Alla inlägg under maj 2010

Av Sandra Sterner - 31 maj 2010 11:45

Igår firade vi Mors-dag här hemma, och några utav alla mina ungar och Johan och Lizzy kom över. Det mumsades av både tårta och fikabröd och medans barnen drack läsk drack vi vuxna kaffe.

 

 

Micke skär upp tårta till barnen

 

Min favorit blomma, men dom fick jag inte från Micke eller mina barn. Både Caroline och jag fick varsin ros av en som stod och delade ut sådana på Ösmo Marknad.

 

Har märkt att det inte längre blir bra bilder längre när man fotar med våran digital kamera. Visst den är något år gammal, men tycker ändå den borde hålla ett tag till, men nu verkar inte fallet vara så och många utav bilderna vi tog igår blev oklara och suddiga. ( Därav så lite bilder) Det är väl länge att inskaffa sig på en ny så småningom, och under tiden får vi fota med Mickes mobilkameran.

 

Som om det skulle vara allt, det är likaså med min mobil. Den är helt klart sönder ringd och det har säket pajat p.g.a allt ringade. Den har under en tid uppfört sig väldigt märkligt och stänger av sig titt som tätt, och nu går det inte ens länge att få på den. Jaa, det är tydligt att den nu gjort sitt och den är nu helt slut.

 

Det blev till att leta reda på en utav våra gamla mobiler som jag får lov att använda idag, men det är bara tillfället kommer under veckan att köpa mig en ny mobil, och är väldigt nyfiken på den nya modellen som kommit ut med "Touch knappar" och givetvis en bra kamera ( man vet ju aldrig när man springer på något snyggt på stan..)

 

Skrivet av Sandra 31 maj 2010 klockan 11:46

Av Sandra Sterner - 30 maj 2010 13:00

Det var faktiskt lite oväntat att det var Tysklands bidrag Satellite som vann, men det var tydligen så att det låten gick hem hos den internationella expert juryn och tv-tittarna. Men för min egen del så var den melodin inte i min smak, och på något sett så kändes den låten den alldeles för ung och poppig.

 

Nej, jag hade hellre velat sett mina egna förhandstippade favoriter som vinnare. Jag skrev ju igår att jag trodde att det skulle gå bra för både Rumäninen och Danmark och tycker ändå att dom lyckades väldigt bra i finalen då dom hamnade på en 3:e och 4:e plats.

 

Idag är det ju Mors-dag och det kommer jag att fira med att några utav mina barn kommer över, och alldeles strax ska jag sätta igång med att göra i ordning tårtan.

 

 

Kommer såklart att fota och kanske det blir ett till blogg inlägg senare under dagen.

 

Skrivet av Sandra 30 maj 2010 klockan 12:59

Av Sandra Sterner - 29 maj 2010 15:45

Det slår aldrig fel och det är så himla typiskt att det ska vara skitväder när man är ledig och ska hitta på något roligt. Som idag då vi hade tänkt om nu vädret skulle vara okej ( vilket det inte var förstås) men om det hade varit soligt så hade vi tänkt ta en heldag på Gröna Lund, och när jag menar heldag att gå på Grönan med Caroline brukar det oftast vara i 7-8 timmar.

  

Men nu ville inte vädergudarna att det skulle vara sol idag utan istället vaknade vi upp i morse och såg att det var alldeles grått ute. Det blev istället vårat andra alternativ som var Ösmo marknaden, och som jag skrev igår kväll så lovade jag förstås att ta med kameran för att fota och visa mina läsare vad vi gjort idag.

  

När vi kom fram till Ösmo så hade det precis slutat upp och regna och tur var väl ändå det, men det blåste och var lite kallt i luften. Carolines pappa Jonny bor i Ösmo och i centrum där marknaden var sprang vi på honom då han var på väg in på ICA.

  

Caroline med sin pappa

  

 

Han valde att hänga med oss en stund under dagen, och satte sig tillsammans med sin dotter i en utav åkattraktionerna.

 

Det var en himla tur att det inte var jag som satte mig i denna åkattraktion jag hade garanterat spytt....var så säker.

 

  Jag valde istället stå och se på

 

Till min stora glädje och klädgalen som jag är så hade dom även försäljning av kläder på Ösmo marknaden, och som alltid dras jag som en magnet till allt som hänger och fladdrar i luften.

 

Ingen utav mina trognast läsare har väl missat att Micke är helt galen i döskallar...

 

Innan jag kände Micke så tittade jag knappt åt kläder med döskalle-tryck, men det är tydligt att "hjärntvätt" funkar och denna lite annorlunda tunika tvekade jag länge på om jag skulle köpa, men kände till slut ändå att det inte var min typ av plagg även om den var snygg.

 

Caroline skulle även pröva på lyckan i tomtbola och köpte lite lotter, och min dotter är en riktig liten turgumma för hon vinner nästan alltid. Hon vann både en rosa enhörning en knall orange gose hund och ett rött hjärta.

 

Caroline i en ljusblå cowboy hatt.

 

Caroline med en clown som stod och gjorde olika sortes figurer av ballonger.

 

När vi stod vid en utav lotteri stånden, så hördes det en knall i luften och det genast mörkare på himlen och strax därefter började det att ÖSREGNA det vräkte när och folk sprang som yr höns för att ta skydd under taken. Jag och Caroline hade tänkt på att ta med oss våra paraplyer och fällde upp dom för att skydda oss, men lika fort som regnet började slutade det, men då hade vi redan skyndat oss på ner till pendeltåget för att åka hem.

 

En glad unge med sina vinster som hon vunnit

 

Micke blev helt färdig efter Ösmo marknaden att han började titta i kors på väg hem.

 

Nu efter är vi hemma igen och idag köpte vi snabbmat ifrån pizzerian, och Caroline och jag delade på en pizza medans Micke käkade en kebab rulle.


I kväll är det den stora finalen i Eurovison Songtest, och precis som jag befarade så gick ju inte Anna Bergendahls bidrag "This is my life" vidare, men det var ju nästan väntat ifrån mig!!


Nu har jag lyssnat igenom samtliga utav dom bidragen som tävlar i kväll och mina egna favoiter som jag själv tror väldigt starkt på i kväll och hoppas förstås att det går bra för dom i finalen är följande länder:


* Rumäninen bidrag Playing with fire som framförs av den otroligt duktiga sångerskan Paula Seline och Ovi.


* Ett utav våra grann länder tyckte jag gjorde bra i från sig och det var Danmark med bidraget In a moment like this som framfördes av Chaee & N´evergreen.


Nu återstår det att se hur det kommer att gå efter det att alla länder och den internationella juryn har röstat och visst kommer det att bli spännade att få se vilken utav alla länder det är som vinner.

 

Skrivet av Sandra 29 maj 2010 klockan 15:38

Av Sandra Sterner - 28 maj 2010 19:30

Idag när jag kom hem ifrån jobbet hade Caroline kommit hem efter att ha varit borta sedan i onsdags. Åhh, vad jag längtat efter min lilla busunge. Nu är hon och Micke ute på baksidan och sparkar boll, och då passar jag på att uppdatera på bloggen.

 

Nu så var äntligen dagveckan avklarad och det är dags att pusta ut. Skönt att slippa tänka på att gå upp i ottan för att göra sig i ordning och komma iväg till jobbet. Nu blir det istället 2 veckor kvällskift innan det blir dags för dagsskiftet nästa gång.

 

Till helgen har vi haft lite tankar och ideer om vad vi ska göra, men då det är utomhus grejer vi ska göra så hänger det förstås på vädret. Det står mellan några alternativ och om det blir varmt och soligt i morgon så lutar det till att vi kanske kommer att gå på Gröna Lund, men blir vädret lite mera osäkert så kommer vi att gå på någonting som heter Ösmo dagen, och det är en marknad som hålls varje år och det är bl.a med tivolin och lotterier.

 

Ni kommer att såklart få läsa och även se bilder på vilket av det vi kommer att göra någon gång under morgondagen.Nu blir det fredagsmys med lite smått och gott framför tv:n.

 

Skrivet av Sandra 28 maj 2010 klockan 19:26

Av Sandra Sterner - 27 maj 2010 19:45

Det var egentligen tänkt att jag skulle åka hem direkt idag efter jobbet, men så blev det inte. Jag var nämligen alldeles för nyfiken på en boutiqe som inte ligger allt så långt ifrån där jag jobbar.

 

Har vid flera tillfällen passerat utanför när jag kommit från något möte inne i stan och är på väg till jobbet, men varit så stressad att jag inte haft tid att stanna och gå in och titta. Men idag efter jobbet tog jag mig faktiskt tid att gå in i boutiqen och kolla och det fanns väldigt mycket som föll mig i smaken.

 

En söt blommig t-shirt

 

I går kväll var det första deltävlingen i Eurovison Songtest ( men jag glömde tyvärr helt enkelt bort den) Men i kväll är det andra deltävlingen och ikväll är det dags för Anna Bergendahl att reprensentera Sverige med sin låt "This is my life" men är fortfarande osäker på om Anna kommer att gå vidare till finalen.

 

Om jag nu minns rätt var det inte så att det var en utav dom ansvariga cheferna Svante Stockselius som fixade till det så att Malena Ernman bidrag La Voix kom vidare till finalen och som sedan slutade med en jumboplaceringen. ( Själv så har jag aldrig gillat låten och opera får mig att rysa)

 

Men om nu Anna går vidare till finalen på lördag så tror jag tyvärr inte det finns speciella stora chanser för henne att vinna. Då jag missade gårdagens första deltävling så tjuvlyssnade jag lite på bidragen på Eurovison Songtest men än så länge har jag ingen direkt favorit låt.

 

Skrivet av Sandra 27 maj 2010 klockan 19:46

Av Sandra Sterner - 26 maj 2010 21:15

I morse kom jag till slut upp efter att givetvis ha snoozat av mobil några gånger. Kände inget av något illamåendet i morse, men däremot min trötthet. Orkade bara inte stressa på morgonen utan tog det istället lugnt. Caroline väcktes och fick sin frukost, medans hon mumsade isig av sin varma Oboy och smörgås passade jag på att gå in i badrummet för att göra mig i ordning.

 

Trodde att jag skulle hinna med att göra mig klar och i ordning så att jag kunde få åka med Jocke upp till pendeltågstationen och hinna med ett tidigare tåg. Men tiden räckte inte till och jag hann inte bli riktigt klar med min make-up och även om det nu inte återstod mera än att lägga på lite mascara så går det bara inte att stress sminka sig.

 

Tyvärr fanns det inte alls så mycket att göra under förmiddagen på jobbet idag, och när det är lite att göra så tycker jag att tiden går så sakta. Som att ta förmiddagen idag som kändes som en evighet, men efter lunch fanns det att göra igen, och tur var väl ändå det...om inte annat så gick tiden lite fortare.

 

Det är ju onsdag idag och "lillördag" och vi är barnlediga från Caroline fram till fredag. Hade tidigare under dagen kommit överens med Micke att vi skulle göra någonting tillsammans efter jobbet. Vi hade bestämmt att mötas på en liten resturang som ligger i Tungelsta, och medans solen fortfarande var uppe och lyste så skönt satte vi oss på deras uteservering.

 

Vad mysigt att äntligen uteserveringarna har öppnat och man kan sätta sig på någon mysig resturang efter jobbet.

 

 

Även Micke njuter i solen

 

Nu har vi kommit hem igen och fick mig en liten överraskning när jag upptäckte att det stod en present till mig på bordet i form av detta...

 

En ny parfym som luktar jättegott.

 

Tyckte faktiskt att det var lite lustigt med tanke på att Micke förra veckan var och köpte denna...till sig själv.

 

Så bra, nu har vi en utav varje och märket heter Catsuit for men and Catsuit for women

 

 

Skrivet av Sandra 26 maj 2010 klockan 21:19












Av Sandra Sterner - 25 maj 2010 17:30

Har varit hemma från jobbet både igår och idag, och det är inget som jag direkt gillar att vara. Försöker så gott som att sköta mina arbetsuppgifter så bra som möjligt, och tror med stor sannolikhet att jag även gör det. Även om det är ytterst sällsynt att man får uppskattade ord eller beröm från cheferna.

 

Denna vecka är det min ordinare dagvecka, men igår morse när jag skulle väcka Caroline märkte jag att hon inte mådde så bra. Så det blev till att stanna hemma. Idag var hon bättre och skickades iväg skolan. Jag gick sedan in i badrummet för att göra mig i ordning, och när jag står och ska till att börja lägga min make-up så kommer det ett fruktandsvärd illamående över mig.

 

Försökte så gott som att stå emot och inte låta bli att få upp det jag lilla jag åt till frukost, men det gick tyvärr inte och större delen av förmiddagen tillbringade jag i min säng, men en sval handduk på pannan.

 

Nu på eftermiddagen har det ändå känts lite bättre och illamåendet är borta, men däremot har känner jag mig en aning matt. Det återstår och se hur jag mår i morgonbitti och om jag orkar åka till jobbet då.

 

Skrivet av Sandra 25 maj 2010 klockan 17:31

Av Sandra Sterner - 23 maj 2010 17:15

Oj vad denna helg har gått fort, och nu är det redan söndag I morgon börjar vardagen igen och denna vecka är det mitt dagskift och upp i ottan som gäller och jag som brukar vara så fruktandsvärt morgontrött...stön!

 

Har ibland väldigt svårt för att komma till ro och somna, och det kan bero på flera orsaker, men det som mest brukar störa min nattsömn är Mickes snarkningar. Ibland har det varit så pass högt att jag flyttat in i det lilla gästrummet för att över huvud taget få några timmar sömn.

 

Nu är vi ensamma här hemma igen. Nina, Janne och Nova valde visst redan igår eftermiddag att sätta sig i bilen och åka hem till Västerås.

 

Snart är det ju sommar och då brukar det för det mesta gälla klänning eller kjol med tillhörande snygg top för mig. Kände tidigare idag att det var bra länge sedan jag var ute på en promenad. Bytte om till träningsbyxor och snörde på mig gympadojorna för att ge mig ut på en powerwalk i naturen.

 

Efter promenaden traskade vi vidare upp till centrum och handlade lite, och idag till kombinerad lunch-middag som idag bestod av tortellini med svampsås och en massa grönsaker...mums.

 

 
Skrivet av Sandra 23 maj 2010 klockan 17:12

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards