Alla inlägg under januari 2013

Av Sandra Sterner - 29 januari 2013 20:42

Jag har sedan en tid tillbaka ändrat min kost och den senaste tiden har det blivit mycket  kyckling och räksallader och olika sorters soppor och förhoppningsvis så blir det väl så att jag tappar dom extra ( hemskt otäcka) kilona som jag lagt på mig under julen.

I morse när jag vaknade så känner verkligen min mage som den var i uppror och som om det vore allt och så hade magen svällt upp så mycket under natten, att man först kunde tro att jag smällen i typ 5 månaden ( vilket är princip omöjligt) men min mage brukar ofta på den enorma formen när jag drabbas av orolig mage som medför en massa magknip och gaser. Men det är ingen höjdare direkt att vakna upp i sådant tillstånd.

Det blev till att ta ett glas samarin och sedan gå in på hemlighuset och se om det hjälpte om man kanske behövde få ur sig dessa onödiga slaggprodukterna som samlas på sig.

 

Kollade på morgonnyheterna på TV4:s när husdoktor Mikael skulle ge hälsoråd men i hans närvaro bleknade programledarna - bokstavligt talat  i hans närvaro. I stället för hälsoråden han skulle dela ut hamnade fokus snabbt på den chokladbruna läkarens hy. När programledaren Peter Jihde skämtade till den med sin kollega Tilde som pratade om morgonkaffe och rostat bröd och Peter nämnde ( och antog att han syftade på läkaren) när han sa: Apropå rostat... och kollade på läkaren.

 

Min personliga åsikt är verkligen att doktor Mikael ser väl gräddad ( i det närmaste bränd ut tycker jag) eller mycket väl rostat. Det blev snabbt en HETT ämne att twittra om får många, och läste också att det var en som hade skrivit i sin blogg: Vart har han solat? Bytt till en planet närmare solen? Doppat huvudet i en vulkan.


 


Jag är blek och får oftast höra "blekfes" eller "albylen" men det är ingenting som jag tar åt mig. Jag trivs allra bäst när man kan sitta utomhus och njuta av värmen och solsken, men är väldigt noga med att smörja in ansikte och armar ben och kroppen med hög solskyddsfaktor och det har att göra med att min hud är känslig mot solen och är det så att missar att smörja in mig med solskyddskräm så blir jag förstås inte brun ( som så många andra brukar bli) utan jag blir som en kokt kräfta röd...hmm, inte så snyggt :(

Jag tycker att man helt enkelt ska vara nöjd med den sortens hudtyp som man nu föds med och är man fött vit så ska man liksom inte utsätta sin kropp för överdrivit mycket solbränna så att man ser svart ut. Alla vi människor är olika skapta och en del vita andra svarta en del gula och några röda.

 

 

Av Sandra Sterner - 28 januari 2013 16:51


 


Det börjar snart i dagarna att dra ihop sig inför det stora musik spektaklet: Melodifestivalen. Den första deltävlingen i årets Melodifestival går av stapeln redan nu på lördag i Karlskrona och förberedelserna och repetitionerna är redan i full gång.

 

Jag har gått och läst igenom samtliga utav årets artister som ska tävla i dom alla fyra deltävlingarna, som hålls i 1. Karlskrona, 2. Göteborg, 3. Skellefteå och 4. Malmö. Det visar sig att det är många debuttanter och nya artister som man inte hört talas om tidigare, men men man ska förstås inte döma ut någon innan man har hört tävlingsbidraget, men personligen så tycker jag också att det är väldigt viktigt med att ha ett bra framträdande på scenen och liksom inte bara stå rakt-upp-och-ner och sjunga, utan är det en fartfyllt låt så tycker jag artisten ( tillsammans med bakgrundsdansarna) bjuda på en fartfylld show.

Detta är dom artisterna som tävlar i första etappen.

1. 

 

För ett år sedan var David Lindgren okänd utanför musikalscenen. Debuten i Melodifestivalen ändrade allt. David tävlar med bidraget "Skyline"i Melodifestivalen 2013. Låtskrivare: Fernando Fuentes, Henrik Nordenback och Christian Fast.

2.

   
 
Cookies N Beans som består av denna trio: Charlotte Centervall, Frida Öhrn och Linda Ström i  debuterade i Melodifestivalen för fyra år sedan. När de nu är tillbaka i tävlingen för andra gången är de mer självsäkra än någonsin.Bakom tävlingsbidraget: Burning Flags står Fredrik Kempe som är en av de mest framgångsrika låtskrivarna i Melodifestivalen.

3.   

 
 

 

Jay-Jay Johanson är en nykommling och en helt ny debutant i Melodifestivalen. Jay-Jay har själv skrivit sitt tävlingsbidrag Paris och beskriver det som”en vacker och dramatisk sång"

4.   


Även Mary N’diaye gör debut i Melodifestivalen, med tävlingsbidraget Gosa, och skrivet av henne och Johan Åsgärde, Mattias Frändå

5.   


Nu över till en mera etablerad och känd artist Eric Gadd, som har vunnit tre grammisar i  årets kategori som artist. Nu ställer han upp i Melodifestivalen för första gången, med tävlingsbidraget Vi kommer aldrig att förlora och låtskrivare är även han själv tillsammans med Thomas Stenström och Jacob Olofsson.

6.   

 

YOHIO har haft stora framgångar i Japan och hoppas nu få ett genombrott i Sverige efter sin Melodifestivaldebut. Tävlingsbidraget: Heartbreak Hotel som är skrivet utav Johan Fransson, Tobias Lundgren, Tim Larsson, Henrik Göranson och YOHIO.

7. 

 

Här har vi ytterligare en nykomling i Melodfestivalen: Anna Järvinen, som tävlar med bidrag: Porslin som är skriven utav Björn Olsson, Martin Elisson.

8.  

Dom sista tävlade är Michael Feiner & Caisa, som väljer själva att framför sin eget skrivna tävlingsbidrag: We’re Still Kids

 

Precis som tidigare år så gå 2 utav tävlingsbidragen direkt vidare till finalen och dom båda artisterna somkommer på andra plats får göra upp med dom övriga artisterna som också fått "en andra chans" och göra sitt allra bästa för att försöka ta sig till den stora finalen.

 

Dom både programledarna är Gina Dirawi som även medverkade förra året och så artisten Danny Saucedo, som för tillfället har sadlat om till programledare för dom alla deltävlingarna och den stora slutgiltiga finalen som hålls på Friemds Arena i Solna.

 


I år så känns ju Melodifestivalen något större en tidigare, och det har ju att göra med att Loreen som förra året framförde sin tävlingsbidrag "Euphoria" var ju så otroligt bra och hennes scen uppträdande med både kroppspråket, dansen och hennes röst. Mmm, inte undra på att den låten gick hem hos dom flesta utav länderna runt om i europa, som valde att lägga dom högra poängen på henne, så att hon gick och vann alltihopa. Det visar ju samtidigt att vi i Sverige har väldigt duktiga låtskrivare och kompositörer som kan det här med att sätta ihop ett bra tävlingsbidrag.  Sverige  har ju vunnit Eurovison Song Contest hela 5 gånger och det återstår nu att se om det kanske blir snart igen.

Nu blir det ju vi i "lilla" Sverige som får lov att reprentsentera  Eurovison Song Contest i Malmö den 18 maj.

Dessvärre så ska det tydligen var Petra Mede och läste någonstans på nätet att han hade kallat henne för " Harry Potter" ( hmm, inte så speciellt snällt sagt)



Det visade sig att enligt en frågebarometer som Aftonbladets har på sin sida där läsare kan välja att klicka på om dom tycker det är "Bra" val av programledare och det stod sist jag läste enbart 25% tyckte det var Bra att se Petra Mede som programledare för Eurovison Song Contest, medans  dom övriga som hade valt att rösta tyckte det var 75% dåligt att se henne som programledare ( och jag är en utav dom som också som rösta för dåligt val)


 

Det hade varit så mycket bättre om dom ansvariga som håller i trådarna hade varit lite mera ide rika och frågat några utav dom Svenska artisterna som vunnit i Eurovison Song Contest eller någon mera känd skådespelare/skådespelerska.




 

 

 


Av Sandra Sterner - 27 januari 2013 19:40

 

 

Så var det söndag och helgen är nu på väg att ta slut och även denna måndag januari och redan på fredag är vi inne i februari. Det sägs ju att dom kallaste månaderna är januari och februari och efter det får man väl åtminstonde hoppas att det blir plusgrader och snön försvinner.

 

Den senaste tiden har det blivit lite alltför lite att göra på jobbet och jag är som man skrivit förut en som verkligen gillar att jobba undan både snabbt och effektivt och när det liksom knappast är någonting att göra så blir jag väldigt snabbt uttråkad och rastlös.

 

Nu om en liten stund på kanal 1 så börjar det musikaliska frågesportsprogrammet "Så ska det låta" och både just musik och sång ligger mig väldigt nära hjärta så blir det nu att inta soffan och försöka lita ut vad det är för texter som gömmer sig bakom rutorna.

Av Sandra Sterner - 25 januari 2013 23:12

Nu blir det till en något annorlunda läsning utav hur man kan tolka när man utav misstag gör mellanslag i ord där dom egentligen ska sitta ihop.Det kan även hända den bästa och vet att det händer folk dagligen att man stavar fel eller glömmer att göra kanske missar att göra punkt ( där det ska vara) eller kommatecken ( vid rätt ställe.) Det kan kanske också vara så att man börjar en mening på fel sätt ( men för mig egen del så bryr jag mig inte om det händer att det blir fel sorts meningsbyggnad i början av ett stycke. Nej, vet ni vad det är inte riktigt min stil att skriva på det sättet och likaså så skulle jag inte heller varken ha tid eller ork och konjukturläsa igenom allt det jag skriver, utan när mina blogginlägg är färdigskrivna så blir det att föra musen till knappen publicera och så klart.

 

Nu över till en bild jag fann inne på Facebook och som visar på hur roligt en del ord kan bli om man inte skriver ordet i sammanhängande.

 

 

Av Sandra Sterner - 23 januari 2013 22:22

Det blev även ikväll så att jag kollade in ett nytt avsnitt av "Toddlers and Tiaras" och man kan ju bara inte låta bli att tycka dom små flickorna som tävlar ser mer eller mindre ut som dockor...så otroligt söta är dom.

 

 


 

 

 

Ja, här i lilla ankdammen Sverige så är det väl o det närmaste förbjudet att ens våga tänka tanken på att det kanske även kunde vara något som även kunde vara något som kunde hämtas hem och göra som någon första pilot avsnitt och sedan efter det se om det finns något slags intresse att driva det vidare sen. Men alltså det här med att barn har ju i allas tider haft och sysselsatt sig med fritidsaktiviteter sedan länge och det finns ju en uppsjö utav alla olika sortes fritidsaktiviteter.

 

Det är bara att se t.ex dom små barnen som verkligen älskar att sjunga och man som förälder uppmuntrar det istället, när ens barn tar ton och sjunger och kanske t.o.m låter barnet går och tar sånglektioner eller får sin röst skolad/tränad hos en sångpedagog. Likaså då det gäller  i synnerhet flickor men visst finns det även en och annan pojke som har gått och tränat och dansat balett. Och det kan man ju också har som fritidsintresse och tävla inom och om man liksom inte nu visar sig vara så pass duktig att man inte vinner så får man försöka träna och öva in stegen, och piruetterna  ännu mera och bättre tills nästa gång. Det är med flickor och pojkar som sysselsätter sig med friidrott eller kanske spelar fotboll eller handboll och dom nu kanske går och råkar förlora matchen eller inte råkar vinna i sin friidrott gren.

 

I vanliga fall så brukar Sverige vara så duktig på i vanliga fall "härma efter"andra länder och "knycka" deras program ideér ( och tycker det faktiskt är riktigt tråkigt att dom som sysslar med sådant om dagarna inte tycks kunna komma på egna program förslag istället för att sno det eller snarare köpa det från utlandet. Det är ju bara att se på exempelvis: Idol, So you think you can dance, Let´s Dance, Fångarna på Fortet... m.m och kan fortsätta göra listan hur länga som helst, men detta är bara några få utvalda som just är inköpta och omgjorda för att visas i Sverige.

 

Just det, har kommit ifrån själva tråden eller det jag egentligen började skriva om. Jag minns att förra året någon gång i början av februari så gick det ett tv-program på TV3 som hette " Mammor och minimodeller.

Jag ser gärna att det görs flera liknade sådana program. Men en förutsättning att dom som medverkar absolut inte blir påtvingade detta av sina föräldrar utan att dom själva. Jag har sett vilka barn det är som vill medverka i Toddlers and Tiaras och dom ser ut att ha roligt och njuter av att stå på scenen. Medans det även finns dom andra barnen som blir  mer eller mindre tvingade upp på scenen av sin mamma och det syns tydligt vilka utav dom barnen och "den där" glimten i ögat finns inte på dom deltagarna och där är det egentligen bara är mamma ide till att visa upp barnet.

 

Det kommer alltid finns en viss procent moral tanter/snubbar eller bitter kärringar eller gnäll gubbar som inte tycks ha annat en att sitta och gnissla tänder och klaga över allt  och spy galla över allt och alla tv-program som visas, om nu inte just det tv-programmet råkar passa vissa personer  i smaken, ta då upp fjärrkontrollen och svappa över till en annan kanal eller stäng av tv:n och sitt och läs en bok istället.

Jag kan  mycket väl  tänka mig att det även mycket väl i grund och botten ligger hos dom personerna som klagar så mycket på andra, att just dom själva antagligen ( tidigare) skulle vilja ha önskat sig någon form av framgång eller kanske t.o.m lyckas med något vettigt och bra i sitt liv. Istället blir det så att deras frustration omedveten antagligen ligger till grund och botten i en dold avundsjuka som blossar upp då dom ser andra människor lyckas bättre med framgångar och lever livets glada dagar.

 

Se hellre att leva såhär efter välkända ordspråk....

 

* Ett leende startar på läpparna. Ett flin sträcker sig ända till ögonen. Ett fniss kommer från magen. Men ett riktigt gott gap skratt kommer ända inne från flödar och bubblar över och kan även det kan även smittas av till andra runt-omkring.

 

* Le är det näst bästa du kan göra med läpparna.

 

I går var just en sådan dag då mycket hade gått emot mig och det är ju såklart man blir lite uppgiven och nedstämd. Men när jag fick en liten lugn stund för mig själv i soffan och kollade in Toddles and Tiaras och såg att deltagarna skulle visa upp sina husdjur då gick det inte "deppa" längre och jag skratta så jag tjöt.

Förresten så fann jag även några bilder som är från både gårdagen program och som jag skrattade igår åt det söta vita fåret Tom i vit tyllkjol.

 


 

 

   

 

 

 

 

Av Sandra Sterner - 22 januari 2013 22:17

Jag har varit dålig med ordentligt långa skriva bloggar den senaste tiden, men det finns sina orsaker till det. Nu under helgen har jag legat för ankare i sängen och känt mig helt utslagen, men redan igår kände jag att jag var på bättringsvägen och i morse när jag vaknade så kände jag mig som vanligt. Hmm, konstigt vore annars då jag legat och kurerat mig och legat mycket i sängen och vilat och sovit om vartannat. Det känns iallafall väldigt skönt att man nu är helt återställd och full av livslust och energi.

 

I morse vaknade jag upp innan ens alarmet hade gått igång och kände mig som vanligt. Mina vanliga morgon bestyr kunde jag ta det lugnt med och ändå hinna komma i god tid till jobbet. På väg ut med bilen på lokalgatan där jag bor såg jag på håll att en traktor stod på andra sidan och höll som allra bäst på att skyffla upp snö i skopan. Tänkte så bra att skottningen av dom mindre lokalgatorna skötts om så pass tidigt på morgonen. Jag brukar alltid köra den gatan väldigt sakta och det är ju för att det är omkring flera bostadsområde och barn är på väg till skolan och med barn kan man aldrig veta dom kan ju bara typ kliva rakt ut i gatan och dom kan även missbedöma hur fort en bil kommer körande i.

Jag tar kör sakta gatan ner, och i morse så tror jag nog att det var näst intill rekord då det gäller bilar, lastbilar, sopbil och traktor den lilla lokalgatan. Alltså först så traktorn som stod där och skyffla snö. Och innan jag hade kommit fram till korsningen, så kom även en sopbil insvängade på samma gata och efter den en lastbil och efter det ytterligare en lastbil (utav mindre modell) först trodde jag det var ett slags skämt eller om det kanske var så att lastbilarna hade beordras dit för att ta bort snön, men liksom den röran med både en traktor som dessutom höll på att köra och backade.

 

Jag har lärt mig under dom åren som förare att man inte alltid fullt ska lita på dom som sitter bakom ratten på en traktor och det är säkrast att ta det: Säkra framför det osäkra, så jag bromsade in och lät traktorn att få skyffla färdigt sin snö på skopan och kört iväg en bit in på parkeringen. I min mötande fil på en radda stod en sopbil och 2 lastbilar och väntade på att få köra gatan ner och jag ser att traktorn börjar köra upp ( sakta som traktorer går) upp mot parkeringen) och jag börjar sakta min fart framåt igen.

ÅH, Nej, tänker jag heliga guds moder! Jag som trodde min morgon hade börjat så himla bra och så ser jag i korsningen en liten Golf komma inkörande ifrån korsningen och idioten till föraren struntar fullständigt att i den filen den föraren nu ska ligga i står det redan en sopbil och 2 lastbilar, men vissa förare ska absolut INTE ha körkort och det som den föraren gör är köra alla dessa fordon och han kommer över på min sida av vägen. Jag vet egentligen inte vad jag hann tänka när denna hände ( det händer så otroligt mycket i mitt liv) men antagligen av ren instinktivt så hann min hjärna reagera och gjorde en manöver med bilen så att det inte blev en smäll. Såklart man blir lite skakis efter en sådan grej och det är ju inget man heller tror man ska få uppleva strax efter klockan 7 på morgonen.

 

På vägen hem var det tänkt att jag skulle stanna till vid Port 73 och veckohandla på Coop Forum. Men så ringer min dotter Caroline och jag hör på henne att hon är lite ledsen.

Jag tänkte om det kanske var så att hon hade kommit osams med någon annan elev i skolan. Eller om det kanske var så att hon inte mådde riktigt bra och att förkylningen hade startat om på nytt.

 

Jag frågade henne:Lilla gumman, mammas älskling vad är det som har hänt. Du vet att du kan berätta allting för mig.

 

- Okej, mamma, men lova att du inte blir sur?

 

- Nej, då gumman! Mamma kanske bara suckar och stönar.

 

Jag hörde hur Caroline harklade sig i bakgrunden och tog till slut tag i orden: Mamma det är så här.....( tystnad)

 

-Jaa, vadå Caroline..?

 

- Ehhh, gör det någonting om jag står ute och väntar på dig vid din parkeringsplats när du kommer hem ifrån jobbet.

 

- Va....??? Vad är det du säger!? Varför hela friden skull ska du stå och frysa ute på en parkeringsplats innan mamma har kommit hem. Jag hade tänkt handla innan jag kommer hem. Du har ju nyckel och kan gå in och värma dig.

 

Det uppstod en tystnad i telefonen och efter en stund så hör jag Caroline säga: Mamma, jag har tappat min nyckel någonstans och vet inte om det var på skolan, fritids eller bussen.

 

Jaha, och så detta också ovanpå detta som varit på morgonen. Sedan tänkte jag efter att: "Äpplet faller oftast inte så långt från trädet" eller kanske passar bättre att skriva: Sådan moder är sådan dotter!! Och jag måste erkänna att jag vid det här laget har tappat bort räkningen på hur många nycklar som jag har sumpat bort i min dagar, nej snarare i åratal och dom flesta nycklarna har gått till hänglås som jag har haft sin samband med skåpen på jobbet, men även en och annan hemmanyckel har jag också tappat bort och det har blivit en hel del nya låscylindrar genom åren.

 

När det nya låset var inköpt och vi var på parkeringen så hände nästa incident och det också lite märkligt. Precis när jag skulle kliva in i min bil så kom en annan bil och parkerade på den tomma rutan bredvid min bil ( egentligen inget konstigt med det) men sedan händer följande saker och det är däremot något för mig som är troende mera märkligt. Bilen som stod parkerad på passagerarsidan (där Caroline alltid sitter) började samtidigt som mig backa bakåt ( och det såg rätt så lustigt ut) och då jag varit med om det jag hade varit tidigare på morgonen så bromsade jag in och lät den föraren backa klart. När jag sedan återigen ska fortsätta backa då visar det sig att bilen som stod i rutan bakom mig också börjat backa ut sin bil, men tack och lov så ser den föraren att jag redan har satt igång och backat och väntar.

Jag har sedan länge slutat att förundra mig om vilken "knasig" värld eller "universum" man lever i och ändå var det inte slut på grejer som skulle hända....

 

Väl hemma igen så får jag hjälpa av en bekant att byta ut låscylinderna.

 

När både jag och Caroline varit dåliga så vill man ju tvätta sängkläderna och hade ikväll satt upp mig på en tvättid i tvättstugan och när jag kom ner dit strax efter klockan: 18 så visade det sig att det bara var 1 utav dom 2 tvättmaskinerna som fungerade och det var då en väldigt jobbig dag som jag varit med om.

 

Tillbaka hemma igen slår jag mig ner i soffan och slår på tv:n och kollar på det Amerikanska skönhetsprogram som heter " Toddlers and Tiaras och små miniatyr människor från det att dom är 5-6 månader tills dom är upp till övre tonåren tävlar i skönhet. Nåväl man kan antagligen gilla eller hata det programmet och när jag började se det programmet för att par år sedan så gillade jag inte det, men allt efter som man sett det så är det faktiskt rätt så gulligt att se dom små mini människorna ( mestadels tjejer som tävlar) som söta små dockor. Men däremot så tycker jag inte att man ska sminka små barn och att dom använder sig av lösögon fransar och lösnaglar och hairextenstion på små flickor är något överdrivit. Tycker det gott och väl räcker med dom söta glittriga klänningarna, dom fina lackskorna ( med låg klack) och en rosett på huvudet. I kvällens Toddlers and Tiaras så fick man se dom alla olika ålders grupperna tävla och i en etapp skulle dom ha med sig sina husdjur och när man tänker på husdjur så tänker iallafall jag: Hund, katt, kanin, marsvin eller fågel. Men man får inte glömma bort att detta är ett tv-program i från USA och där är ju allting så mycket STÖRRE och likaså även vad man har i husdjur. Det visade sig vara alltifrån en guldfisk i en liten glas skål, en kalkon med en grann rosett om halsen och till sist och det fick mig totalt att bryta ihop att skratt. Ett gulligt vitt får som den lilla flickan hade i ett liknade koppel och dom hade klätt ut fåret i vit tyllkjol som satte runt hela magen och när dom presenterade och sa att fåret hette: Tom då bröt jag ihop och skrattade så tårarna rann.

 

Och det kände jag verkligen att jag behövde få göra efter en sådan dag.
 

Nu för min del så känner mig hur piggelin som helst får väl sysselsätta mig med något så att "John Blund" kommer på besök......

 

 

 

 

Av Sandra Sterner - 21 januari 2013 16:38

Igår hade min förkylning nått sin topp och jag var helt utslagen och hade feber och sprängande huvudvärk och en jobbig ihållande hosta. Jag trodde inte det var möjligt att man kunde sova så många timmar och så mycket, som jag gjorde igår, då jag sov i princip hela dagen lång. Idag känner det betydligt bättre febern har gett med sig, men däremot så värker huvudet fortfarande och hostan, men den är inte lika ihållande. Däremot för Carolines del så är nu hennes förkylning borta och hon som vanligt igen och man får dras med hennes förtida-tonårs-besvär! Vilket inte är så roligt att lyssna på och vara med om.

Av Sandra Sterner - 19 januari 2013 19:20

Det är väl nästan i princip omöjligt när man lever så nära inpå sitt barn att inte själv råka ut för att drabbas utav förkylning. Aj, aj min skalle dunkar och det känns som min hjärna har expanderat och på väg att sprängas och ovanpå detta så har jag även fått hosta. Caroline är något bättre idag och hennes feber är inte heller lika hög, och det verkar som det för hennes del nu är på väg åt rätt håll och tror antagligen är helt återställd från förkylningen redan i början på nästan vecka. För min egen del så känner jag att min kropp nu sagt ifrån och jag kommer bädda ner mig i sängen och kurera mig.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards