Alla inlägg under december 2012

Av Sandra Sterner - 31 december 2012 16:58

New Year Comments Pictures

 

 

Så var då den sista dagen på år 2012 kommen och idag är det självaste nyårsafton, och det återstår bara 7 timmar på det gamla året. Nyårsafton för mig innebär ju självklart roliga festligheter under kvällen/natten och vid midnatt skåla in det nya året 2013 med champagne.

Happy New Years

Av Sandra Sterner - 30 december 2012 15:49


Jag äger för tillfället just nu igen våg, men man liksom känner och märker även det på kläderna att man har gått upp en del i vikt under julen. Så jag bestämde mig att rätt sent på fredag kvällen ge mig ut på en motion runda och varvade med att först powerwalka i raskt takt och sedan jogga, men min kondis är just nu inte direkt på topp och man flåsar som värsta tjockisen efter bara några meter när man börjat jogga, men det gäller att man inte ger upp så lätt, utan kämpar på vidare och nu gäller det att man orkar fortsätta med att ge sig ut och springa och orkar man inte så får man varva det med powerwalk i snabb takt.

 

Idag hade vi besök här hemma utav Carolines pappa Jonny, som kom förbi en stund och lämnade över julklappar från både honom och från farmor och farfar. Det är ju så att situationen mellan Caroline och hennes pappa är som den är och nästan alltid har varit lite på distans, men trots detta så blir Caroline alltid så glad och lycklig när hennes pappa kommer och hälsar på här hemma. Caroline ville genast släpa in sin pappa i hennes rum för att där visa hennes nya spel konsol och alla spel och dom satte sig därinne och satt och spelade tillsammans.

 

Det gäller att inte bli en slöfock nu när man äntligen har tagit itu med att sätta igång med att börja springa igen. Jag vill verkligen inte förvandlas till ett "fläskberg" innan våren kommer och nu blir det till att ge sig ut att springa några kilometer och avslutar nu med att skriva på återseende.


Av Sandra Sterner - 28 december 2012 19:35

Jag tror snart att jag smäller av och det är på riktigt och det har med följande saker som har hänt och även Caroline. Till att börja med så ringde Caroline mig idag när jag var på jobbet, och talade om att det var riktigt kallt hemma och att det inte heller fanns något varmvattet.

 

Jag bara utbrast: Åh, nej inte nu igen. Förbaskade New Sec. Avslutade samtalet med Caroline och ringde till New Sec, där möts man utav en telefonsvarare som meddelar att det är stängt, men vid akuta ärende så kunde man vänta sig till jour numret. Vilket jag genast gjorde. Där möts man utav följande meddelade: Just nu är det många som ringer till oss, men vänta kavr, du behåller din plats i kön och då jag innan jul köpte ett nytt handsfree, så kunde jag fortsätta med mina arbetsuppgifter medans jag vänta kvar i telefonkön. Till slut så svarade en ung tjej och då det inte var alltför länge sedan det var fel på värmen här hemma och tyckte det var rena rama katastrofen att det nu bara gått några veckor så brakar varmvatten rören ihop...igen och större delen utav dom som bor runt-omkring-mig blir utan värme och varmvatten. Jag gick direkt på och sa: Hur i helsike kan det bli fel på värmen och varmvattnet igen?

 

Den unga tjejen som svarade på jouren gav mig det super intelligenta svaret: Jag vet inte.

 

- Så du vet inte. Kan du svara på om det har skickats ut några service killar som kan åtgärda felet. Återigen fick jag samma svar: Jag vet inte..?

 

- Men snälla rara du. Om du sitter och svarar på journumret kan du väl ändå ta och ringa och se om det är några service killar och som kan fixa så att värmen kommer tillbaka.

 

- Ja, det kan jag göra. Vänta kvar och så fick jag vänta kvar ytterligare några minuter. En stund senare så är hon tillbaka på telefon och meddelar att service killarna satt i bilen och var på väg. Tack och lov för det. Det hade verkligen inte varit speciellt uppmuntrade att sitta här hemma och även om jag nu har 2 stycken extra element som drar en massa extra elkostnader. Men sist det var strul med värmen och varmvattnet här hemma så åtgärdande inte jouren det under helgen och hänvisade att dom hade fått dom direktiven utav New Sec och man undrar ju varför det över huvud taget ska finnas en jour om man nu inte kan nyttja den då värmen och varmvattnet inte funkar, utan man får lov att vänta tills det blir vardag. Denna gång så fixade jouren det på ett par timmar och både värmen och varmvattnet var åter tillbaka när jag kommit hem från jobbet.

 

Idag på eftermiddagen när jag var på jobbet, och som bäst på att scanna och ska börja mig neråt och så hörs det världen: Ritsch, ratsch, ifrån mina byxor: Åh, nej! Gud, så pinsamt!   

 

Så hör man en utav killarna säga: Vem var det som Sket..?

 

Jag som långt ifrån brukar vara den som rodnar kände nu att det blossade litegrann om kinderna ( och jag som aldrig brukar använda mig utav rouge.) Skyndade mig in på toa och kollade vart någonstans byxorna hade spruckit, och tänkt att är det all denna onyttiga julmat som jag nu stoppat i mig som gör att mina byxor sprack, och nu är det verkligen HÖG tid att börja banta! Men som man säger: Tur i oturen så visade det sig att det var en innesöm från insidan på byxbenet som hade gått upp strax ovanför knät och neråt och med hjälp av 2 säkertsnålar gick det att fixa provisoriskt tills jag hade kommit hem.

 

Gud, så skönt och praktiskt det är att ha bil och kunna ta sig snabbt från olika ställen. Snabbt hem och byta byxor och sedan åka vidare och veckohandla på Coop Forum och denna gång var det betydligt mera folk än förra gången då jag var där och inhandlade julmaten. Caroline som hade uppfört sig på ett väldigt bra sätt fick lov att plocka i lite lösvikt smågodis och jag stod en bit längre bot och väntade på henne. Det är inte alltid lätt att vara barn, det fick min dotter lära sig utav en riktig gnällig kärring. När man är barn och står och lastar på lösviktsgodis på slevarna så händer det ju ( även för vuxna) ibland att godiset kan glida av och det hände Caroline idag och några utav godisbitarna på sleven åkte ner på golvet.

 

Kärringen, som stod bredvid och som också höll på plocka i smågodis i en påse, blev rasande på min dotter. Kärringen höjde rösten till min dotter och skrek på Caroline att hon skulle lära sig att inte spilla och sa sedan: Ta upp det du tappar på golvet och skulle du vilja ät det som ligger där...?

 

Jag rusade fram till tanten , och frågade vad fan hon höll på med: Du ska ge fan att skrika och ge direktiv till andras barn. Sköt dig själv jävla kärringen. Sedan tog jag Caroline i handen och gick till kassan.

 

Nu är det fredagskväll och det återstår nu bara 3 dagar kvar på år 2012 och sedan blir det till att fira in det nya året och skåla i skumpa.

Av Sandra Sterner - 26 december 2012 14:01

Nu har vi kommit fram till Annandag Jul och för vår egen del här hemma så är nu julen över för detta år. I går på juldagen så firade vi Julen och jag hade en del utav mina barn på besök och vi åt utav den tradionella julmaten som bestod av skinka, prinskorv, köttbullar, rödbetssallad, potatis och så förstås den goda inlagda sillen. Efteråt slogs sig mina barn ner sig i soffan där jag hade ställt fram på vardagsrumsbordet både julmust, en stor chokladkartong och en fruktskål med nektariner, äpplen, bananer och vindruvor.Vi delade sedan ut julklapparna till var och en och mina stora pojkar som numera har eget boende är det ju väldigt lätt att köpa julklappar till då dom oftast önskar sig något till sina hem.

 



Henrik och Caroline


 

Jimmy

 

Mitt busiga yrväder Caroline som hade skrivit en lång önskelista på saker hon önskade sig i julklapp fick även denna jul ytterligare en ny spelkonsol och med en massa tillhörande spel, kläder och smycken

Av Sandra Sterner - 24 december 2012 13:40


Nu ha vi ljus här i vårt hus, julen är kommen, och idag firar vi lilla julafton. Däremot i morgon på juldagen så kommer mina större barn över och vi äter utav den goda julmaten och delar därefter ut julklappar.

 

 


Vill passa på att önska alla mina nära och kära och även dom som läser min blogg en riktig fin och trevlig God Jul.

 

 


Av Sandra Sterner - 23 december 2012 16:51


Då så var det dags att tända det sista ljuset och fira fjärde advent.

 

 

 

 

       

 

Fast det nu har gått ett dygn sedan incidenten som hände i tvättstugan igår så tyckte jag det var väldigt fräckt, hänsynslöst och egoistiskt att göra på detta sätt. Samtidigt så undrar man ju vad det är som försegår innanför pannbenet på sådana människor som gör på detta sätt.

 

Nåväl i morgon är det julafton och även om dom flesta utav oss i Norden firar på julafton ( vilket vi även gör lite) så firar vi själva julen på juldagen. Det är då mina barn kommer över och vi äter utav den goda smarriga julmaten. Självklart det är ju en tradition sedan många år tillbaka och en gång per/år som jag kollar på tecknat på tv:n. Ni vet säkert vad det är som jag syftar på och det är ju det som nästan hela svenska folket sätter i sina soffor och dukar upp med smått och gott att äta, inför det tradionella tv-programmet Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul. Men så läser man på nätet att självaste Disney i år valt att klippa bort vissa scener från årets Kalle Anka.

 

– Inför årets Kalle Anka har Disney valt att klippa bort de här sekvenserna och det dom valt att klippa bort är dels en svart docka som kommer ned till jultomten i hans verkstad och får ett OK i baken, dels en äldre man i skägg i grön frack som gör en kosackdans. Även den blonda dockan som säger ”mamma” i samma sekvens som den svarta dockan klipps bort.

 

 

 

 

 

Jag tycker detta är rent utsagt rena rama skitsnacket att Disney nu valt att klippa bort just dessa scener varför inte klippa bort även, den svarta mannen som kör åsnekärran, där åsnan sparkar bakut på vagnen så att den svarta mannen liksom hoppar upp-och-ner i vagnen. Likaså dom där tvilling kineserna som håret åker rakt upp på när dom går på led i tomtens stora säck.

 

 

Sedan undrar man ju varför Disney valt att visa (dirty) Snövit som lever tillsammans med dom sju små dvärgarna ute i skogen. I original filmen får man ju när Snövit intar dvärgarnas sovrum och lägger sig i deras säng och somnar och när hon vaknar står dessa kortbenta figurerna och trycker sina kranar mot fotändan.

 

 

Goodmorning Seven Up


Av Sandra Sterner - 22 december 2012 21:10

Det var väldigt fort dom är veckorna har gått i december i morgon är det 4:e och det sista ljuset tänds i advent och dagen efter så är det julafton. Jag blev ju klar redan i veckan med alla inköp av julklappar och julmaten och idag blev det bara den allra sista kompletteringshandlingen och det gick smidigt då jag var ute bland butikerna när dom öppnade.

 

Idag har jag ägnat mig åt det som jag tycker är så tråkigt och trist, men det måste ju ändå göras och det är att: städa, skura golva, damma och tvätta mattor och hade bokat upp en tid i tvättstugan för att tvätta mina mattor, men när jag kom ner till min uppsatta tvättid som skulle börja klockan 18.00, så visade det sig att båda tvättmaskinerna redan var i full gång och hade nyligen satts igång. - Fan, så förbannad jag blev. Gick och kollade vilket lägenhetsnummer det var som hade tvätt tiden innan mig och såg att det var ett lägenhetsnummer som var 3 hus ifrån mitt. Jag var en aning irriterad när jag gick dit för att ringa på dörren, men det visade sig att det var ingen som öppnade. Jag tycker det är så jävla egoistiskt och hänsynslöst att ta andras tvättider och fullständigt skita i att det kanske råkar finnas andra som också behöver tvätta i tvättstugan. När jag återvände till tvättstugan så var klockan 18.20 och upptäckte att personen som hade tagit min tvättid fortfarande inte kommit för att köra fram sitt tvätt program och plocka ur både torktumlaren och torkskåpet. Jag tror inte jag är ensam om att bli uppretad och förbannad över att det finns sådana hänsynslösa personer som sätter igång ett nytt tvättprogram, när dom bara har 5 minuter kvar på sin tidtvätt. Jag beslutade mig för att köra fram tvättprogrammen och som jag kände just vid det tillfället skulle jag velat slänga den personen blöta tvätt i den stora soptunnan eller rakt ner på golvet och hoppa på den, men givetvis så lät jag bara det stanna som tanke, men hade en jävligt stor lust att göra det. Istället så lade jag all den dyngsura och genom blöta tvätten i en vagn. Det var min tvättid och jag behövde nu tvättmaskinerna för att tvätta mina mattor.

 

När jag återvände till tvättstugan 40 minuter senare så står där inne en afrikansk kvinna med huckle och håller på för fullt med sina kläder.

Jag öppnar dörren och säger till henne att det är min tvättid. Det visar sig inte att hennes svenska är så bra, men när jag igen försöker förklara att det råkar faktiskt vara min tvättid, så svarar hon

 

- No, I'm not finished

 

Jag bara: Nej, inte detta..också! En person som vill tjafsa och bråka.

 

- Please can you bring your  clothes  and go your way

 

Jag behövde både använda torktumlaren och torkskåpet och den afrikanska kvinnan gjorde ingen som helst antydan på att hon minsann tänkte sluta upp med att använda dom.

 

När mina tvättmaskiner var klara ( och jag hade tänkt tvätta ytterligare en maskin) men när jag hade plockat ur mina mattor så försökte hon som fortfarande var kvar med mig i tvättstugan att använda maskinerna på nytt. Jag utbrast: What the hell are you doing...

 

-  I'm washing my clothes finished...

 

Jag visste inte hur jag skulle få denna kvinna att lämna tvättstugan och sluta upp med att försöka använda tvättmaskinerna och torktumlaren och torkskåpet på min uppsatta tid. Det återstod inget annat att göra med att hota henne med att jag skulle ringa polisen om hon inte slutade upp med att bråka med mig i tvättstugan Huckle kvinnan upprepade mina ord: You call the police

 

- Yes, if you not go away!!

 

Det tog därefter inte så lång stund innan hon med sina 2 stora blåa IKEA påsar hade samlat ihop sin tvätt och gett sig av. Usch, det här var verkligen ingen rolig händelse att vara med om och hoppas verkligen att det inte kommer att upprepas flera gånger.

Av Sandra Sterner - 20 december 2012 21:27


Då jag vissa dagar inte alltid bloggar p.g.a att tiden inte alltid räcker till för att man ska få lite lugn och ro och sätta sig vid datorn och skriva. Ikväll blir det istället nu att jag nästan direkt kör vidare med det 2:a inlägget.

 

Caroline har tjatat på mig sedan förra helgen att hon så väldigt gärna ville att vi skulle hämta upp plastgranen från källaren och då Caroline inte direkt ger upp i första taget och tjatar och tjatar typ till man inte orkar höra mera, så fick hon till slut sin vilja igenom och granen hämtades upp ifrån källaren.

Jag har aldrig själv haft en äkta gran inne i lägenheten och det har att göra med att det inte bara ( det står om det i dagens Metro) är Piff och Puff som eventuellt kan följa med in i granen   

 

Dessvärre så det är vanligtvis dessa småkryp som följer med in med granen och stugvärmen: spindlar och kvalster, men det finns också olika skalbaggar, som jordlöpare som lever på att äta små löss som livnär sig i granen, men dom flesta utav småkrypen är så små att det är svårt att se dem med blotta ögat.

 

Därför väljer vi istället på att köra med plastgran och nu står den färdig klädd ute i vardagsrummet med belysning, glitter, röda och silver kulor och så förstås polkagrisstänger.

 

 

 


Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards