Alla inlägg under januari 2012

Av Sandra Sterner - 31 januari 2012 18:37

Då så var alltså den första månaden på det nya året också snart avverkat, och i morgon börjar en ny månad, som dessutom är min först föddas månad, min äldsta dotter Nina fyller år den 8:e och denna gång så fyller hon år mitt i veckan, men mamma kommer såklart ändå att fira dig på ena eller andra sättet.


Jag har skrivit detta förr i min blogg och det är om årstiden vintern ( som absolut inte tillhör mina favorit årstider) och ännu mindre nu när det dessutom har kommit en hel del snö och is på marken. Jag känner mig ibland som Bambi på hal is när jag är ute och går och särskilt när det kommit ny snö och det ligger is under. Det kommer nog en vacker dag, då jag ligger och sprattlar och ligger raklång någonstans utanför min port eller på parkeringen...hmm, det vore verkligen en syn för gudarna.


Kommer ni ihåg en utav låtarna, som jag valde ut varje söndag vid advent. Den fjärde advent lade jag ut låten: Shame, Shame, med den numera bosatta amerikanska modellen, skådespelerskan och sångerskan: Izabella Scorupco. Ikväll gör denna superstar en ny roll som programledare för "Svenska Topmodell" på TV3, och med vid sin sida har hon även den duktiga stylisten Jonas Hallberg.


 





Av Sandra Sterner - 29 januari 2012 11:53

Godmorgon eller snarare godförmiddag på er!


Så skönt det är att få sova hur länge man vill på morgonen och inte ha något hemskt, vidrigt alarm, som väcker en i ottan. Jag känner mig idag på väldigt bra humör och det beror säkert mycket på att jag nu har fått sovit ut. Nu ska jag ut till köket och fixa ordning lite frukost.

 

Av Sandra Sterner - 27 januari 2012 20:00

Ojdå, jag märkte nu när jag skulle logga in på min blogg att det tydligen under dagen skett en del nya förändringar inne på min blogg. Framför allt har det tillkommit en del nya funktioner, och numera syns det liksom en "pratbubbla" uppe i ena hörnet när man får kommentarer. Likaså har det skett en del förändringar när man nu ska ladda upp och lägga upp bilder.

Jag skulle vilja ge en massa eloge till Viruell Media, som är dom som fixar och sköter allt med dessa nya uppdateringar med bloggen. För mig som bloggerska blir man faktiskt lite glatt överraskad, när man ser att insidan av bloggen fått sig en del nya funktioner och det gör ju det hela även mycket roligare att blogga.


Något som däremot inte är speciellt lika roligt och uppmuntrande....snyft! Det var det som hände förra fredagen. Hela min förra helg kändes mer eller mindre helt förstörd och ingenting utav det som jag från början hade planerat blev heller av. Likaså har jag även under den här veckan tänkt och funderat om det är så om jag vill återvända, men mitt tidigare beslut står fast och det kommer alltså inte att ske.


Nej, nu blir det inget mera skrivet av mig idag. För nu är det dags att krypa upp i soffhörnet och slå på TV3, som ikväll visar långfilmen "Da vincie koden"  




   


Klicka på bilden, för att läsa om handlingen i filmen...spännande...

Av Sandra Sterner - 25 januari 2012 17:33

Det visade sig att först vid 21-tiden igår kväll, att värmen nu började komma tillbaka i elementen och likaså varmvattnet, och det kändes förstås väldigt skönt. Däremot blev jag lite förbryllad över att det tog så jävla lån tid för rörmorkarna ( typ 10 timmar) vilka jävla sölkorvar att arbeta i slowmotion,!! Men till slut fick dom ordning på rören, och vi boende vi återigen tillbaka varmvattnet och värmen..tack så mycket!

Tack och lov att jag hade mina 2 extra element och en värmefläkt, som under gårdagen verkligen kom till användingen.

Trots att man även ibland  hamnar i orättvisor och motvind, så är jag en som lärt mig att snabbt komma på fötter igen. Det är tack vare mina vänner och och bl.a vännerna som jag har på  facebook, som med sin humor och bilder får mig på gott humör igen.  Nu senaste i veckan var det en utav  mina vänner som lade ut en roliga lite " crazy" bild, som får mig att brista ut i skratt. Nu senast den här...bilden


 

Av Sandra Sterner - 24 januari 2012 19:34

När jag vakande i morse, så kände jag att det var mer kallare än vanligt i lägenheten. Mina två extra element, som  ibland brukar stå på hade jag inte kvällen innan behövt sätta på, utan det räckte gott och väl med dom elementen, som redan tillhör lägenheten. Men nu tillbaka till morgondagen...brrr, det var svinkallt och när skulle kliva upp i sängen och sätta mina fossingar i golvet, så kände jag att även golvet var kallt. Jag kände mig att det var någonting som inte riktigt stod rätt till och skyndade mig därefter ut till min byrå för att sätta på mig ett par utav mina varmaste/tjockaste raggsockor och därefter gick jag och kände på elmenten, som alla visade sig vara ISKALLA!


- Åh, nej, säg nu inte att det gått och blivit något fel på något utav alla dess varm vatten rör igen. Och minns tillbaka till den gamla adressen, då det var en vinter ( dessutom) och ett utav värme rören hade gått sönder och vi hade det riktigt kallt i lägenheten. Det enda som vi fick utav våran hyresvärld var en liten värmefläkt och den räckte ju förstås inte för att värma upp en stor 5-rummare, utan det blev ju till att skaffa 2 stycken extra element. I och med att inte det var värme i elementen, så funkade ju inte heller varmvattnet och det enda vattnet, som under dagen idag kommit ifrån kranarna är kallvatten.


 


Sedan tidigare så har jag direkt nummret till min fastighetskötare, som för mig går under namnet: Tre äpplen hög, och det säger ju sig självt att han fått det namnet av mig p.g.a att han är så väldigt kort i rocken. Jag chansade att ringa och fick tag på honom med en gång och frågade varför det fanns värme och varmvatten i lägenheten! Fastighetskötaren, förklarade för mig att det berodde på att dom just idag skulle byta ut en massa rostiga rör i källaren. Det berodde på att en del hyresgäster kommit in med klagomål att det kommit missfärgat vatten ifrån deras kranar.


Nu är det kväll sedan ett par timmar och fast rörmokarna redan i morse satte igång, med att byta ut rören, så är dom ännu inte färdiga..suck! 

Av Sandra Sterner - 23 januari 2012 20:24

Idag blev då äntligen det lite försenade besöket till salong Saho av och det kändes som det verkligen var år och dar sedan vi var på hans salong och tittade in. Då det gäller frisörer, som är super proffsiga att klippa, färga, tona, permanenta eller göra andra snygga konstverk med frisyrer, så rekommenderar jag varmt att man ska vända sig till dom duktiga frisörena som finns på salong Saho, som ligger uppe i Haninge.

Det märktes redan idag, när jag hade hämtat Caroline på fritids att hon var förväntansfull och ivrig på att vi skulle iväg till Saho. Väl framme så sken Saho upp som en sol när vi klev in på hans fina salong. Caroline hängde av sig sin jacka och en utav Saho anställda började med att tvätta och göra hårinpackning på henne och efter det så tog en annan anställd över för att borsta/kamma ut hennes extremt lååånga hår.



 

Det tog en stund att kamma igenom Carolines, långa hår.


   

Som var så här långt innan Saho, började klippa henne.


När det var klart, med borstningen/kamningen,så kom då mästaren själv, ( som precis strax innan hade blivit klar med en annan kund och det resulatet blev såhär.)




 

Titta vad snyggt rakat den här unga pojken har blivit i håret.


När det gäller att klippa, färga, tona, permanenta  eller skapa frisyrer, så är Saho och hans personal, långt ute i fingerspetsarna som duktiga konstnärer.Nu återstod det bara för Saho, att sätta sina proffsiga, magiska händer och den "gyllene saxen" ( som jag kallar den för) i Caroline långa hår och klippa hennes toppar och som alltid blir det perfekt resultat.


 

Nu har Saho satt igång med Caroline kalufs....



 

och börjar strax klippa, igenom det enorma långa hårsvallet.




 

och resultatet, när Saho var färdig blev såhär!


Jag kan verkligen varmt rekommendera, att det är värt ett besök på salong Saho      

Av Sandra Sterner - 22 januari 2012 17:35

Just nu känner jag mig lite låg och överkörd, och det har bl.a att göra med det som hände i fredags. Jag brukar utåt sett vara en som ( för det mesta) är stark och kan stå emot, men även jag har ( om nu vissa kanske har svårt att förstå det) känslor och kan bli sårad och ledsen.




 

Det är inte heller första gången detta händer mig och vet snart inte vad det är jag gör som blir så fel. Jag har varit med om att det finns en del som störs sig på mitt sätt att klä mig!!Herregud, att det inte finns något annat vettigare för den/dom personerna att göra än att gå runt och klaga på en annan människas klädstil. Jag ser dagligen utanför mitt hem i min vardag personer, som går runt i såna solkiga, uttvättade eller alldeles för stora eller bylsiga  kläder, träningsbyxor, och t-shirtar, som är så uttvättade att dom sett sina bästa dagar för länge sedan.

Denna gång var det ju inte detta som det var klagmål över och det kändes ju förstås skönt. Däremot uppskattar jag inte att en person, med den positionen väljer att verbalt uttrycka sig så illa mot mig. Det gjorde mig både ledsen och sårad. Men det är tydligt att det verkar finnas lite överallt "någon" person som på något konstigt sett störs sig på mig, mer eller mindre.


Så den gångna helgen blev inte alls som jag från början hade planerat. Igår var det egentligen tänkt att jag tillsammans med Caroline skulle åka upp till våran favorit frisör Saho, och klippa Caroline toppar och därefter skulle gå bland butikerna inne i centrum och sedan avsluta dagen med att Caroline fick gå och äta på Mc Donalds, men det blev ingenting med det.


Däremot är Caroline, idag tillsammans med alla sina övriga syskon och med världens schysstaste barnvakt och bästa vän: Johan och Lizzy på en stor släkträff. T.o.m Nina, Janne och Nova, åkte ner med bilen från Västerås, för att delta på släkträffen, som barnens kusin Maria tillsammans med sin make anordnar.


 

 

Barnens söta kusin Maria.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards