Alla inlägg under augusti 2011

Av Sandra Sterner - 29 augusti 2011 23:45

Nu när man har flyttat till mindre, så får jag lov att ha min dator i sovrummet, och det är ju inga som helst problem men det, bortsett från en sak, mitt sovrum är det kallaste i hela lägenheten och medans jag nu sitter och skriver så fryser jag….brrr!  


Nu över till en annan sak och jag har fått "dille” på speglar och håller nu mer eller mindre på att inreda min lägenhet med ännu flera speglar. Satt och kollade på Blocket (  ja, loppis freak som jag alltid har varit) hittade förstås ett par nya lång smala speglar, som jag nu på kvällen hämtade hem ifrån Östermalm.


Nu på torsdag den 1:a så är det dags för flyttlastet att gå…igen, och denna gång är det dags för min son Henrik att flytta.  Jag har här hemma till Gecke ( som Henrik kallade sig själv för när han var liten) lite möbler som han gärna ville ta med sig till sin nya lägenhet.


Jag ser verkligen fram emot lördag, då fyller mamma år och det kommer jag att fira tillsammans med min småsyskon.

 

Av Sandra Sterner - 27 augusti 2011 23:31

Jag känner att jag måste försöka dra ner lite på tempot och inte ta på mig för mycket saker att göra. Jag kände redan i går morse att  min kropp började säga ifrån och orkade knappt ta mig upp ur sängen.


I morse blev det verkligen till att sova ut länge och vaknade inte förrän vid 10.30-tiden, och nu kände jag mig ordentligt utvilad. Efter det att vi gjort morgon här hemma, så tog jag och Caroline bilen in till stan, men som vanligt kring slutet av månaden ( då dom flesta fått lön) så var det mycket folk inne i stan.



På eftermiddagen började jag känna mig lite rastlös och bestämmde mig för att börja dona här hemma igen. Det var inte så mycket kvar att fixa med valet i hallen förutom att måla klart insidan. Sedan fick jag en ide och kom på att jag ställt ner flera långsmala speglar ( typ sådana man har när man gör en spegelvägg, men dom här är lite högre och smalare) Jag gick ner till källaren och kånkade upp speglarna, och med en massa självhäftade tejp klistrade jag upp speglarna på dom andra  garderobsdörrarna i hallen.



  

Och resultatet blev såhär!!

Av Sandra Sterner - 25 augusti 2011 23:40

Nu så äntligen börjar min lång smala hall i det närmaste bli färdig! Nu återstår det bara lite småfix grejer som bara är bl.a måla färdigt insidan på valet.



 

Där den tidigare trista och gråa hatthylla satt förrut, står nu denna dubbla spegelgarderob.


 


På knappt 1 månad så har det hittills blivit 3 rum som fått sig en uppfräschning och nu är det bara mitt sovrum och vardagsrummet kvar, och om det verkligen är något som jag vill ska bytas ut och slängas på soptippen så är det min gamla furusäng.


Jag skulle vilja ha ett sovrum helt i min smak och gärna ljusa färger. Därför bestämde jag mig för att googlade runt lite och fann faktiskt 2 stycken sängar som fångade mitt intresse, och full mig helt i smaken. Det skulle för mig vara en dröm att få ha ett sovrum i någon utav dessa två Italienska stilar.

 


Jag vill absolut inte ha ett sovrum i mörka dystra färger, så antagligen blir det en ljus säng….eller så blir det denna….


     

Om det möjligtvis går att få tag i denna vackra rosa skönhet till säng.

Av Sandra Sterner - 23 augusti 2011 22:10

Jag vill börja kvällen inlägg med att Gratulera min svägerska Anette som idag fyller år och hoppas att du tillsammans med din familj haft en trevlig och fin dag.

 


Här hemma sker det hela tiden nya förändringar!  Igår åkte hatthyllan ner, och är det något som jag tycker förstör utseendet på en hall, så är det just gråa stora otymliga hatthyllor. I hela min långa hall så går det utefter väggarna inbyggda vita garderober och där hatthyllan satt kommer det så småning om att komma upp 2 stycken vita garderober, och så fort hallen är klar så kommer jag att visa er på bloggen hur det blivit.

Av Sandra Sterner - 21 augusti 2011 19:53

Det blir tydligen så att jag inte kan låta bli att fortsätta med dom andra rummen. Så fort ett utav rummen blir klara, så går sätter jag igång med ett annat. Igår satte jag igång med min långsmala hall och gick lös som en katt och rev ner alla gamla tapeter.




Det är ännu långt ifrån färdigt, men såhär ser min långa hall ut och den mäter(nästan 7 meter.) Tyvärr när man har en sån här långsmal hall, så är det ju princip omöjligt att möblera den.


Igår efter det att jag hade rivit ner alla tapeterna, så hade jag ingen tanke på att fota ( men det hade varit en syn för gudarna) det låg sönderrivna tapeter över hela hallgolvet. Dom stora svarta sopsäckarna hade även tagit slut, så det vara bara att gå upp till ICA och köpa nya. Jag fyllde sedan 2 stora säckar med tapeter. Dagen idag har ägnats åt att spackla igen alla hål, och målat om golvlisterna och dörrkarmarna.


Mitt val av tapeter i hallen går i den här färgen och mönstret, och det kommer att bli så snyggt när väl alla tapetvåder är på plats.



 

I morgon är sommarlovet slut för Caroline och det är åter dags för henne att börja i skolan och nu blir hon en 5:e klassare. Ja, även mitt yngsta barn börjar bli stor, men för mig förblir hon alltid "lillskruttan" i familjen.

Av Sandra Sterner - 19 augusti 2011 23:45

Jaa, tänk att tiden har gått så fort, och det har idag faktiskt gått 3 veckor sedan vi flyttade in i den nya lägenheten.


Igår åkte vi till IKEA och köpte en våningssäng till Caroline, och hon fick liksom med tapeterna välja vilken våningssäng hon ville ha, och det blev en vit i metall. Jag själv hade hellre velat att Caroline skulle välja en i trä ( för det hade jag själv gjort) men som sagt det är i hennes rum som våningssängen ska stå i och hon börjar bli så pass stor att hon får lov att välja vilken sorts säng hon själv vill ha i sitt rum.


Det känns skönt att både köket och Carolines rum nu är färdigrenoverade, men när man håller på att spackla, måla och tapetserar och får rummen så uppfräschade och i den stil och tycke som man själv vill, då blir det liksom ( iallafall för mig) att man tycker att dom övriga rummen också måste få sig en  liten uppfräschning med lite  ny färg och gärna några snygga mönstrade tapeter.


Det är en sak som jag stör mig lite grann på med lägenheten och det är att jag inte egentligen har någon stor klädkammare...suck!! Utan istället så ser min extremt långa hall ut som en lång smal korridor och utefter väggarna på ena sidan så är det inbyggda garderober typ bara 5 stycken och det är för mig nästan = katastrof!!! Alltså endast ( för mig små) garderober och förutom alla mina och Caroline kläder, ska där rymmas handdukar, sängkläder, gardiner, dukar m.m Just nu är garderoberna och dom ännu mindre överskåpen fullproppade. Jag har funderade och tänkt på hur jag ska försöka lösa detta med att försöka få in några yttligare garderober och tänkt på att flytta hatthyllan och istället där ställa in 2 stycken garderober.


En annan sak som nu börjat märkas och det är att det blir alltmer mörkare och mörkare ute och idag när jag körde hem ifrån jobbet så började det regna, och nu sent på fredagsnatten skvalar det riktigt ordentligt utanför fönstret och snart börjar hösten.


Jag för min del ska börja avrunda min fredagskväll här hemma nu och ska försöka uppdatera med lite nya bilder under morgondagen.


 

Av Sandra Sterner - 17 augusti 2011 23:45

Åh, sådan gläjande nyhet att läsa på nätet att kronprinsessan Victoria och prins Daniel nu väntar sitt första barn. Jaa, även dom fick till det till slut och är övertygade om (särskilt Victoria verkar vara väldigt barnkär) om att dom kommer att bli fantastika bra föräldrar när deras lilla prinsessa/prins kommer i mars.


Nu över till helt andra saker och det är att jag har märkt den sista tiden, och det är särskilt när jag sätter mig vid datorn eller om det är lite för svag belysningen att min syn har blivit något sämre. Emellanåt så kan jag vara lite "dumsnål" så istället för att egentligen gå till en optiker för att kolla hur synen är egentligen så går jag och köper ett par enkla och vanliga läsglasögon på en butik. Så fort jag prövade dom så märkte jag en skillnad och tänkte: " Wow, vilken bra syn jag fick", men samtidigt då jag aldrig haft glasögon tidigare så kände jag inte heller direkt att jag ville bära dom på mig med en gång, man måste vänja sig vid dom först. Jag märker en enorm skillnad från förut särskilt då jag sätter mig framför datorn och ska läsa vad dom händer i världen, och  även förstås när jag ska uppdatera min blogg.


Nej, nu hade jag faktiskt tänkt avrunda denna dag och strax göra mig redo för natten....Godnatt.

Av Sandra Sterner - 16 augusti 2011 22:11

Sådär, ja, nu så blev äntligen Carolines rum klart. Det har både blivit ommålat tak, omålade golvlister, fönsterkarmar och nedanför fönstret, och till sist så kom då till slut dom rosa, fjärilstapeterna upp.


  


Det bästa utav allting var att efteråt få se min lilla tjej så glad att nu hennes rum äntligen hade blivit klart.


Jag frågade Caroline om det var något mer hon önskade sig till sitt nya rosa flickrum.


- Jaa, mamma en våningssäng.


Ja, på sätt och vis så kan jag hålla med henne. Carolines rum är inte specillet stort och vi bor faktiskt bara i en 2:a, men som är omgjort till en liten 3:a. En våningssäng vore nog inte en sådan dum ide att inskaffa och så får det nog lov att bli…framöver vill säga.

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards