Alla inlägg den 12 april 2013

Av Sandra Sterner - 12 april 2013 18:28

 



Jaa, så äntligen kom då den efterlängtande dagen på hela veckan och är det bara att sätta igång och starta helgen.


Idag skulle Caroline vaccineras för stelkramp, skolsyster i skolan skötte det galant. Det har nu gått ett par år sedan Caroline vaccinerades och ser det som oerhört viktigt att man ser till att sina barn blir vaccinerade.

Usch, tvi vale, för vilka konsekvenser det skulle kunna  bli om man inte skulle se till att ens barn blev vaccinerad för bl.a  att INTE få dessa sjukdomar: difteri, stelkramp, kikhosta, polio, mässling, påssjuka, röda hund!!


Alla mina guldklimpar oavsett vilken åldern dom är i nu så är dom mina guldklimpar, alla dom 6 barnen: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Dom har alla fått sina vaccinationer och när dom befann sig i baby stadiet och fick dessa sprutor skrek dom som små stuckna grisar, men alltefter som åren gått och dom växer och blivit större så blir dom ju också tåligare.


Caroline som i morse var lite nervös över att ta sin vaccination spruta idag och när hon blir lite oroligt ringer hon gärna till sin mamma. Jag försöker så gott det går att lugna ner henne och säger: Att det är otroligt viktigt att du tar denna spruta, för om du Caroline skulle drabbats utav någon utav sjukdomarna du får vaccination emot, så kan du bli jättesjuk. Och det får du absolut inte bli och det tror jag inte heller mamma vill att du vill.


Nåväl så fort Caroline hade fått sin spruta så ringde hon mig och beträttade att det var klart och att skolsystern hade varit snäll typ som Caroline uttryckte sig ( tror nog hon mutade mig med att ge mig saft och kakor, bara för att få sticka mig)


- Jaså, men det gjorde hon bara för att vara snäll. Gjorde det så ont som du trodde att ta sprutan.


Caroline som emellanåt kan formulera sig rätt lustigt: Vet du mamma det sved mera för själva sticket gjorde inte så värst ont.

 

Nu över till ett tv-program som jag kollade på igår kväll på kanalen TLC och programmet hette "Beauty and the Geek in Australien.


 

 

En utav "hjärnorna" bakom denna program ide är ingen mindre en Demi More ex kille: Ashton Kutcher.

Jag säg det vart ifrån Ashton fick just denna ide...till sådan här tv-underhållning, som är uppbyggd av skönheter ( mest kvinnor och igår var det första gången dom även tagit med en kille.) Dessa skönheter förlitar sig helt och fullständigt på sitt utseende och allt som har med mode och att vara så trendiga som möjligt.

 


 


Den andra gruppen ( som då givetvis består utav "nörd" killar ( men igår var det även första gången med en nörd tjej.) Dessa personer som inte verkar tycka att fåfänga, mode och vara trenig är något man måste vara, utan istället är dessa begåvade med hög intelligent.


En tjej blir tilldelad en kille och tanken är att "Skönheterna" ska lära sig det killarna är duktiga på och igår var det Geografi. Dessa nörd killar ska lära sig förstå sig på mode och vart någonstans på tjejernas kropp vissa mode tredninga kläder sitter. I slutet av programmet slås en nörd kille och en skönhetstjej ut och det par som åker ut är det som kan minst utav den andra egenskaper.


Det kommer mera överraskningar och igår var nypremiär utav denna serie som har hållit på sedan start i ( självfallet i USA) sedan ( tror det var 2008) så är det ju alltid så att det kommer överraskningar. Men iallafall i det näst sista programmet får dessa "Geeks" en makeover och blir friserade, stylande och då får man sig kanske en överraskning om vilken "snygging" det visst var bakom maskeringen.


Nu laddar vi upp här hemma inför kvällens bästa underhållning: Let´s´Dance.

Tycker det bara är lite synd och tråkigt att det var Jennifer som var den första att lämna danstävlingen. Det blir väl att hoppas att det är den där klot formade okända Anette eller Håkan som blir utröstade ikväll.

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards