Alla inlägg den 5 juli 2009

Av Sandra Sterner - 5 juli 2009 14:00

Näää, usch vilket tråkigt väder det var ute idag, grått och övermulet.

Det blir till att vara inne, och ägna lite tid till bloggen, och pyssla om lite i hemmet.


Micke och jag hade en väldigt trevlig utekväll igår, och då det var den 4 th of July, and USA national day, och jag ville gärna gå ut och fira det. 


Vi började på söder, och hade först tänkt gå in på Kellys, som ligger på Folkunggatan. Vi hade tänkt sätta oss, en liten stund på deras lilla uteservering, men både jag och Micke blev något förvånad då vi ser att alla bord och stolar står uppställda i ett hörn.


Jag frågar vakterna utanför varför dom ställt upp alla borden och stolarna i hörnet, och får till svar: Då det tidigare på eftermiddagen vräkt ner med regn, och uteserveringen saknar helt markiser..??? ( Vilket jag tycker är märkligt att dom inte har)  Därför hade dom stängt uteserveringen, men vi var hjärtligt välkommna att komma in. Men vem sjutton, vill sitta inne på sommaren! När det finns så många mysiga uteserveringar i stan.


Vi gick vidare upp för Götgatsbacken, Slussen och via Gamla Stan, och Micke undrade om vi inte kunde stanna till vid Cafe Opera mysiga uteservering, som både är utrustad med infravärme och tak...( Något för dom på Kellys att kanske ta efter)


Wow, alltid lika trevliga vakter och personalen är helt otrolig, man känner sig verkligen uppassad på det stället.

 

Hovmästaren som kom fram till oss, och undrade om allt bara var bra, och om det var något vi behövde

 Micke bara skrattar, och svarar på dom nyfikna damernas frågor.

 

 

Uteserveringen, med härlig musik som strömmar ut ifrån högtalarna.


Skrivet av Sandra 5 juli 2009 klockan 14:01

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards