Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Sandra Sterner - 7 januari 2013 22:12

Igår var det ju Trettondags Afton och tänka sig att det nästan redan har gått 2 veckor sedan det var jul. Det är läskigt så fort tiden går och nu är vi redan kommit in på andra veckan på det nya året. Jag börjar eller gör det egentligen så fort det blir höst, och det är längtar så otroligt mycket till våren och framför allt sommaren med strålande solsken och dom långa ljusa kvällarna.Igår innan Caroline hade kommit hem ifrån sin storebror Henrik passade jag på att "kasta" ut julen här hemma, och plockade bort kulorna och belysningen från plastgranen och plockade ner det i kartongen och därefter ner med det i källaren. Julsakerna som också för mig går under namnet "bråtet" då det bara är oanvändbara saker som tar upp en massa onödig plats står nu i källaren. Det är enbart för Caroline skull som jag har det julpyntat här hemma och ser det som min uppgift  som mamma att uppfylla min dotters önskan.

 

Igår så kom då Caroline hem och jag hade plockat bort julgranen och julsakerna, och trodde att det var bland det första Caroline skulle lägga märke till när hon kom hem, men inget som hon påpekade iallafall och det verkade inte heller som hon brydde sig om att det var bortplockat.

 

Ni missade väl ändå inte det spekaturlära tv-programmet som startade på SVT på Annandag Jul som handlade om den världsberömda Super ( Trouper) gruppen ABBA. Dokumentären är ny producerad visas i 3 delar ( varav 2 redan har visas) men går att se i repris via SVT hemsida ( varsågoda bara trycka på länken)

 

 

 

Jag har älskat ABBA ända sedan dom slog igenom i Eurovison Song Contest, med Waterloo och det finns faktiskt inte en endast dålig musik eller text som dom skrivit och sjungit. Missa nu inte den sista delen som visas på SVT nu på Onsdag den 9 januari klockan:20.00, och häng med och se deras glittriga shower och glamorösa scenkläder, skivomslag och videor. Det är nästan omöjligt att välja ut en favoritlåt bland alla ABBA låter då dom har ett sådant enormt brett urval av så mycket bra material, men denna låt får lov att duga ikväll.

 

 

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards