Direktlänk till inlägg 21 april 2016

Torsdag kväll

Av Sandra Sterner - 21 april 2016 22:03

Tjoho, vilken glädje idag är det exakt 1 vecka kvar tills vi får nyckeln till vår nya lägenhet i Nynäshamn och flyttar, och gissa vad     överlycklig och glad jag är över det.   


Däremot så är det en annan sak som oroar mig och det är att det börjat låta något konstigt ljud om bilen och i slutet av nästa månad ska bilen in på sin årliga besiktningen. - Mmm tvivlar starkt på att bilen min kommer gå igenom och skulle verkligen behöva köpa mig en ny eller snarare bättre begagnad bil, men nu kommer det ju gå en massa pengar i samband med flytten och bilköp får lov att vänta ett tag.   


I början av veckan som bet jag av en tand ( nu igen) och ringde till min privata tandläkare inne i stan och fick en tid där inne hos honom igår morse. Då jag sedan många år lider av tandläkarskräck så tog det ett tag innan jag fick förtroende för honom och har gått till och från hos han under ett par år och han har alltid visat sig vara så trevlig och ödmjuk. Min tandläkare fick t.o.m mig att få hoppet tillbaka att det inte var så skräck samt att gå till tandläkaren. Igår i alla fall jag ville inte ta bilen in till stan och det var först och främst för att jag inte riktigt vet vad et är för konstigt ljud som låter i bilen ( måste be min vän Tommy ta och kolla igenom bilen ) och total panik skulle jag få om bilen skulle stanna mitt på motorvägen in till stan. Sedan är det ju också rusningstrafik in till stan vid den tiden som jag skulle in till stan och vem bara orkar sitta frivilligt i långa bilköer!? - Nej, tack inte jag! I stället blev det så att jag valde att ta pendeltåget in till stan och det är jag åratal sedan jag åkte kommunalt. Och visst det gick det med, även om det var smockfullt med folk på tåget. Jag hade fått en tid klockan 8 men inte skymten av min tandläkare någonstans, tandsköterskan sa att han var på väg. Först när klockan var 8.30 så kom han till tandläkarkliniken. Jag satt och väntade och hoppades förstås på att han eller tandsköterskan skulle ropa upp mig och till slut stack han ut huvudet från sitt rum och ropade upp mitt namn lite sådär noncalant och jag fattade ingenting. - Hmm. tänkte för mig själv tydligen en person som vakant på fel sida idag och verkade var på dåligt humör. Jag gick in i rummet och lade ifrån mig väskan och hänge upp jackan. - Sätt dig, sa tandläkaren kort. - Men vad fan nu då??!! Varför så kort och barsk i rösten....? Det var knappt jag kände igen min så tidigare gulliga tandläkare, som alla dom tidigare gångerna jag gått hos honom och han fått mig att övervinna lite av tandläkarskräcken och varit så trevlig och glad. Nu var han som förbytt och riktigt barsk i rösten.  Jag gapade och pekade med fingret vilken tand var som jag bitit av. Gapa sa han och vad fan trodde han jag gjorde knep ihp munnen?? Jag gapade j allt jag orkade, men min numera korkade tandläkare ber mig gapa ännu mera. Alla vi människor är ju olika och alla ganske inte har tyå JÄTTESTORA munnar som typ rymmer  en apelsin eller madarin. Jag har tror jag normal mun eller gap som det kallas när man öppnar munnen, men tandläkaren visade sig vara på ett riktigt dåligt humör. Jag trodde han skulle laga tanden, men då han kom nästan 30 minuter för sent och hade en annan patient efter mig så stressande han på som sjutton och lagade bara tanden provisorisk. I morse så vaknade jag alldeles öm i munnen där tandläkaren hade varit och hållit på och hade ju inte haft ont i tanden innan, utan det var ju en bit av tanden som hade gått sönder. Gick in för att borsta tänderna och märker efter det att jag sköljt ut munnen med vatten att den provisoriska fyllningen helt hade släppt. - Jaha, ja, det var ju den fusklagningen och snacka om att kastat ut en massa pengar helt i onödan i sjön, och under förmiddagen på jobbet fick jag mera ont i tanden och började bli lite orolig vad fan tandläkaren gjort. Jag pratade med en mina vänner på rasten och berättade vad som hade hänt och han erbjöd sig ringa upp tandläkaren och säga ett och annat. - Alltså sådär behandlar man inte patienter och nu till saken så ringde han upp tandläkaren och sa: Antagligen betalar du tillbaka pengarna eller så åtgärdar du och fixar lagningen så att den håller utan att du tar betalt för det. Nu blev det bestämt så att jag återigen ska åka in till tandläkaren på måndag morgon och fixa lagningen på nytt och man får väl lov att hoppas på att tandläkaren är på bättre och trevligare humör och kan laga tanden ordentligt.


Nu har nästan alla mina barn körkort, ja, förutom Caroline då som ännu bara är 15 år. I alla fall så var näst på tur att få den efterlängtade rosa lappen =körkortet var mitt näst yngsta barn Tobias som lyckades med uppkörningen och teorin den 1:a april ( och det var ingen skämt, trots att det råkade infalla just den 1:a april) fick nu även Tobias sitt körkort. Stort     Grattis Tobias till körkortet.   


Mitt yngsta barn som inte heller är så liten längre, men likt förbaskat så är hon mitt yngsta barn. I alla fall så har hon inte helt ännu bestämt sig för vilken gymnasium linje hon ska välja. Så nu har hon återigen påbörjat en ny praktik period på den ena linjen som är Handel och därefter ska hon pröva på en vecka på den Etiska linjen och därefter så måste hon bara ta och bestämma sig för vilken utav linjerna hon vill gå och utbilda sig inom, och båda linjerna är 4-åriga och därefter är det tänkt att även Caroline ska börja jobba och tjäna sina egna pengar. En annan sak som Caroline började med och det var för att en utav hennes vänner tyckte dom skulle göra det och det fick mig att bli helt förtvivlad och kände det gick kalla kårar utefter ryggraden och håret fick det att kännas att det ställde sig rakt upp. Men det är ju inte alltid ens egna barn lyssnar på sina föräldar, utan istääelt så lyssnar dom på sina vänner, som i detta fall så lyssnade Caroline på sin ( olämliga) vän Kumba, som jag inte alls tycker har så gott inflytande på min dotter, utan snarare så kommer den tjejen med väldigt olämliga saker att göra, som t.ex att komma på den dumma idén att stå och enbart     hänga i centrum och stå och kolla in killar och alla andra som bara går förbi. Jag ogillade denna ide väldigt mycket och förbjud henne att vara tillsammans med henne. Jag kom knappt på något värre att göra än att enbart stå rakt upp och ner och hänga i ett centrum, vilket jag anser vara totalt helt vansinne ide från denna Kumba. Jag pratade med Caroline om alla faror och ringde även till min ex.make Johan och skrev ett meddelade till min son Henrik och bad dom prata Caroline till rätta. Tack och lov så höll Caroline på med etta lite mera än en vecka och därefter så slutade hon och numera så går hon på kvällarna till ungdomsgården och det är så mycket bättre och lämpligare ställe och med personal och även bättre.   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards