Alla inlägg under juli 2008

Av Sandra Sterner - 13 juli 2008 16:45

Jag det här med karlar visst är dom bra att ha ibland. Kom och tänka på en gammal låt som jag hörde när jag var yngre, tror den gick något så här......

 

"Tänk dig att ha en man i byrån i en liten ask bland andra grejer, och närhelst du får lust så plockar du fram din ask".

 

Nåväl det var min halv knasiga make som nyss fick ett litet ryck. Han har tjatat nästan lika mycket som Caroline när hon vill ha någonting.

 

- Sandra kan inte vi skaffa oss en dvd brännare till datorn, så att vi kan ladda ner filmer ifrån internet?

 

- Javisst

 

Då jag lade ut en annons på blocket i morse, angående att sälja min dotter cykel. Så upplyste jag Micke om att han kunde kolla, i fall han hittade någon billig dvd brännare där.

 

Han muttrade något till mig, att jag alltid ska ha det billigast. Men till slut kollande han annonserna på blocket, och hittade en billig dvd brännare för bara 100:-

 

Micke ringde upp killen som hade lagt ut annonsen. Han kom in rusande till mig och var överlycklig över att att ha hittat en dvd brännare, för bara 100:-

 

- Kan jag låna ditt busskort frågade Micke?

 

- Ja visst sa jag, det går bra, när ska du åka?

 

- Ska möta upp honom strax efter klockan 15.Vid Medborgarplatsen.


Sedan försvann snabbt ut genom dörren. Micke blev som ett litet barn på nytt. Äntligen får han sin efterlängtande dvd spelare som han så länge velat ha. 

 

Skrivet av Sandra 13 juli 2008 klockan 16:42

Av Sandra Sterner - 13 juli 2008 15:00

 

 

Jag har hört talas om folk som har farliga husdjur. Men detta tar väl ändå priset!!

 

Texas polisen stoppade en vårdslös förare, som körde alldeles för fort och till sin förvåning hittade polisen i baksätet livs levande alligator på 1.82 cm.


Själv tycker jag att det är märkliga livsfarliga husdjur en del människor inskaffar sig och dessutom komma på tanekn att transportera en lös alligator i en bil...usch jag får rysningar vid blotta tanken.

 

Skrivet av Sandra 13 juli 2008 klockan 14:56

Av Sandra Sterner - 13 juli 2008 12:15

Det är nog bland dom sista gången jag lagt in en annons på blocket.

 

Jag lade in en annons i morse om att jag ville sälja min dotters cykel, sparkcykel och inlines på sidan Blocket. Tog fram min digitalkamera och fotade alltihop, och lade in annonsen under cyklar. Jag trodde att man kunde lägga in en liten barncykel och sparkcykel under rubriken cyklar! Men tydligen inte för Blocket.

 

Till min förvåning får jag ett e-mail från blocket där dom säger att min annons bryter mot blockets regel.

Se nedan det svar jag fick från blocket!!!

 

Annonsen du lagt in bryter mot Blockets regler:

Klicka här för att ändra annonsen. Det är inte tillåtet att lägga in varor i samma annons som inte passar under samma kategori. Din annons innehöll andra varor som inte passar under samma kategori. Dela upp din annons efter de kategorier som sakerna tillhör.

 

Jaha, men under vilken rubrik tycker ni på Blocket, att man ska välja när man ska annosera ut en sparkcykel ? Skulle bra gärna vilja veta det!!

 

 
Skrivet av Sandra 13 juli 2008 klockan 12:20

Av Sandra Sterner - 13 juli 2008 12:00

I dag då det är söndag då är det återigen dags för min standard löpar runda. Det känns alltid lika skönt att få komma hem efter man att har sprungit några kilometer. 

 

Ibland händer det att Micke följer med, men då cyklar han brevid medan jag springer. Då det gäller att motionera är Micke lite av en "latmask." 

 

Jag tycker han ska "lämna sin lilla snigel hemma" snöra på dig  jympa dojorna och följ med på en joggingrunda. Det skadar inte med lite motion, och att bränna lite fett.

 

Hittade en rolig bild på internet, då man ska stretcha lite innan man börjar springa.

 

           Men så här vig kommer jag aldrig att bli (tyvärr)


Skrivet av Sandra 13 juli 2008 klockan 11:54

Av Sandra Sterner - 13 juli 2008 11:15

 

 

Så där ja, äntligen tillbaka igen till datorn.

 

Morgonen har gått åt till att rensa ut vårat förråd. Det håller på svämmas över med saker. Det mesta är Carolines saker, som hon har ledsnat och vuxit ifrån. 

 

Så nu har jag lagt ut en annons på blocket om saker att sälja alla hennes prylar som hon ledsnat eller vuxit ifrån det är bl.a en barncykel, sparkcykel och inlines.

 

Återstår och ser om jag får sakerna sålda, men jag hoppas det.

 

Skrivet av Sandra 13 juli 2008 klockan 11:19

Av Sandra Sterner - 12 juli 2008 18:15

 

Det blev sen start idag, med bloggen, men bättre sent en aldrig.

I går kväll var jag helt slut efter att ha jobbat en hel vecka, orkade knappt göra någonting. Caroline sov över hemma hos en kompis, så vi var hemma själva med dom äldsta barnen.

 

Micke hade stor lust att gå ut igår. Han ville så gärna gå till våran kvarteskrogen och sjunga karoke. Men jag var alldeles för trött för att gå ut kände inte alls för att gå ut igår. Vi beslöt till slut ändå för att stanna hemma, och ha en myskväll.

 

Vaknade pigg och utvilad i morse, kändes skönt att veta att man inte skulle stressa iväg. Vi tog det lugnt och åt frukost ute i det fina vädret på våran baksida.

 

Då det är lördag i dag var det även dags för våran veckohandling.

Så vi bestämmde oss för att åka iväg till Coop Forum för att handla, och som vanligt när vi vecko handlar så blir det  många kassar, och nu är frys, kylskåp och skafferi fullproppade med mat igen för 1 vecka.

 


Skrivet av Sandra 12 juli 2008 klockan 18:11

 

 

Av Sandra Sterner - 11 juli 2008 20:00

 

 

Så var äntligen fredagen här!!!

 

Ni må tro vad jag har längtat efter här dagen  Då börjar helgen, och man får vara ledig i två dagar. Ska försöka vila upp mig i helgen. Man är lite slut efter att ha jobbat en hel vecka. Själv blir jag faktsikt lite halvseg, när man har haft semester en hel månad. Det tar ett tag innan man har ställt om sig till gamla vanor igen.

 

Det har faktiskt varit en rätt så rolig fredag för mig. Just på en fredag hade chefen bestämmt att det skulle vara ett snabbt möte. Där han informerade om att det är väldigt många som går på semester nästa vecka.

 

Efter jobbet idag bestämmde jag mig för att åka in till stan. Älskar verkligen att gå och omkring och titta i dom all aolika spännade butikerna. Hittade ett jättegulligt strassarmband inne på Glitter.

Sedan gick jag till Kicks för att köpte ett nytt underlagskräm och puder.

 

Efter några timmar på stan bestämde jag mig för att åka hem, och skyndade mig på till pendeltågstationen. Typiskt också så hade det börjat regna, men det hindrade inte mig, som fortsatte min småspringa för att för en gång skulle försöka komma med tåget, och inte se det gå. Jag hann precis komma med pendeln innan dörrarna stängdes bakom mig.

 

I Årstaberg så klev det på en jättetjock kvinna  Jag tänkte i  förtvivlan: Jag hoppas hon bara inte sätter sig brevid mig!

Men till min förskräckelse så slog hon ner sin stora häck brevid mig vid mitt säte.

Jag skämtar inte med hon tog inte bara upp sitt säte utan även en större bit utav mitt säte. Jag klämdes nästan fast mellan henne och fönstret. Det var inte ett dugg roligt och jag mådde illa och fick nästan panik. 

 

Min första tanke var bara: Jag måste snarast komma härifrån, annars kläms jag fast mellan den stora kvinnan och fönstret. Jag kom till slut loss, och tänkte så där stor människor borde ha egna vagnar eller special stora säten att slå ner sina breda häckar på.

 

Jag slog mig ner vid ett annat säte och pendeln åkte vidare mot

Farsta Strand. Där klev det på en riktigt snygging, och han slogs sig ner snett i mot mig. Vilken dag på en och samma resa först en jätte tjock kvinna,och sedan en riktigt gobit till kille.Det är så att ser jag en snygg kille så kan jag inte låta bli att titta.  Så klar så märkte han det och tittade tillbaka på mig. Jag blev förstås väldigt nervös och började rota omkring i min handväska. Där jag visste att jag hade lagt armbandet jag hade köpt. Jag tog upp det och skulle sätta på mig det, men runt armbandet satt prislappen kvar som satt på ett plastband. Jag började slita och dra i det där plastbandet så att det skulle lossna, men det gjorde det förstås inte.

 

Då erbjuder den snygga killen, att hjälpa mig med att ta bort plastbandet. Killen hivar upp en liten fickkniv ur sina byxfickor, och vips så var det klart. Varsågod sa han, och jag tackade.

 

Den snygga killen frågade mig om jag var på väg hem.

 

- Ja, jag är på väg hem!

 

- Vart bor du då ?

 

- I Haninge.

 

Plöstligt fick jag ett sms på min mobilfrån en arbetskollega, som ville önska trevlig helg. Strax därefter kom ett till sms ifrån yttligare en vän, och efter det så fick  jag ett till. På loppet av knappt 10 minuter fick jag tre sms från tre olika personer. Vad du var eftertraktad då säger den okända killen som nu sitter mitt mot mig.

Jag skrattar och reser på mig och börjar gå framåt i vagnen igen för det började bli lite för jobbigt att sitta kvar där. 

 

Jag skyndar mig hem med raska steg från pendeln, och kommer hem till ett helt nystädat hem. Micke har städat hela eftermiddagen hemma.Tack så jättemycket för det kärlek jag uppskattar det jättemycket!!!


Skrivet av Sandra 11 juli 2008 klockan 20:07

Av Sandra Sterner - 10 juli 2008 23:45

 

Sista inlägget för i kväll!!

 

Vill passa på att säga "Natti Natti & Sov Sött" 

 Det har faktiskt blivit en del skrivna inlägg i kväll, men nu är det hög tid att krypa till kojs.

 

Men fortsättning följer under morgondagen, då kommer det nya inlägg för er som vill följa min blogg.....på återseende.

 

 

 

Skrivet av Sandra 10 juli 2008 klockan 23:49

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards