Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Sandra Sterner - 18 januari 2012 18:42

Se här, då var man då tillbaka på bloggen igen och denna gång blev det ju inte mera än några timmar. Hmm, ska försöka blogga var eller åtminstånde varannan dag, men ibland så kommer det liksom dagar, då man inte har minsta lust att skriva. Men nu så är yttligare en dag avklarad på jobbet och man har nu iallafall kommit halvvägs på veckan.

Usch, så tycker jag om den här mörk/gråa trista årstiden. När man kliver upp på morgonen så mötts man oftast av att det är övermulet och grått ute. Den fjuttiga lilla snön, som kommit, blir det ju bara slask utav och vi som kör bil får ju lov för det mesta att låta vinderutetorkarna  går för det mesta på hela tiden och idag var det då dags igen att fylla på ännu mera spolarvätska i behållaren.


Till helgen är det dags för att besöka frisören för Caroline, som nu verkligen är i stort behov av att klippa sina toppar. Ja, vi får se vem det är utav frisörerna uppe i centrumet, som får besök utav mig och Caroline på lördag...:)

Nu över till någonting helt annat och snart är det dags för detta stora musik spektakel att dra igång.

 

Just det, inget mindre än årets stora Melodifestival,  och staden som blir först ut denna gång blir Växsjö. Programledarna blir denna lite annorlunda trio: Sarah Dawn Finer, Helena Bergström och Gina Dirawi, som kommer från tre olika håll i Nöjessverige.


 



Det blev redan under hösten klart vilka bidrag och artister som kommer att delta och tävla i årets Melodifestival.


Deltävling 1: Växjö den 4 februari

1. Sean Den Förste Banan - Sean Banan
2. På väg - Abalone Dots
3. I Want To Be Chris Isaak (This Is Just The Beginning) - The Moniker
4. The Boy Can Dance - Afro-Dite
5. Mystery - Dead by April
6. Salt & Pepper - Marie Serneholt
7. Jag reser mig igen - Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern
8. Euphoria - Loreen


Deltävling 2: Göteborg den 11 februari

1. Soldiers - Ulrik Munther
2. Baby Doll - Top Cats
3. I din himmel - Sonja Aldén
4. Aldrig aldrig - Andreas Lundstedt
5. Stormande hav - Timoteij
6. Shout It Out - David Lindgren
7. Det går för långsamt - Mimi Oh
8. Ge aldrig upp - Thomas Di Leva


Deltävling 3: Leksand den 18 februari

1. Youngblood - Youngblood
2. I mina drömmar - Maria BenHajji
3. Förlåt mig - Mattias Andréasson
4. Just A Little Bit - Love Generation
5. Sanningen - Carolina Wallin Pérez
6. Lovelight - Andreas Johnson
7. Why Am I Crying - Molly Sandén
8. Mirakel - Björn Ranelid feat. Sara Li


Deltävling 4: Malmö den 25 februari

1. The Girl - Charlotte Perrelli
2. Allting blir bra igen - OPA!
3. Land of Broken Dreams - Dynazty
4. Don't Let Me Down - Lotta Engberg och Christer Sjögren
5. Goosebumps - Hanna Lindblad
6. Kyss mig - Axel Algmark
7. Why Start A Fire - Lisa Miskovsky
8. Amazing - Danny Saucedo


Det har tydligen gått och blivit en del ändringar då det gäller Andra chansen, som denna gång kommer att hållas i staden Nyköping den 3:e mars. Sedan starten av nuvarande Andra chansen 2007  har  deltävlingarna avgjorts utifrån ett förutbestämt mönster. Andra chansen i Melodifestivalen  kommer i stället att lottas fram utifrån vilka bidrag som kommit trea respektive fyra. I år kommer duellerna i stället att avgöras med lottning. Bidragen som kommit trea i sin deltävling lottas mot de som kommit fyra. Under lottningen ligger namnen på dem som har kommit trea i en skål och namnen på dem som kommit fyra i en annan. Vilka som är treor respektive fyror avslöjas som vanligt först efter finalen. Namn dras ur vardera skål och bildar fyra kvartsfinaldueller. En artist kan inte möta någon som den tidigare har mött i sin deltävling. Därefter följer tävlingen tidigare års struktur. Vinnaren av duell 1 möter vinnaren av duell 2, och vinnaren av duell 3 möter vinnaren av duell 4. Vinnarna i de två semifinalduellerna går vidare till finalen i med dom bästa ( hoppas jag ) till den stora scenen på Globen som kommer att gå av stapelen den 10:e mars

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards