Alla inlägg under juli 2009

Av Sandra Sterner - 31 juli 2009 11:00

Idag måste jag bara ta mig tid att skriva i bloggen.


Anledningen till att jag inte hunnit med att uppdatera bloggen dagligen är att jag helt enkelt har haft fullt upp att göra. Har knappt hunnit varit hemma på dagarna, då det varit saker som jag ska iväg på, och sedan på eftermiddagen har jag börjat jobba. Micke knorrar, ( som en liten gris) att jag aldrig nuförtiden är hemma, men det är så det är...


Men nu har vi ändå hunnit med att göra morgon, och frukost blev det ute på baksidan i solskenet.


                     

Inga större grejer är inplanerade idag, förrutom att vi ska hem till en bekant som fyller år ikväll.


Nästa vecka börjar min semester igen, och vad det ska bli skönt med lite ledighet. Micke däremot han är redan inne på sin 1:a vecka.

 

Skrivet av Sandra 31 juli 2009 klockan 10:55

Av Sandra Sterner - 28 juli 2009 21:45

Vissa dagar tycker jag går väldigt fort, och idag är det just en sådant dag som har gått  i ett rasande tempo.


Frukost blev det för  familjen ute i solen på baksidan, och jag min optimist som trodde att det skulle vara fint väder under hela dagen.

 

Men där hade jag helt fel, på väg i bussen till jobbet börjar det förstås att spöregna, kände efter i min handväska bara jag nu har mitt paraply nerstoppat, och mycket riktigt så låg paraplyet längst ner.


Micke hade tidigare på förmiddagen nämnt att han skulle ta cyklen och åka iväg till Biltema, för att inskaffa sig på lite prylar,och jag tänkte där jag satt på bussen: Hoppas nu att han valde att ta bussen istället för att cykla eller att hann komma fram innan regnovädret började.


Hade bara hunnit jobba drygt 1 timme då min mobil ringer, och det är Micke som ringer....och berättar att han nu var hemma, och han hade ändå cyklat fast det ösregnade, och som han uttryckte det.....dyngsur ända in på underkläderna.


Ja, då måste man vara bra blöt, om man är blöt ända in på underkläderna....

Ser att klockan tickar på, och snart börjar mitt favoritprogram på tv "So you think you can dance"... och det vill jag förstås inte missa.

 

Skrivet av Sandra 28 juli 2009 klockan 21:42

Av Sandra Sterner - 27 juli 2009 12:00

Nu har vi gjort morgon här hemma, och jag hade tänkt göra ett inlägg innan det är dags för mig att åka och jobba sista veckan, sedan har jag semester igen.


Micke däremot han började sin semester idag, och är nu ledig 3 veckor framöver.


Caroline hon är så rolig och spontan. Det märks att hon har fått mycket av sin humör ifrån mig, som i morse när hon skulle sjunga sin egen version av Teddy Björnen Fredriksson...som istället går..."Eddie Björnen Fredriksson" och samidigt som hon sjunger står hon och kramar om sitt favorit gosedjur som är en hund....hon är så härlig och go min lilla unge.


Efter frukost satt Micke tillsammans med Caroline och hjälpte henne att lösa ett barnkorsord, och det stod "Lille Skutts fru" _ _ _ _   Caroline funderade och tänkte men om inte på det, både jag och Micke visste förstås vad det var för ord som skulle in.


Till slut så frågade jag Caroline, vad heter din storasyter?


- Nina, såklart!


- Ja, det är det ordet som ska in där...


Caroline tyckte förstås det var jätteroligt, att storasyster Ninas namn skulle in på "Lille Skutts fru"...


Nu ska det göra ordning lite lunch här hemma, och sedan är det dags att börja göra sig i ordning för att åka till jobbet.


Skrivet av Sandra 27 juli 2009 klockan 11:54

Av Sandra Sterner - 26 juli 2009 23:45


Till min son Henrik, som idag fyllde18 år.


Oj oj, vad tiden går fort, det var inte länge sedan mina barn var små, och nu är 3 utav barnen myndiga....vart har dom små barnåren tagit vägen?


Tycker inte det var länge sedan jag bytte blöjor på mina numera äldsta barn, men nu för tiden är det Nina som byter blöjor på sitt barn.


Förra året så firade vi Henriks födelesdag hemma hos mig och Micke, men i år ville han fira den hemma hos sin pappa.


Vi åkte hem till Henrik, och grattade honom, och det bjöds på kaffe, tårta och en massa kakor. Presenterna som han hade önskat sig fick han, och han var så glad och nöjd över det han fick.


 Mina fyra underbara pojkar, Henrik,Tobias, Jimmy och Niclas

 

Niclas, Henrik och Caroline

 

Henrik skär upp tårta

 

En del utav presenterna han fick

 

Kommer så väl igång en incidens som hände med Caroline, förra året. Då Henrik firade sin 17-årdag hemma hos mig, och han skulle öppna sin presenter.


Caroline blev jättesur, och lade armarna i kors och undrade varför inte hon fick några presenter, men idag gick det betydligt bättre, nu tittade hon istället storögd på Henrik när han öppnade sin presenter.


                        

 

Det blev lite för mycket för Caroline, och hon höll nästan på att somna i sin storebrors famn.


Skrivet av Sandra 26 juli 2009 klockan 23:59

Av Sandra Sterner - 25 juli 2009 21:30

Jag som trodde att jag skulle sova ut länge i morse, men vakande pigg och utvilad redan vid 8-tiden. Det är inte likt mig jag som i vanliga fall brukar vara så morgontrött.


I går kväll innan jag gick och lade mig så glömde jag i all hast att ställa min mobil på ljudslöst ( vilket jag senare fick ångra)


Blir väckt strax efter klockan 1 på natten av att min mobil ringer när  Sträcker mig sömnigt efter mobilen för att svara ( trodde först det hade hänt någon av mina nära och kära något) men när jag svarar så är det ingen där. Kollar på displayen för att se om det står någon nummer, men det ända som stod var "privat".


Det har nu hänt ett flertal gånger att det är någon som ringer till mig ifrån skyddat nummer, och jag hoppas verkligen INTE att det är någon som har kommit över mitt hemliga mobilnummer. Händer det flera gånger så måste jag överväga att byta mobilnummer.


Nu åter till dagen som varit idag. Som jag skrev i ett utav mina tidigare inlägg så skulle jag och Micke idag åka ner till Nynäshamn, och efter det att vi hade ätit frukost, och gjort oss i ordning så gick vi mot pendeltåget för att åka ner till Nynäshamn.


Det har gått 7 år sedan jag flyttade ifrån Nynäshamn, och det kändes som evigheter sedan jag var där nere sist.


Men idag var det en heldag för oss när nere, och det var hur trevligt som helst. Vi kollade gick igenom det lilla centrumet som ligger i Nynäshamn...( och det är inte specillet stort)


Vi fortsatte ner till hamnen, och tittade dom små sjöbodarna som ligger nere vid hamnen, och sedan vidare mot dom stora fina båtarna som låg förtöjda i hamnen.


På bryggorna var det fullt med stora fina seglbåtar.


Ja, Micke han misstolkar allt han läser på FEL sätt, men ibland är han faktiskt rolig, men sin enorma portion med humör.


Sedan bar det vidare till "Frejas" en f.d båt som ligger förtöjd vid en stor brygga, och som numera är resturang.


På vägen in till "Frejas"


I väntan på maten svalkar Micke sig med ett glas öl.


Jag tog ett glas vitt.

 

Vi beställde i varsin hamburgertallrik, men det var alldeles för mycket mat för mig.


Proppmätta och belåtna ger vi oss av ifrån "Frejas" och styr stegen till minigolfbanan.


Jag är ingen direkt "hejare" på minigolf" och Micke vann förstås överlägset mot mig, men det var ändå väldigt roligt, och jag gör gärna om det igen.


Första banan, och försöker strax att få iväg den lilla röda bollen.

 

Micke som på första slaget lyckades....


Med att få sin boll så här nära hålet.


Är det skicklighet eller bara en tur att Micke fick i bollen efter bara 2:a slaget?


Det är inte så lätt som det kanske ser ut.

 

Här säger "tok" Micke att det är viktigt att man böjer på knäna, när man ska spela minigolf. Men det här var väl ändå för mycket.

 

Tränar han inför långgolf måntro.....


Det verkar faktiskt inte mycket bättre.


Innan det var dags för oss att åka hem, så ville jag gå och titta för att se hur bostadsområdet såg ut där jag bodde förrut, och jag belv lite nostalgisk men det mesta var sig ändå likt.

 

Min gamla lägenhet verkar vara sig lik.


Skrivet av Sandra 25 juli 2009 klockan 21:23

Av Sandra Sterner - 24 juli 2009 11:45

Nu återstår det bara 1-dag kvar att jobba sedan är det helg...skönt. Men ännu bättre blir det, jobbar sedan bara 1 vecka till, och sedan är det semester igen.


Har lite grejer inplanerade, som jag ska göra under semesteren, och det kommer ni få ta del av, och läsa om i min blogg.


I går kväll när jag kom ifrån pendeltåget stod som alltid Micke och Caroline och väntade på mig. Brevid Caroline stod det en till lintott, och väntade....min älskade son Tobias hade kommit över igår, och hade tänkt stanna till på söndag.

Nu på morgonen har Tobias och Caroline farit omkring och jagat varandra, dom har så roligt tillsammans.


 

Skrivet av Sandra 24 juli 2009 klockan 11:48

Av Sandra Sterner - 23 juli 2009 12:15

Oj oj vad länge både jag och Caroline sov i morse. Vi vakande inte förrän klockan var efter 10.


Utanför fönstret är det mulet och grått och det ser ut som det kommer att bli regn under dagen. Men har sedan jag insakffade mig på en större väska alltid mitt nya knall cerisa paraply med mig.


Nu till helgen hade jag och Micke tänkt åka ner till "Frejas" som ligger i Nynäshamn ( jag bodde där när jag träffade Micke) och ibland längtar jag väldigt mycket tillbaka till Nynäshamn. Jag skulle kunna tänka mig att flytta tillbaka dit, men det vill förstås inte Micke göra.

 

Skrivet av Sandra 23 juli 2009 klockan 12:16

Av Sandra Sterner - 22 juli 2009 11:45

Nu har man kommit halvvägs på veckan, och idag är det ju "lillördag".


I går kväll när jag kom hem, såg jag att ett utav mina absoluta favorit tv-program nyss hade börjat....


Jag älskar själv att dansa, och har tränat både jazzbalett & showdance, men nu är det ett par år sedan sist jag höll på med det.


Gillar nästan alla sortes dansstilar, men har lite svårt för moderndans....( den dansstilen faller inte direkt mig i smaken)

 

Skrivet av Sandra 22 juli 2009 klockan 11:37

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards