Alla inlägg under april 2013

Av Sandra Sterner - 29 april 2013 20:03

Jag har i farten även ikväll fast det är måndag ( som jag oftast, men inte alltid har bloggfria) men kände liksom att det kliade lite i fingarna och kände en lust att skriva.


Jag läste tidigare på min facebook sida att det var någon vän som hade skrivit att i morgon firar vi Majvor

Jag bara: Jaha, jaså, kan man numera även kalla Valborg för Majvor...?


Det kanske är så att det blivit ett nytt slang ord bland den yngre generationen, att kalla det som man själv tidigare är van att kalla just för Valborg. Men den "nya" Svenskan, med alla märkliga ord som "ploppar" upp titt-som-tätt. Okej, man välkomnar våren och dagen efter är det ju 1 maj.


Av ren nyfikenhet så sökte jag på nätet Majvor= Valborg och fick upp personer som har just dessa båda dom namnen. Jag kunde inte låta bli att fnissa till när jag blev upplyst att det fanns personer som just heter: Majvor Valborg.


I landet USA kan man ju heta allt ifrån Summer, Autumn ( Höst) June, April, och säkret så finns det många flera, men kommer inte på så många flera just nu.

Däremot i Sverige är det inte så vanligt med just att välja namn på en månad eller veckodag till sina barn. Jo, förresten, det höll jag helt glömt bort, men i och för sig så är det väl inte så värst många nyblivna föräldrar idag väljer att kalla sin dotter för Maj som också är en månad och dom kvinnorna som nu heter Maj firar dom namnsdag hela Maj månad...?   



 


Tänkte även ikväll bjuda mina läsare på en bild.....


Detta var allt från mig ikväll och i morgon kväll ( om det inte regnar) så kommer jag ta en massa bilder och lägga upp i bloggen vid senare tillfälle.

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Sandra Sterner - 28 april 2013 17:56

Detta kunde man inte tro om en person som har en sådan stor supermakt status och är en utav världens mäktigaste person och den jag beskriver är ingen mindre en USA president Barack Obama.


Alltså vem kunde ana eller tro att USA:s president Barack Obama kunde vara på gott skämt humör och driva med sig själv, som han gjorde under Vita husets årliga korrespondentmiddag på lördagen, då han skämtade om sig själv, medierna och sina politiska motståndare.

När jag såg först bilderna vek jag mig av skratt när jag fick se Barack Obamas nya Hair Style. Den första bilden på presidenten fick mig att undra om han försöker likna Jim Carrey rollfigur i den roliga komedin Dum och Dummare. Där Jim går till en hårsalong och får en karott eller om det nu möjligtvis är en kastrull på huvudet och blir därefter klippt efter den.

 

 

Look here Jim Carrey hair style from the movie

 

Of course the blonde have more fun...   


Jag tjöt när jag såg den Filmen, men alltså vem kunde bara tro att presidenten i USA kunde driva med sig själv på detta sätt. Inför hans nära och kära, livvakter, kollegor, vänner, senatorer och övrig publik fick han en massa jubel, applåder och skratt.  


Jag bara tänkte: Wow, vilken modig och häftig president. Och instämmer till fullo och håller med till 100% att man ibland ( vid rätt sorts tillfälle) kan bjuda lite på sig själv för att lätta upp stämingen och få mäniskorna runt-omkring-en att slappna av och få sig ett gott skratt. : )

Jag fick mig iallafall ett riktigt gott skratt när jag såg Videoklippet på president Barack Obama, som visar sig vara ett geni att locka publiken till ett gott skratt.  .


- Bravo!

 


Ja, vad har annars hänt här hemma idag.


Då vädergudarna verkligen är med oss nu, så bestämde jag redan efter det att jag ätit frukost att ge mig ut på en lite längre Powerwalk/Joggingtur och var ute i 1 ½ timme och det känns ju alltid lika skönt när man känner att man bränt av lite kalorier.


Till sist att skriva innan jag stänger ner bloggen för idag. Det försvann och glömdes bort totalt när jag skrev igår. Fredag kvällens tv-underhållning och det många följer och som media även skriver mycket om: Let´s´Dance.


-Jippi, det blir ju som jag förespår och det blev nu Håkan som röstades ut....till min stora glädje. Jag tycker han inte alls haft något att göra i denna dansunderhållning, men nu så är han utröstad från Let´s Dance...så skönt. Men fasiken vilken urusel förlorare han visade sig vara då, och han verkade ha svårt att förstå att svenska folket inte längre vill se honom svira omkring på dansgolvet i Let´s Dance.


Hmm, är det inte så att det finns ett ordspråk som heter. Den som ger sig med i leken får leken tåla...! Men en del tycks inte kunna vara sådana som vill förlora och hänger då läpp och surar istället.   


Jag är iallafall bombsäker på att det är Oscar Zia och hans danspartner Maria och så antagligen Marko ( Markolioo) och hans danspartner Cecilia eller så Maria och Kristjan som tar sig till den stora finalen.

 

 

 

 

Av Sandra Sterner - 27 april 2013 18:52

Nu kan man iallafall hänga utan eller om man så vill slänga bort alla varma, tjocka kläder. Bort med fodrade jackor och varma skor och plocka istället fram vårkläderna.


 


En sak som jag funderar över och det är: Kan man prata så mycket i en mobil att den till slut går sönder...eller är det bara så att mobiler klarar en viss tid innan dom helt lägger av. Jag har iallafall förbrukat en massa mobiler genom åren och det är allt ifrån dyra touch mobiler, som inte alltid reagerar när man nu ska försöka ge sig på att ringa med telefonen. Det räcker med att det kanske är så att det är lite kallt ute eller att skrämen är full med fingeravtryck, som det snabbt blir när man trycker på skrämen. Det har hänt mig vid fleratal tillfällen när jag ägde man trycker på svarsknappen och ingenting händer. Det är faktiskt så att 2 utav mina juvler, Jimmy och Niclas liksom sin mamma har dom inte valt att ha touch mobil. Istället väljer dom liksom sin mamma att använda sig av icke touch mobil och det är så mycket bekvämligare och framför allt enklare och svara/ringa på sådana. Däremot mina andra 4 juveler Nina, Henrik, Tobias och minstingen Caroline använder sig av dyra touch mobiler.


Idag när vi var på Elgiganten och jag skulle köpa mig en ny mobil och jag kollar inte ens på dessa touch mobiler. Istället så inriktade jag mig på en med "vanlig" knappsats, men givetvis så ska det vara kamera, radio/MP 3 spelare. Däremot mitt yrväder Caroline valde att gå och kolla in dom senaste modellerna utav I Phone och frågade glatt: Mamma, kan du köpa mig en ny I Phone...?


- Nej, Caroline absolut inte. Den du har får lov att räcka.


Jag valde mellan några stycken och föll till slut för en modell som hade dom funktionera som jag var ute efter och det var bl.a kamera, radio/MP 3 spelare och desto bättre var det när jag fick veta utav den trevliga försäljarkillen att mobilen fanns i 3 olika sortes färger: Svart, Grå och Rosa!

Hmm, jag kanske inte behöver skriva vilken utav färgerna jag valde mellan och givetsvis så blev det rosa.



  

En utav mina favorit repliker ifrån filmen Grease: Think Pink..  


Idag har det redan hunnit passerat 1 vecka sedan Nina, Janne och Nova var här och hälsade på oss. Jag har lite planer på att i slutet av maj att åka till staden Västerås och hälsa på Nina och hennes lilla familj.  

 

 

 

Av Sandra Sterner - 26 april 2013 18:41

Japp, så kom då till slut den efterlängtade dagen på hela långa veckan och som alltid är fredagarna lika Välkomna.

Igår passade jag på direkt efter jobbet att åka och storhandla och Caroline hade tidigare föreslagit till middag att hon så gärna ville ha grillad kyckling. Mmm, det är ju riktigt smarrigt med grillad kyckling och där jag storhandlar brukar dom ALLTID ha en massa nygrillade kycklingar. Dessvärre blev jag något förvånad när jag upptäcker att det inte alls fanns några grillade kycklingar i värmeskåpet intill charken. Jag tänkte bara: VAA, har dom tagit slut. Det verkade visst vara en populär maträtt att käka idag och dom har antagligen sålt slut på bums. Jag gissade att dom säkert höll på att grilla nya kycklingar och frågade killen som stod vid charken.


- Jag ser att grillade kycklingar är slut. Är det så att ni håller på att grilla nya och i sådana fall hur lång tid tar det...?


- Vi har inte haft några grillade kycklingar idag.


Jag bara: VAA....varför då..?


- Dom är slut! Men om du vill så finns det djupfrysta borta vid frysdiskarna.


- Jag har varken tid eller ork att ställa mig att tina upp en isbit till fryst kyckling! För att sedan tilllaga den.


Det kändes lönlöst diskutera en längre tid med chark killen. Grillad kyckling hade det inte funnits under hela dagen och det som fanns att välja mellan var DJUPFRYSTA! Samtidigt så undrar man förstås varför inte en sådan stormarknad inte ser till att beställa in lådvis med kycklingar. Jag började fundera och tänka på påsken som var för några veckor sedan och denna högtid är det ju så att svenska folket på dille på att köpa ägg och dom stackars hönorna får febrilt producera mer ägg en någonsin. Nu är påsken slut och även äggen...som det inte verkar ha blivit så värst många över till att värpa så att det kläcks och blir så fjuniga kycklingar.

 

Nu tänkte nämna om en sak som Caroline gjorde i skolan idag. Just på fredagarna i hennes skola har dom som sista lektion: Elevernas val eller som min busiga unge brukar kalla det för: Roliga timmen! Men på hennes schema står det: Eleverna val. Idag så valde Caroline att sjunga för hela klassen, valde Caroline att sjunga solo inför hela klassen. Igår kväll letade vi reda på texten på internet jag printade ut den och lät Caroline öva, öva och öva tills den satt och när väl låten satt så behövdes det ju musik. Då jag inte inhar speciellt mycket intrument hemma så kollade vi på nätet om låten fanns inspelad intrumental och det gjorde den. Så idag på eftermiddagen gjorde hon ett mindre live framträdande för sin klass och Caroline berättade efteråt att både eleverna och läraren hade jublat och klappat händerna. Efteråt hade Caroline lärare frågat Caroline om hon ville sjunga den låten på skolavslutningen ( som vid fint väder hålls ute på skolgården) och inför hela skolan.


Nu ska jag göra ordning fredag mys här hemma och invänta Let´s´Dance ikväll dansar alla paren 2 danser var. Nu återstår inte mera än att önska mina läsare en riktig trevlig kväll och njuta av helgen.

 

 

 

      

 

 

Av Sandra Sterner - 24 april 2013 20:12

Då var det färdigjobbat för idag och nu är man återigen hemma och middagen är äten. Caroline försvann som en oljat blixt in på sitt rum. Och när jag frågade henne varför hon hade så bråttom, så var det visst något utav hennes favorit program på tv:n.

Jag bara: Hörru, lugn i stormen! Unga fröken. Du har säkert läxa idag, eller hur..?

Suck och stön hör man ifrån Caroline, som sedan säger: Ja, engelska läxa, men kan jag inte få göra den senare.

- Nej, först läxläsning och sedan tv-tittande och datorn.

- Okej,då.

Härom dagen var jag på utvecklingsamtal i Carolines skola och träffade hennes nya väldigt trevliga och gulliga lärare. Caroline har ju bytt skola och hennes f.d lärare var en gammal dam på 60 år och jag tyckte hon det verkade somhon hade typ den gamla utbildningen för att vara lärare och var alldeles för sträng och dominat mot eleverna.  Sedan Caroline bytte skola och fått nya lärare så har hon utvecklats och blivit så mycket bättre i huvudämnena. Fick veta på utvecklingsamtalet att Caroline får MVG ( Mycket väl godkänt på proven hon gör) och i engelska är hon enormt duktig. Läraren visade Carolines engelska bok och att hon skulle översätta ett engelska stycke på svenska och gjorde det helt galant. Likaså är hon begåvad i musik och gillar liksom både sin storasyster Nina och sin mamma att sjunga. Tidigar så gick Caroline hos en sångpedagog för att vid namn Mary och det är hon som var med i en utav deltävling 1 i årets Melodifestival med bidraget. Gosa, Gosa.

 

Wow, vilken stolt och rörd mamma som fick en massa lovord och beröm av läraren att det går så otroligt bra för Caroline i skolan. Däremot så i fick jag veta att hon var lite dålig på en sak och det är att räcka upp handen i klassen. Kan ge exemplet som läraren sa: Om nu hon står framför tavlan och vill fråga någon annan elev i klassen någonting och denna kanske inte kan svaret: Pang direkt på en gång. Så är Caroline inte en sådan person som sitter och håller tyst, utan öppnar sin lilla, nej snarare stora trut och säger det rätta svaret. Det beteende är visst inte så populärt i klassen, och Caroline vid några tillfällen blivit tillsagt att: Räcka upp handen och invänta på att läraren ska fråga henne. Men tålamodet är = NOLL för Caroline ( iallafall när det gäller att vänta på sin tur)


Just det tänkte ta upp en sak här på bloggen och det är det är med kläder igen. Ni som tycker mitt skrivade om kläder är för uttjatat kan sluta läsa HÄR!


Jag vet egentligen inte varför jag har ett sådant enormt stort intresse för kläder. Under förra året jobbade jag även i några olika second hand butiker och gillade allra bäst att styla skyltdockorna i butiken och i skyltfönsterna och ofta det som jag stylade skyltdockorna med blev en hel del kunder intresserade av och ville köpa. Och gissa om jag kände mig enormt stolt och nöjd med mitt arbete.


Ett annat sorts klädmode som inte hör till våran tidzon direkt, men som jag blir helt tagen utav och varje gång jag ser målningar på gamla tavlor eller bilder på internet, så häpnar jag utav det modet. Det har nu gått ett par år sedan, men våra prinsessor Victoria och Madeleine bar visst sådan klänningar vid någon festtillfälle.

 

 


 


Då jag i tidigare nämnde inte våran tidzon. Nej, låååångt därifrån typ cirka 300 år bakåt i tiden.Och modet jag pratar om är alltså 1700-talet


JAAAA, ni läste rätt modet, sminkningen och håret på 1700-talet det får mig att dra efter andan och häpna. Det är det är så  för mig när man ser på dom där stora tavlorna eller bilder på internet på de vackra människorna från 1700-talet. Deras kläder, hy och hår ser ut att vara perfekta. Ansiktet målades porslins vitt och håret var minst lika viktigt som sminket för adeln.



 

På slutet av 1700-talet var det modernt med höga frisyrer. Det var inte  ovanligt att se frisyrer som uppemot en halvmeter höga på damer! Adeln ville ha en distans till de fattiga och solbrända bönderna. Att vara solbränd var följden av att man var tvungen att arbeta utomhus oavsett väder, vilket ansågs ofint. Därför blev det följdaktningen fint att vara blek, det visade att man var för fint för sådant arbete, att man kunde sitta i skuggan med en solfjäder i handen.

 


 

Håret skulle ha vara högt med söta små locka utefter sidorna


  

Herregud, alltså vilken håruppsättning. Herregud, alltså vilken håruppsättning. Här behövs det en stege för att nå ända upp till toppen.


Ja, det var den tidens mode var det gäller klänningar, sminket och håruppsättningarna, och vem vet varför jag gillar och blir så fascinerad över detta 1700-talet mode. Om man nu kanske skulle tro på reinkarnation (återfödelse) så kanske jag levde ett annat sorts liv.....vem vet..?

 

 

Av Sandra Sterner - 21 april 2013 14:54

Jaha, ja det var då dags igen för bloggen att ligga nere under några timmar idag!! Men nu så verkar all service eller om det kanske har varit något annat fel åtgärdat.


Idag söndag som för mig är helig och det är inga direkt måsten eller åtagande som ska göras, utan softar och tar det enbart lugnt.


Ikväll blir det hemfärd för Nina, Janne och sötnosen Nova till Västerås.


Någonting mera att skriva om...!


Jo, visst ja, har ju inte skrivit någonting om fredagens Let´s Dance.

Ja, det sägs ju att det brukar vara så att vissa utav dansparen fattar tycke förvarande och blir träffade av amors pilar. Denna gång verkar det vara så att Sofias danspartern Tobias Bader och Sara Montazami ( dotter till Maria) fattat tycke och fallit för varandra. Jag tycker dom verkar trivas i varandras sällskap och är gulliga tillsammans. Däremot så tror jag inte i längden det funkar att ha ett distansförhållande.


Jag kan inte påstå att jag blev det minsta förvånad när röstningen från tv-tittarna skulle läsas upp och det stod mellan dessa 3 paren: Anette, Håkan och Anna. Jag har under programmet gång vecka-efter-vecka undrat vilka dessa personer är och vad dom gjort för att verka vara kända!! Det är egentligen inga som helst konstigheter att det stod mellan dessa 3 i fredags kväll och jag tror inte många som nu väljer att rösta heller vet vilka dessa personer är över huvud taget. Det blev till slut Anette som minst röster ifrån folket och fick lov att ta av sig dansskorna denna gång.Det blir väl att hoppas att till nästa vecka att det blir den där Håkan tur att bli utröstad och skickas hem.


Nu över till dom övriga deltagarna och är det någon som verkligen kan DANSA, så är det yngligen "toyboyen" Oscar. Det är helt klart något speciellt med denna unga kille och det är knappt man kan tro att han bara är 16 år, när han intar dansgolvet och river av vecka-efter-vecka utmärkta olika danser. Alltså denna kille dansar ju som om han inte gjort annat i sitt unga liv och ser mer än gärna honom i finalen.


Det märks även att Sofia ( som kom inte lite sent med träning till programmet) men skam den som ger sig och med hjälp av hård och intesiv träning på 8 timmar per/dag så blir det något bättre, även om det är mycket kvar att lära för henne så tycks det ändå gå framåt.


Däremot så undrade jag vad som hände med  Marko ”Markoolio" som vid flera tillfällen glömde bort sin koregrafi och missade flera danssteg. Minns tillbaka till förra fredagen, då han tillsammans med sin danspartern drog av en stilig vals och den tyckte juryn var så galant att dom av det paret kvällens högsta poäng.


Hollywood frun Maria liksom dom övriga deltagarna dansade Salsa. Hmm, det verkar tyvärr inte vara så att snabba danser som bl.a har med att man ska röra en hel del på höfterna inte riktigt är hennes grej. Jag tycker snarare danser som är mera lugna, typ som Slowfox och Vals passar Maria bättre att dansa till.


Nu lämnar vi danstävlingen Let´s´Dance och går över till någonting helt annat.


Jag läste tidigare idag på Expressen om en kille som är något utav en pilgrim ( hmm, jag visste inte ens om att det fanns sådana idag. Trodde det mera hörde till gamla tider typ 1700-1800-talet.) Men iallafall denna 39-åriga kille vid namn Jörgen besluade sig för att göra en såkallade: Pilgrimsfärd....på dryga 500 mil!!! Denna promenad började för 5 månader sen i Lund och efter att ha gått flera mil varje dag så och åkt båt så kom han till slut fram till sitt mål som var Jerusalem.


När jag läste detta så visste jag inte först vad jag skulle tro eller inte, men kan man verkligen gå så där långt?? Iallafall snacka om att få skavsår, blåsor på fötterna och utslitna skor...


Det var allt från mig idag och på återseende i vecka...    

 

 

Av Sandra Sterner - 20 april 2013 20:28

Wow, vilken lyckad och fantastik dag det varit och är så super glad över att haft besök utav mina nära och kära.


Jag tar det från början istället så att mina läsare också kan hänga med. Igår efter det att vi käkat middag så påpekade mitt glada och spralliga yrväder Caroline att hon gärna ville ha nya skor. ( Hmm, ja, just det äpplet faller inte så långt ifrån trädet...sägs det ju heta eller så kan man säga lika tokig och förtjust i kläder och skor som sin mamma är och det är väl så sådan moder är sådan dotter)


Även om det varit dagar med regn och rusk, så är ju nu iallafall vindersäsongen över och nu gäller det vårskor för fossingarna och inga varma tjocka kängor. Så efter det att vi käkat satt vi oss i bilen och åkte till skobutiken Deichmann.


 


 

Caroline fick gå runt och kolla i butiken efter gympaskor som hon tyckte passa. Alltså det här med skostorlekar och inte vet jag men är det kanske så att man ärver skostorlekar efter sina föräldrar. Hmm, vad jag vet eller minns så har min mamma normal storlek och pappa när han levde hade inte så värst stora bamse fötter. Däremot Carolines pappa tror och har för mig att han hade typ 45-46 i skostorlek och jag själv har ( sedan jag väntade Caroline och allt på mig växte och blev alltmer tjockare och fetare.

Nu till saken är att på Caroline kängor är det skostorlek 38, men igår då hon skulle pröva den storleken så gav hon ifrån sig en grimas och sa att det gjorde ont i tårna. Så det fick lov att bli en size större att pröva och storlek 39 passa bättre på henne. Det var så att det var flera par skor som följ den unga fröken i smaken och hon prövade flera par och till slut stod det mellan dessa båda par. Medans Caroline satte sig för att pröva så pep ett sms ifrån min mobil och det var ifrån min goa svärson Janne, som skrev: Vi är i Stockholm! Vi tänkte komma förbi och hälsa på er i morgon.


Jag bara tänkte: Wow, tjoho! Gud, så roligt.    Skickade genast tillbaka ett svar och undrade vilken tid dom skulle komma i morgon. Och tänkte efter och tycker det kändes som det var evigheter sedan vi träffades sist och tror det var typ någon gång i sommras och det har gått alldeles för lång tid sedan sist vi sågs.


Caroline som satt var fullt upptagen med att pröva skor kolla som hastigast upp och undrade vem sms:et var ifrån. Det var från din storasyster make Janne, du vet och dom är i Stockolm och kommer förbi i morgon och hälsar på oss. Mitt glada yrväder hade någon form av beslut ångest över vilka skor hon ville att mamsen skulle köpa och det stod mellan dom ljusrosa med silver stjärnor och dom svarta med glitter, och snäll som jag är så lät jag inte henne välja mellan båda paren, utan köpte både två.




     

 


 

 


 

När jag hade betalat så trodde jag Caroline med en gång kanske ville sätta på sig ett par utav dom nya skorna, men det var ett tvärt Nej Tack mamma. Dom ska vara rena och helt fräscha tills jag börjar i skolan på måndag och då ska jag ha någon utav dom nya skorna på mig.


I morse blev det att sova lite längre och sedan fixa och dona här hemma tills det att jag skulle få besök utav mina älsklingar. Nina, Janne och Nova. Dom hade dagen innan landat hemma hos Johan ( som bor lite större än mig) och sover över där i helgen. Klockan var strax innan 12.30 då det plingade på ytterdörren och jag öppnade den så var det första jag fick se en denna söta mini människa och ett enormt lyckorus svämmade över mig. Lyfte upp Nova och överröste henne med kramar och pussar på kinden och efter det var det dags att omfamna Nina och Janne och så även Niclas som hade följt med. Då vi inte setts på 8 månader så hade vi ju förstås en massa saker att snacka med varandra om. Nina berättade en väldigt rolig sak som Nova hade sagt till henne vid matbordet:

 
- Mamma?
 
- Ja, gumman?
 
- Jag vill ha en björn!
 
Varpå Nina svarar: Ja, alltså... Tydligen räcker det inte med guldfiskar och katter som husdjur för barn längre.
 
En annan sak som jag upptäckte med Nina det var att hon hade gjort nya tatueringar och även en massa piercingar: Bl.a i tungan....( aj aj vad det måste göra något för jävligt förbaskat ont) och även längst upp i örat typ en stav som går rakt igenom.
 
 
 Ninas  senaste Tatto
 
 
 
 
 
 
Nina med en massa hål i öronen....
 
 
 
Se bara på tur-tur duvorna dom är efter många år tillsammans fortfarande lika tokkära i varandra.
 
  
 
 
 
 
 
Det är så när man har sina nära och kära omkring sig så flyger timmarna bara iväg och vi hade så mycket att snacka om så vi pratade i mun på varandra och vid några tillfällen sa Nina: Att det lät som en hönsgård och det bara fortsatts kacklas på och vad vi har skrattat tillsammans. Nina berättade om en grej som hon mindes från det att hon var barn och det var på den tiden, då jag var gift med Johan. Det kanske inte är en sak som ni andra ( för mig okända som läser min blogg) men för mig och särskilt Nina och även för Johan, som  skrattar varje gång man nämner: Yogi Bear: Som sköt en björn!
 
   
 
Yogi Bear i sin gröna hatt som han ALLTID har på sig ( även när han sover) och här kan man verkligen snacka om T-R-U-M-H-I-N-N-A!!!!
 
Ja, det var gamla goda tider det och tänk att minnen från förr fortfarande än idag kan vara så roliga. Vi hann under dom timmarna dom stannade här mumsa i oss lunch och sedan blev det fika med bullar ock kakor som Nina hade handlat med sig. Vi avslutade denna underbara trivsamma dag med att ta våra respektiva bilar och åka iväg till centrum och gå och kolla lite i butikerna. Det är lika svårt varje gång, men såklart det måste göras, även om det känns som en klump i halsen och det är när vi alla ska avsked från varandra och blev på samma sätt som när dom kom ett ändå stort kramkalas och på återseende. Nästa gång så är det mammas tur att komma till Västerås och hälsa på Er.
 
 
 

 

 

 

 

Av Sandra Sterner - 19 april 2013 17:50

Denna vecka gick i väldigt fart och swich sa det så var det redan fredag och nu är det dags att göra helg. Idag kände jag inte efter jobbet att ställa mig vid spisen och laga mat, så det fick blev färdigköpt mat pizza till Caroline och kycklingsallad till mig.


Det har ju regnat några dagar till-och-från och det har ju bl.a gjort att snön mera eller minde har försvunnit helt och hållet och det gläjder mig verkligen att den snön nu är helt borta. Jag saknar fortfarande på dom första krokuserna ute i min rabatt, men än så länge syns dom inte till.

I morgon är det dags att få håret fixat och det känns så otroligt skönt och man känner sig så mycket fräschare när man får håret fixat och stylat.


Hmm, något mera då...!


Jo, men visst det här med shopping, som tillhör ett utav mina största favorit sysselmål. Jag shoppar likaväl  i butiker inne i stan, men det är ju inte direkt varje vecka som man har vägarna förbi inne i stan och vad passar då inte bättre än att surfa in på någon sida på nätet som säljer snygga/fräscha/läckra kläder ( alla har vi ju inte samma smak, men en hel del på denna sida fallar iallafall mig i smaken. Se bara dessa ursöta toppar och skor....länken till webb shoppingen Bon Prix

 


 


 



   


     

 

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards