Alla inlägg under juli 2008

Av Sandra Sterner - 31 juli 2008 23:00

 

Nu äntligen har vi kommit tillbaka hem igen, och lilla Caroline, har redan slocknat, hon blev så trött, min lilla dotter.

 

Det fick inte bli allt försent, i kväll. Då jag själv ska jag upp rätt så tidigt i morgon bitti. Själv tycker jag verkligen att det suger, att åka att jobba, tidigt i morgon. Jag skulle hellre vilja ligga kvar i sängen, och bara få sova ut, tillsammans med Micke

 

             

                 Födelsedagsfirandet hemma hos Johan

 

     

 

 När vi var på väg till bussen, så frågade jag Micke:

 

- Älskling, du tog väl med dig kameran ?

 

 - Va, näää jag trodde du stoppade ner den i din handväska.

 

- Nej, jag har inte tagit med mig någon kamera. Trodde du skulle ta med dig den..

 

- Då ligger den fortfarande hemma på bänken..

 

- Hur skulle det vara om vi kunde diskutera, med varandra först, istället bara för tro att den ena har tagit med sig kameran eller inte.

 

Efter att stått och diskuterat en stund, så erbjöd sig Micke att gå hem för att hämta kameran.

 

- Vi missar bussen då. Vi skiter i kameran.

 

Jag som har så lätt för att bli irriterad och satt och var lite småsur på bussen, och jag som hade lovat att lägga upp lite bilder på min blogg. Men nu var det så att Johan tog lite bilder och mailade över dom till mig så att jag kunde lägga upp lite bilder på bloggen.

 

  

 

Henrik och Tobias

 

 

Micke

 

 

 

Vi ska precis hugga in på tårtan

 

 

Skrivet av Sandra 31 juli 2008 klockan 23:05






























Av Sandra Sterner - 31 juli 2008 17:30

Oj, vad jag har stressat idag.

 

Efter jobbet var jag tvungen att åka iväg efter jobbet för att köpa, en födelsedagspresent. Som jag skrev tidigare idag, så är vi var bortbjudna på födelesdagsfest ikväll hemma hos en vän.

 

Så idag efter jobbet blev det att stressa, iväg till Farsta Centrum,  och hitta på någon present. Jag hittade en snygg t-shirt inne på Cubus, som jag tror att han uppskattar att få i födelsedagspresent. Om inte annat, så får han väl ta och byta den om den inte skulle falla i smaken, eller inte passa.

 

Tyvärr blev det bara ett enda inlägg skrivet av mig igår kväll då jag kom hem. Men jag hamnade framför tv:n tillsammans med Micke. Det var sista programmet av Pussycatsdolls och det var finaldags. Själv tycker jag att det var helt rätt att juryn valde ut att ha fyra tjejerna i gruppen, istället för tre, som det var tänkt från början. Dom sista fem finalisterna, var fantastiska duktig sångerskor. Wow, vilka röstresurser, dom unga tjejerna hade.

 

Sedan var det ju även igår kväll programmet "So you think you can dance", och det missar jag aldrig. Själv är jag helt fascinerad av allt som har med dans och göra, och dansar så ofta jag får tillfälle. Det speler egentligen igen roll vad jag befinner mig, om jag är hemma, ute på krogen eller t.o.m på jobbet. Om jag bara hör någon bra låt som spelas, då kan jag faktiskt inte låta bli att sätta igång och stuffa till musiken.

 

Nu måste jag tyvärr sluta, vi ska strax ge oss av. Men återkommer under kvällen, med bilder från festen.

 

Skrivet av Sandra 31 juli 2008 klockan 17:30

Av Sandra Sterner - 31 juli 2008 12:45

Äntligen lyckas, jag nu efter många försök att komma in på Metrobloggen. Försökte tidigare idag redan vid 11-tiden, men då var det omöjligt att försöka logga in. Det är inte första gången, som det är svårt, att logga in på sin sida, tycker det är skit dåligt av Metrobloggen, deras blogg är så kass...

 

Idag ska en utav dom andra traffic ledarna som jobbar på mitt arbete sluta, p.g.a att han går i penison. Personalen hade samlat in lite pengar, till en liten avskedsgåva, och en blomma som vi gav till honom.

 

Han all personal bjöd på nötkaka! Som jag tyvärr inte kunde äta, då jag är allergisk mot nötter. Jag tog mig bara en kopp med kaffe och det gick lika bra det. Tror faktiskt inte jag skulle klara mig utan mitt kaffe på en hel dag.

 

I kväll är Micke, Caroline och jag bjudna på födelsedagsfest, till en kompis till oss. Jag kommer förstås ta med mig våran digitalkamera, och fotografera, ifrån festen, och så kommer jag att lägga upp bilderna på min blogg. Nu måste jag återgå till mina arbetsuppgifter, fast det är ju ännu roligare att skriva blogg...

 

Återkommer med nya gobitar till min blogg, under eftermiddagen eller kvällen. Må så gott så sommarvärmen alla mina läsare.

 

Skrivet av Sandra 31 juli 2008 klockan 12:42

Av Sandra Sterner - 30 juli 2008 19:00

Idag tycker jag faktiskt, att dagen har gått riktigt fort på jobbet.

När jag kom hem, skulle kliva av peneltåget. Så stod både, Micke & Caroline, och väntade på mig vid tågstationen.

 

Jag blev förstås, både väldigt överraskad och glad över att dom ville komma och möta upp mig.

 

 

Pinsam situation uppstod vi lunch idag

 

Men vid lunchtid idag gjorde jag bort mig totalt!!

Det är ett stort missförstånd alltihopa, och säkert mest från min sida, då jag inte tänkte mig för, vad jag sa....

 

Då jag ibland, inte alltid tänker mig för när jag pratar, utan ibland,så hoppar bara orden, i munnen på mig.

 

Jag skulle i allafall gå ut, och äta på min lunch, men i vanliga fall så brukar jag alltid äta sallad. Men idag kände jag för att beställa något annat.

 

Traskade iväg till, min vanlig lunchresturang, för att beställa. Vad ska jag äta, idag då....det skulle faktsikt smaka, gott med grillad korv..

 

Då jag kliver in på gatuköket där dom både har pizza, hamburgare och korv.

 

Jag går fram till kassan, och säger!

 

- Jag skulle vilja beställa korv.?

 

- Kokt eller grillad

 

- Jag skulle gärna vilja ha en, sådan där tjock, lång, korv...( Tänkte mig inte för, vad jag sa...)

 

Men killen, som står i kassan, ser något generad ut...

 

- Har ni inte, dom där,tjocka, korvarna, fortsätter jag....

 

- Nää, dom är tyvärr slut..

 

- Ok, då får det väl bli en vanlig smal korv då..

 

Förtsår inte att, det skulle vara, så fruktansvärt roligt.

 

Men idag kände mig "sugen" på grilladkorv.

 

Men det verkade som om, samtliga som satt där inne på gatuköket, trodde att jag syftade på annat...

 

 

Skrivet av Sandra 30 juli 2008 klockan 18:49

Av Sandra Sterner - 30 juli 2008 11:15

Har precis kommit fram till jobbet, och ska alldeles strax börja att jobba.

 

Jag skrev ju igår, att jag skulle skriva ett litet snabbt inlägg idag.

Jag brukar för det mesta hålla, det jag lovar, vill ju inte göra mina läsare besvikna.

 

Helst av allt skulle, jag gärna vilja vara hemma, tillsammans med Micke och Caroline, gå till våran badplats, eller sitta på våran sköna baksida, och bara ta det lugnt.

 

Men man har ju inte semester hela sommaren, även om jag inte skulle ha något emot, att få vara ledig lite längre.

 

Nu måste jag återgå till mina arbetsuppgifter.

 

Återkommer under eftermiddagen, med nya, inlägg om vad dom har hänt under dagen.

 

 
Skrivet av Sandra 30 juli 2008 klockan 11:10

Av Sandra Sterner - 29 juli 2008 22:00

 

Ska strax bänka mig, framför tv för att se mitt favorit program "So you think you can dance" det visas på kanl 5.

 

Jag som satte mig framför tv, förra tisdagen.

 

Men då visades det inte, programmet, snacka om att jag blev besviken då....

 

Så det här blir mitt sista inlägg, iallafall för idag,men lovar att vara tillbaka igen under mogondagen.

 

Får jag lite tid över så skriver jag något från jobbet, under tiden så får ni har det så bra, alla mina läsare.

 

 
Skrivet av Sandra 29 juli 2008 klockan 21:52

Av Sandra Sterner - 29 juli 2008 19:45

Nu har jag äntligen kommit hem igen och det känns så skönt.

 

Efter jobbet idag, åkte jag in till stan för att möta upp både Jimmy och Henrik. Jag hade fått veta av Micke att dom skulle gå på bio, tillsammans med någon ny tjej. När jag hade kommit fram till t-centralen, och gick uppgången mot sergelsplattan, så ringer min mobil.

 

Det är säkert Micke, igen som ringer, och ska fråga mig var jag är. Men när jag tog upp telefonen för att kolla displayen så ser jag att det är Henrik som ringer, oj vad bråttom jag får att svara...

 

- Hej, var är du någonstans..?

 

- Inne i stan, har precis varit på bio!

 

- Jo, det vet jag, vi skulle ju ses här inne idag.

 

- Vid Hötorget utanför biografen.

 

- Jag kommer dit, kan du inte vänta där med Jimmy.

 

När jag kommer dit så ser jag mina stora killar stå där, och vänta på mig.

 

- Hej på er! Hur var filmen?

 

- Den var bra, det var en komedi film

 

Jag som mamma, blev förstås lite nyfiken på tjejen, som var med, och sträckte fram min hand, och presenterade mig.

 

 - Sandra, Henrik och Jimmys mamma eller snarare morsan, som dom brukar kalla mig för.

 

- Jennifer, sa hon

 

Nyfiken som jag alltid är kunde jag inte låta bli att fråga...

 

- Hur känner ni varandra då ? 

 

- Ehh vi har gått i samma klass, och så känner jag Henriks flickvän också...

 

- Okej och samtidigt blev jag något fundersam.

 

Då Henriks flickvän nyss har åkt utomlands. Då tar Henrik tillfället i akt och går han på bio tillsammans med, en utav sin flickväns kompisar. Okej, det är och förblir Henriks bekymmer, och inte mitt och vill han gå på bio tillsammans med en tjejkompis så får han göra det.

 

- Henrik, vi skulle ju gå och köpa lite nya kläder till dig. Vart vill du gå, någonstans..?

 

- Vi kan börja på Cubus.

 

Där hittade Henrik en snygg t-shirt som han ville ha, och den köpte jag till honom.  Hade tänkt köpa ett par shorts till honom, också men vi hittade inga som han ville ha. Då vi var klara, så sa jag till Henrik, Jimmy och Jennifer.

 

- När jag är inne i stan, så måste jag bara få gå runt i olika butiker och shoppa loss. Ska ni hänga på eller åker ni hem?

 

- Nää, vi hänger inte med dig längre. Vi går till Game, och kollar spelen istället. Sedan åker vi hem.

 

- Okej då, men jag ska i allafall gå och shoppa lite grann. Vi syns hemma i kväll, då ska vi fira din försenade födelsedag.

 

Jag bara älskar att springa i butiker och skulle kunna göra det varje dag. Jag började inne i city, och när jag var klar med alla intressanta butiker utan att hitta något, så styrde jag stegen mot gamla stan.

 

Det var bra länge sedan jag gick i gamla stan och shoppade, men det gjorde jag mycket rätt i att göra idag, för där hittade jag en jättefin kort svartklänning,och som dessutom var nedsatt. Efter mitt lyckade klädköp, så blev jag på väldigt gott humör, och bestämde jag mig för att åka hem.

 

Jag orkade inte gå tillbaka till centralen, för mina "fossingar" hade börjat verka lite grann, efter flera timmar inne i stan, så det blev tunnelbana tillbaka till t-centralen,och sedan pendeltåget hem.

 

                        Födelsedagsfirandet av Henrik


Då jag kom så hade Micke varit så snäll och bakat en tårta till Henrik.Äntligen så fick vi fira Henriks 17-årsdag. Även om det blev några dagar senare,än var det var tänkt från början

 

Den goda jordgubbstårtan

 

Henrik 17 år

 

Micke, födelsedagsbarnet Henrik, jag och Tobias

 

Skrivet av Sandra 29 juli 2008 klockan 19:44

Av Sandra Sterner - 28 juli 2008 21:15

Så glad jag blev nu på kvällen.. Vill ni inte veta, vad jag blev så glad över.

 

Jo, min son Henrik, som hade valt att åka till sin pappa för att fira sin födelsedag kom hem till mig igen. 

 

Några dagar tidigare hade vi blivit lite oense. Om hur hans flickvän, uppför sig när hon här hemma hos oss, hon är som en liten "snorkfröken." Men nu på kvällen kom han i allafall hem igen, och jag blev förstås väldigt glad.

 

 

Jag hörde Henriks röst, utifrån hallen

 

- Hallå, är någon hemma?

 

- Så kul min älskling att du har kommit hem igen.

 

Både jag och Henrik kramade om varandra, och nu är allt som vanligt mellan oss igen, och det känns så skönt.

 

 Jag frågade Henrik, om vi inte kunde ha en liten försenad födelsedagsfirande för honom, här hemma i morgon kväll. Då vi inte hann fira honom här hemma på hans födelesdag.

Det tyckte han var en bra ide. Så i morgon ska jag få ge Henrik dom presenterna, som jag inte hann ge till honom i lördags.

 

 

Skrivet av Sandra 28 juli 2008 klockan 21:16

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards