Alla inlägg den 5 april 2013

Av Sandra Sterner - 5 april 2013 19:47

Denna vecka tycker jag känns lång och det är ju lite märkligt, med tanke på att det var röd dag i måndags. Men nu så får man väl säga: Välkommen efterlängtande och fantastiska fredag....nu är det äntligen dags att göra helg.


Jag brukar oftast veckohandla, på Coop Forum, men ibland blir det inte alltid så, och då blir det så att jag handlar i matbutiken i närheten av där jag bor. Vid ett tillfälle ( det har väl gått någon månad nu) så kom jag i luven med att kassörska. Jag uppmärksammade det redan när kunden framför mig stod i kön och märkte att kassörskan satt och pratade i mobilen, medans hon ICKE betjänade kunderna i kassan. Det blev min tur och den pratglada kassörskan fortsatte och babbla på i mobilen.


Jag tänkte det måste bara vara något som inte står rädd till innanför pannbenet på denna kassörska som sitter och snackar i mobilen medans hon slår in kunderna varor. Jag kände först att jag skulle gå in i argumentation och försöka "avbryta" samtalet, men kände inte att jag orkade. Mina varor på bandet hade tagit slut och man väntar sig ju att kassörksan skulle säga beloppet, men hon var ju som sagt fullt upptagen med att prata i telefon. Jag kollar mot displayen på kassan och ser att det står ett alldeles för högt belopp för endast några fåtal varor och nu brister mitt tålamot.


- Om du inte satt och pratade i mobilen så kanske du kunde inrikta dig mera på att se till att betjäna kunderna på ett bättre sätt och dessutom slå in rätt belopp särskilt när du väger frukt och grönsaker.


Idag besökte jag denna butik igen, och tyckte det var en smart ide att medans kassörskan slår in varorna så börjar jag packa ner dom i påsen. Går ner till slutet av bandet och undrar först varför inte kassörskan sätter på bandet, utan istället samlar hon på sig alla min varor längst upp.


Jag bara: Ursäkta mig, men skulle du kunna vara snäll och sätta på bandet så att jag kan packa ner mina matvaror.


Kassörskan gav mig en blick och sedan utbrister hon: Jag kan inte sätta på bandet...ännu. Det finns i sådana fall risk att kunden som var innan dig klämmer sig.


Både jag och den andra kunden som stod framför mig i kön kollade undrade på varandra och under alla dom åren jag har handlat i en massa butiker så har jag aldrig hört talas om att det finns vuxna som kan klämma sig i bandet när dom plockar ner sina varor.


- Okej, då slipp då. Du tror alltså på fullaste allvar att mannen som står brevid mig kommer att klämma sig om du sätter på bandet...? Då får väl jag lirka mig igenom dessa 2 kassor och komma upp till dig, för mina varor vill gärna börja plocka ner i påsen...är det förstått?


Det är ju lite synd och samtigt tråkigt att det finns sån personal som inte alls har känslan för varken att vara trevlig mot kunder och dessutom helt saknar service.



Det är ju lite synd och samtigt tråkigt att det finns sån personal som inte alls har känslan för varken att vara trevlig mot kunder och dessutom helt saknar service.


Nu över till någonting helt annat. Förra fredagen, som just var Långfredag, var det premiär och dags för den 8:e säsongen av det populära dansprogrammet Let´s´Dance på TV4.


Det blev överraskade, för mig att få veta att det var så många som hade bänkat sig framför tv:n för att se det första programmet och det blev hela 2,1 miljoner tv-tittare.


- Wow, superbra....vilka tittar siffror.



Nu är det inte långt kvar innan det är dags för kvällens deltagare att inta dansgolvet. I kvällens Let´s´Dance och efter kvällen dans uppträdande så ska dessa 10 deltagare bli 9.



 


Den deltagare som för mig dansade allra bäst var yngligen blott endast 17 år gammal Oscar Zia. Jag tyckte även Jennifer var duktig och visst hon har ju lite erfarenhet då hon dansat tidigare. Likaså artisten Erik var ju duktig, men han har ju också lite av erfarenhet dans med sig i bagaget. Maria från " Hollywood fruar" visade att hon kunde göra annat en bra heminredning och dessa ut tjatande hon "tofsar"  och även hon visade talang och framfötterna ( men vilka stora fötter hon verkar ha) men dansa kunde hon göra.


Däremot så kunde absolut inte Robban, som förra veckan verkade ha ändrat helt på den intränade koregrafin till sin egen: Ni vet den lilla pojken Mowgli i djungelboken, som står och hoppar när han ska slåss med björnen Baloo. Det var typ den koregrafin han hade på dansen förra veckan. Det gick ju liksom inte att hålla sig för skratt när Mowgii, nej, jag menar förstår Robban skulle dansa, men helt klart så bjöd han ju på rolig underhållning. Men Let´s  Dance går ju inte ut på att dansa roligt, utan att dansa så bra som möjligt. Programledaren Sofia som jag från början trodde skulle vara betydligt bättre var också dålig. Men antar att hon inte har tränat tillräckligt länge.


Nu över till dom återstående 3 personerna:  Håkan, Anette och Anna. Vilka är dessa personer...? Dom är för mig helt och fullkommligt okända och vad sjutton har dessa 3 gjort för att vara kända..?


På premiär programmet förra veckan så kollade jag inte när dom intog dansgolvet och det blir nog så att jag inte kollar på deras dans ikväll.

 

Nu över till kvällens danser:


1. Oscar Zia & Maria Bild

Dans: Tango

Musik: "You" (Robin Stjernberg)

Poäng från förra veckan: 17

 

2. Sofia Wistam & Tobias Bader

Dans: Slowfox

Musik: "Try" (Pink)

Poäng från förra veckan: 9


3: Marko "Markooolio" Lehtosalo & Cissi Ehrling

Dans: Rumba

Musik: "Diamonds" (Rihanna)

Poäng från förra veckan: 16


4. Jennifer Åkerman & Calle Sterner

Dans :Slowfox

Musik: "Glorious" (Andreas Johnson)

Poäng från förra veckan: 16


5. Maria Montazami & Kristjan Lootus

Dans: Jive

Musik: "Satellite" (Lena)

Poäng från förra veckan: 15

 

6. Okänd


7. Okänd


8. Robert "Robban" Andersson & Oksana Spichak

Dans: Slowfox

Musik: "Just the way you are" (Bruno Mars)

Poäng från förra veckan: 6


9. Okänd


10. Erik Segerstedt & Sigrid Bernson

Dans: Tango

Musik: "Release me" (Agnes)

Poäng från förra veckan: 18

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards