Alla inlägg den 7 april 2013

Av Sandra Sterner - 7 april 2013 13:44

Jaha, ja min andra blogg som ligger under Metrobloggen ligger helt nere idag, och det blir till att enbart skriva här på Bloggplatsen. Alltså det här med olika sortes Bloggportaler och dess funktioner!! Så vitt jag vet så tillhör det mera det sällsynta att Bloggplatsen ligger nere och om nu denna Bloggplats legat nere någon gång så är det bara kortare stunder. Däremot Metrobloggen, nu är det i och för sig länge sedan Metrobloggen låg nere, men när den väl gör det så är det oftast flera timmar och det är ju förstår väldigt frustrerade för dess bloggare, som inget hellre vill komma in på sin sida och börja skriva.


Därför valde jag att starta upp 2 exakt likadana bloggar, men med lite olika bloggdesign ( som jag skapat själv)


Mitt yrväder och överaktiva busunge Caroline, som jag tycker mig se alltmer ofta håller på att bli en stor tjej, men ibland så kommer fortfarande den där "lilla" tjejen fram i henne. När hon och jag var ute härom dagen med bilen, så uppmärksammade hon ett anslag om att det denna helg skulle komma ett tivoli en bit bort ifrån där vi bor. Jag för min del tycker att Caroline börjar bli en aning för stor att gå på just sådana här små tivolin, och åkattrakioneran på Berglunds Tivoli brukar mestadels bestå utav små griståg, och typ en karusell med flygplan som man med hjälp av en spak kan välja om man vill åka upp-och-ner.


 


Jag tycker Caroline börjar bli alltför stor för just den sortsens tivioln och försökte få henne resonera med henne att det mestadels bara är småungar som brukar gå på det tivolit. Men trots mina försök att resonera med Caroline,och försöka få henne att inse att detta tivlio är hon börjar bli för stor för, så hjälpte det inte.


Caroline satte den sidan till av henne som hon verkligen vet hur hon ska göra för att "få sin mamma runt sitt lillfinger" och som så många gånger förr så vek jag ytterligare ännu en gång för hennes krav.


Då tivolit nästan låg i grann kommunen, så blev det att vi tog bilen dit och när vi kom fram så mycket riktigt så var det bara en massa föräldrar och en massa småbarn. Caroline var bland dom äldsta ungarna, och utbudet av åkattraktiner var ju endast anpasssat till småungar. Men bland småkarusellerna och griståget, så fanns det en någorlunda åkattration som Caroline kunde åka och det var den här och det nöjde hon sig gott och väl att åka den bara 2 gånger.



 


I fredags var det ju 2:a programmet av Let´s Dance och visst märktes det att många utav deltagarna hade skärpt till sig och tagit tävlingen mera på allvar.



Klicka på bilden


Jag tycker juryn var alldeles för hård i sin bedömning av Jennifers och Kalles dans och dom fick skitdåliga poäng. Jag blev något förvånad och paff att det blev jag att det var Jennifer som blev den första att lämna Let´s Dance. Jag tycker hon var den som tillhörde dom 3-4 bästa deltagarna och jag hade hellre sätt att dom där ( för mig helt okända personerna) hade röstats ut och jag undrar än idag var dessa 3 personer har att göra i programmet.


Det visade sig på särskilt en deltagare att han nu börjar ta danstvälingen på mera allvar. Förra veckan då Robban skulle dansa, så kunde jag inte så någonting i hans Cha-Cha som fick mig att tänka och associerajust till denna dans. Hmm,tyckte mera Robbanpåminde mig om när Mowgli för första gången träffar djugelbjörnen Baloo och ska börja slåss mot honom....sådan dans var det.


Programledaren Sofia tycktes även med hjälp utav mera träning blivit bättre och honvar betyldigt bättre än förra veckan. Men hennes håruppsättning fick mig att tänka och undra om det var en: Look like frilla a la Drottning Silvia.


Artitsen Erik och hans danspartner Sigrid dom är ett väldigt bra och samspelt par och kan tänka mig att Erik kommer att hänga kvar i danstävlingen länge till.


Marko allas underbara roliga glada snusmumrik finne: Markoolio.Att en sådan skämt glad och skojig kille kan skärpa till sig så mycket, och visa upp en helt annan sida av sig själv.


Hollywoodfrun Maria som visade framfötter förra veckan på premiär programmet och vem kunde ana innan att hon var så duktig på att dansa. Den sidan man sett utav henne tidigare är ju endast hennes olika heminrednings projekt och dessa tofsar i alla möjliga storlekar. Jag överraskades även denna vecka av dena donnas dans som var i det närmaste en utmärkt Jive dans.






.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards