Alla inlägg den 1 april 2013

Av Sandra Sterner - 1 april 2013 15:35

 



I dag är det 1 april och det skämtas över stora delar av världen. I Sverige är det vanligt att tidningar då hittar på uppseendeväckande och påhittade nyheter.


Jag tänkte lägga upp en del artiklar som en massa olika tidningar, och även Polisen, Google och YouTube ville skämta om just den 1:april. Som till exempel år 1950 när Göteborgs-Posten meddelade att Öland lossnat från havsbotten och börjat flyta in mot den svenska kusten. Det gamla klassiska april skämtet som var för dom som hade svart/vit tv ( det finns ju förstås inte idag) men då någon gång på 60-70-talet när denna florerade att man skulle hänga nylonstrumpbyxor framför tv:n för att få färg-tv. Hmm, det kan väl ändå inte vara så att det var någon som gick på detta...?


Göteborgs-Posten: Stadens kritiserade spårvagnar kommer i framtiden att sväva fram båda ljudlöst och smidigt – med hjälp av mördarsniglar. Sniglarna kommer att läggas på spåren som glidmedel.


Helsingborgs Dagblad: I Helsingborg har lasagne hittats i hästfoder. "Hästarna har börjat bete sig konstigt, de har börjat tugga på varandra".




Sydsvenskan: Som värd av Eurovision Song Contest tar Malmö schlagerfebern ett steg längre – och byter namn på stadsdelar. Caroli City blir Carola City, Lorensborg blir Loreensborg, Herrgården blir Herreysgården, Baltiska Hallen blir Abbaltiska Hallen och Elinelund blir Perrellinelund.


-Malmöborna gillar Eurovision och den kärleken är evig, säger - Oppositionen rasar däremot mot planern. Detta börjar verka populism, banne mig. Malmö är visserligen en stad i ljus under Eurovision-veckorna, men detta… det gör ont.


Polisen Södermalm: Yttre befälet på Södermalmspolisen i Stockholm skojar med sina följare på Twitter: "Äntligen klart. I sommar provar vi att patrullera i luftballong. Lika bra överblick som helikopter, men billigare, miljövänligare. Spännande", skriver ett av befälen som twittrar från kontot.


Polisen Blekinge: En unik IP-hund nytt effektivt vapen mot bedrägerier på internet. Hunden E-type har under flera år tränats i att spåra IP-adresser – och nu är hunden redo att börja jobba för polisen.


Västerbottens Kuriren: Umeå kommun har fått nog av hundbajs på gatorna. Nu ska alla hundar i Umeå dna-testas för att få hundägarna att plocka upp bajset. Den som inte plockar upp bajset kommer att spåras med hjälp av dna och riskerar då böter


Google: Sökjätten lanserar i dag nya Google Lukt. Om du någon gång undrar vad det är som luktar kan du plocka fram din smartphone och söka efter lukten.


Youtube: Har bestämt att lägga ned allt och har endast varit en tävling – och nu återstår bara att utse en vinnare som tar hem titeln "Det bästa videoklippet i världen"


Jag för min del brukar just denna dag vara lite extra på min vakt och inte tro på allt som man läser eller hör inom just Media. Min busiga dotter fick mig idag att tro att hon hade gjort sig illa. Då hon som annars ( ja, bortsett från när hon sätter sin trots sida till och total vägrar att göra som man säger) men annars så brukar Caroline vara en pigg, alert och glad tjej. Men så idag vi tog alla en riktig lång sovmorgon och vaknade inte förrän efter 10.30-tiden och var ordentligt utvilade.

Caroline försökte göra sitt allra bästa för att lura sin mamma den första april. Men just detta datum är jag lite extra noga och på min vakt. Hade precis duschat och så hör jag ifrån Caroline sovrum ( som typ ligger vägg-i-vägg med badrummet) ett rikigt ILLVRÅL från Caroline rum och så hördes det ungefär som Caroline var på väg att börja gråta.

Jag öppnade badrumsdörren lite på glänt och ropade till Caroline: Hörru, din busunge, försöker du luras bara för att det är 1:april. Fick inte från början något svar, så jag öppnade dörren till Carolines rum och därinne ligger hon på rygg med täcket över sig och skrattar.

Ja, friskt vågat att försöka narras med sin mamma den 1:april, men det gick liksom inte hela vägen.

Jag för min del bjuder gärna mina läsare på lite 1:april bilder:



 


Det sägs ju att utveckligen då det gäller tekniska produkter går framåt och att många trend "nissar" alltid vill ha det mest moderna utav allting. Men visst var ändå vissa saker "lite" bättre förr..  



 

Åh, Ja tack...


 

En Norsk ficklampa


 

Okay I like pink, but not on a cube



Det var allt jag att bjuda på mina läsare idag och på återseende...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards