Alla inlägg den 2 augusti 2008

Av Sandra Sterner - 2 augusti 2008 22:30

Jag börjar faktiskt känna mig bättre i magen nu. Micke skämtade till det hela nu på kvällen, då han frågde mig, då jag skulle rusa in på toaletten igen....

 

- Sandra, det är nästan så att man undrar, om du skaffat dig, en älskare därinne på toaletten.

 

- Vem skulle det vara då ??

 

- Inte vet jag...kanske slangen till duschen ?

 

- Lägg av Micke, det är inte ens kul. Det sista jag tänker på när jag är magsjuk.

 

När klockan var strax efter 20.00 bänkade vi oss framför tv:n för att kolla på sommarkrysset. Kvällens program tyckte jagvar en bra blandning av artister.

 

Men däremot den hemskt fula publiken. Nästan samtliga utav publiken var klädda i exakt samma fula grönalunds regnkläder.

Varför räcker det inte bara med ett paraply, att skydda sig under. Utan nästan samtliga utav dom som satt i publiken gömde sig under ett grönt regnställ. Aldrig någonsin i mitt liv skulle jag sätta på, mig något så otroligt fult som ett grönt regnställ, och samtidigt visa upp sig för flera hundratusen tv-tittare i tv-rutan....usch så vidrigt fult.

 

Skrivet av Sandra 2 augusti 2008 klockan 22:37

Av Sandra Sterner - 2 augusti 2008 20:00

 

Det har inte blivit så många skrivna bloggar av mig idag. Anledningen till det är att jag tror att jag har gått, och blivit magsjuk. 

 
 Några timmar efter det att vi hade ätit lunchen, som idag bestod av fläskfile, kroketter och champinjoner. Drabbades jag utav världens magknip och var tvungen att rusa i på toaletten, och jag vet inte hur många gånger jag varit därinne idag.

 

Jag var tvungen att lägga mig en liten stund på sängen för att vila, då det gjorde så förbaskat ont i magen. Vet inte riktigt vad det beror på, då ingen annan i familjen har blivit drabbad av sådan magknip som jag blivit. Men ibland så händer det att min mage reagerar på det här sättet, då jag äter allt för fet eller stekt mat. Jag drabbas då utav en fruktandsvärd magknip, och får hemska gaser i magen.

 

Det blev lite bättre lite senare på kvälle, och jag kunde bänka mig tillsammans med Micke i soffan och kolla in kvällens tv-program Sommarkrysset från Gröna Lund.  

 

 

 

 

Skrivet av Sandra 2 augusti 2008 klockan 19:57

















Av Sandra Sterner - 2 augusti 2008 13:45

Dagen kunde ha börjat bättre. Det kändes inte ett dugg roligt att det blev så här. Jag vakande i morse riktigt utvilad, då jag inte hade någon liten 7- åring som stod och ropade:

 

- Mamma, vakna jag är hungrig och vill ha frukost!

 

I stället fick jag sova ut ändå till kl:10.00 och det kändes helt underbart. Micke och jag gick, upp för att göra i ordning frukosten. Både Jimmy och Henrik, hade redan  gått upp och stod i köket, och höll på bre smörgåsar.

 

- Godmorgon, vad ska ni hitta på för någonting idag då ?

 

Henrik svarade:

 

- Jag ska åka till pappa, för att sova där tillsammans med Sara.

 

- Men Henrik varför inte sova här hemma, där du har din säng, och alla dina saker.

 

- Sara, vill inte komma hit hem längre, eftersom du tycker hon är så märkvärdig.

 

- Ja, det stämmer, att hon "tror" att hon skulle vara så märkvärdig. Men själv tycker jag bara att hon uppför sig väldigt illa.

 

- Jag sover ändå hemma hos pappa, på madrassen.

 

- Henrik, varje gång du ska träffa Sara, så åker du till din pappa och sover på en madrass. Antagligen bor du hemma hos mamma, och Micke eller så får du flytta tillbaka hem till pappa igen.

 

- Okej, då väljer jag att flytta tillbaka hem till pappa.

 

 - Suck, du gör som du vill.

 

Micke och jag satte oss på våran baksida, för att äta lite frukost, och vad tror ni händer....? Det börjar förstås att småregna, men ingen utav oss orkade bry sig, så vi satte kvar ute i regnet.

Och det var faktiskt rätt så skönt, att sitta ute fast det småregnade. Själv tycker jag, att det kändes rätt, så skönt att det lite svalare ute.

Efter frukosten var det dags, att hoppa in i duschen för att göra sig i ordening, och precis när jag står och ska skölja ut, schampot från mitt hår. Då knackar Micke på dörren, och kommer in

 

- Att du aldrig, kan lära dig att respektera mig när jag står i duschen.

 

- Men jag, ville bara berätta att jag hade pratat med din ex-make i telefon.

 

- Men snälla, kunde det inte ha fått vänta tills jag blev klar, det är nästan alltid så här då jag ska duscha.

 

- Förlåt då...

 

- Jag fattar  inte vad du tänker med, skulle du gilla om jag skulle knacka, låsa upp badrumsdörren utifrån och komma in när du duschar ?

 

- Nää, det skulle jag inte eller det beror ju på vad du skulle vilja, göra förstås...

 

- Du och dina, anspråkningar på sex....

 

- Nu jävlar åker dörrfan av.....

 

Micke började förstås, att skratta..

 

- Du kommer aldrig, orka få av dörren.

 

- Du får väl se! Men efter att ha försökt ett tag, så gav jag upp.

Micke tyckte förstås att det var ännu roligare, och skrattade bara, ännu mera..

 

- Orkar du inte, vilken svagis du är...

 

- Men nu, är det din tur, att duscha med öppen dörr..

 

- Det kan jag göra, utan att du behöver lyfta av dörren.

 

När Micke kom ut från duschen, kunde jag inte längre vara irriterad och arg på honom. Vi bestämmde oss för att ta en liten promenad i det sköna svala vädret som blivit.

 

Om knappt 1 timme, så kommer min lilla dotter Caroline hem igen, och vad jag längtar efter henne.

Skrivet av Sandra 2 augusti 2008 klockan 13:51

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards