar bara några småhårfläckar på hennes huvud. Okej, kan förstå att folk gör mycket för pengar, men att raka sig skallig....herregud.

 

Skrivet av Sandra 17 augusti 2008 klockan 22:13

Av Sandra Sterner - 17 augusti 2008 12:00

 

Godmorgon på er alla!!

 

Min morgon har definitivt inte varit lugn, den har varit kaotisk.

Det hela började då Micke väckte mig i morse, och frågade mig, om vi skulle köpa den "lilla" tvättmaskinen av våran granne. Som jag skrev igår så håller vårat tvättrum på "svämma" över med smutstvätt, och tvättstugan är nästan alltid fullbokad.

 

- Okej, då vi får väl slå till på den lilla tvättmaskinen, så länge.

 

Micke gick iväg till våran granne för att säga till att vi ville köpa den. Snart var Micke tillbaka hemma igen och han hade i bara med sig tvättmaskinen utan även grannens make! Dom kom körade på tvättmaskinen på en pirra, och båda två hjälptes åt att lyfta in tvättmaskinen i vårat tvättrum. Micke kopplade ur den gamla tvättmaskinen, och sedam kopplade han in den nya.

 

- Min kärlek, nu kan du börja tvätta igen.

 

 - Äntligen, så bra men det kommer inte att gå i så mycket tvätt i den där lilla "trumman"

 

Jag lyckades till slut få i lite tvätt i maskinen, och så satte jag på den. Men när den sedan skulle börja centrifugera, så hörde Micke att det dundrade på rätt så ordentliget inne i tvättrummet, och han skyndade sig in för att kolla vad som stod på.

 

- Shit, också snart hamnar tvättmaskinen inne i vardagsrummet, så mycket skakar den, säger Micke till mig.

 

- Lägg av att överdriva.

 

- Men jag måste stå här och hålla i den annars drar den iväg. Innan vi stätter på nästa omgång med tvätt, så måste jag lägga någonting under tvättmaskinen, så att den kommer upp i nivå.

 

Hmm, vi får se hur det kommer att gå och om det funkar. För det går ju inte att Micke ska behöva stå, och hålla i maskinen varje gång.


Skrivet av Sandra 17 augusti 2008 klockan 12:05

Av Sandra Sterner - 17 augusti 2008 00:15

Nu blir det sista inlägget för i kväll.

 

Konserten med Madonna som visades i kväll på kanal5, var tyvärr, för mig en besvikelse och se. Visst var det en mycket påkostad konsert, och en väldigt vacker scen, och mycket duktiga dansarna, men utöver det så var själva framträdandet och koregrafin av Madonna inte speciellt bra.

 

 Nu börjar snart skolan igen för alla elever och inför Carolines 

skolstart som börjar nu på måndag, så har hon gått och tjatat på mig, över att hon ville ha en ny skolväska. Den skulle absolut vara en lila eller rosa med Bratz tjejerna. Sökte på google efter ryggsäckar och hittade en sida som hette "Netty.nu" och som sålde sådana väskor som Caroline ville ha!!

 

Men när jag skulle göra min beställning, så visade sig att Bratz ryggsäckarna var slutsålda. Jag blev något irriterad, och jag som hade tänkt överraska Caroline. Men det blir till att åka in till stan, och se om vi kan hitta en sådan ryggsäck, som hon nu har önskat sig.

 

 Nu tänkte jag avsluta skrivandet för idag, för nu känner jag att det börjar bli hög tid att krypa till kojs.Tillbaka i morgon igen...godnatt och sov så gott


 

Skrivet av Sandra 17 augusti 2008 klockan 00:15

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards