Alla inlägg den 20 december 2012

Av Sandra Sterner - 20 december 2012 21:27


Då jag vissa dagar inte alltid bloggar p.g.a att tiden inte alltid räcker till för att man ska få lite lugn och ro och sätta sig vid datorn och skriva. Ikväll blir det istället nu att jag nästan direkt kör vidare med det 2:a inlägget.

 

Caroline har tjatat på mig sedan förra helgen att hon så väldigt gärna ville att vi skulle hämta upp plastgranen från källaren och då Caroline inte direkt ger upp i första taget och tjatar och tjatar typ till man inte orkar höra mera, så fick hon till slut sin vilja igenom och granen hämtades upp ifrån källaren.

Jag har aldrig själv haft en äkta gran inne i lägenheten och det har att göra med att det inte bara ( det står om det i dagens Metro) är Piff och Puff som eventuellt kan följa med in i granen   

 

Dessvärre så det är vanligtvis dessa småkryp som följer med in med granen och stugvärmen: spindlar och kvalster, men det finns också olika skalbaggar, som jordlöpare som lever på att äta små löss som livnär sig i granen, men dom flesta utav småkrypen är så små att det är svårt att se dem med blotta ögat.

 

Därför väljer vi istället på att köra med plastgran och nu står den färdig klädd ute i vardagsrummet med belysning, glitter, röda och silver kulor och så förstås polkagrisstänger.

 

 

 


Av Sandra Sterner - 20 december 2012 21:12


 

 

 

Så glad jag blev när jag öppnade min e-mail och upptäckte att även detta år så hade min lillasyster Dessan och hennes familj skickat ett sådant gulligt julkort på deras son Eddie.

 

Jag för min egen del är riktigt urusel på att just skicka julkort till nära och kära. Om jag nu minns rätt så tror jag det är minst 15 år sedan jag skickade julkort med posten. Det har väl hänt vid något tillfälle har jag precis som Dessan, skickat iväg julkort till barnen och vännerna till deras mail.

 

Men sedan jag startade upp min blogg för ett antal år sedan så blir det via den jag önskar alla som läser min blogg en riktig fin och trevlig: God Jul.

 

 

 


Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards