Alla inlägg den 17 juli 2008

Av Sandra Sterner - 17 juli 2008 22:45

 

Bänkade mig framför tv:n en stund nu på kvällen, för att se serien Tori & Dean Inn love, som visas på kanal 5.

 

En underhållande tv-serie att följa, men tycker faktiskt lite synd om Dean. Den stackars karln verkar faktikst få göra precis allting hemma, medans hans söta fru Tori bara sitter och borstar håret och sminkar sig. Dean påminner mig faktiskt lite om min Micke. Båda verkar vara lika hjälpsamma, och så gör dom det man säger till att dom att göra. Båda verkar vara lika dumsnälla av sig och samtidigt väldigt snygga att titta på.  

 

För många år sedan gick Beverly Hills på tv:n. Det var en tv-serie jag alltid kollade på, det var inte många program jag missade av det.

 

Frågade nyss Micke om han också följde efter den serien, och vilken av tjejerna han tyckte var snyggast.

 

- Så klart jag gjorde, sa han.

 

- Men vilken av tjejerna tyckte du var snyggast då?

 

 

 

- Det var hon som spelade "Kelly" Jennie Garth  

 

- Jasså jag som trodde det var Tori. (Donna)

 

- Nej, hon är inte snygg. Det ser ut som hennes stora ögon ska trilla ur henne skalle vilken sekund som helst.

 

- Ja, men jag tycker Tori är söt.

 

- Är du blind Sandra! Men det är kan väl ändå inte du bedömma?

 

- Jo, det kan jag visst det....

 

- Men vilken kille tyckte du var snyggast då ?

 


- Han som spelade "Dylan" Luck Perry 

 

Själv undrar jag vad samtliga utav skådespelare som var med i Beverly Hills gör idag.

 

Skrivet av Sandra 17 juli 2008 klockan 22:42

Av Sandra Sterner - 17 juli 2008 18:30

Äntligen tillbaka hemma igen....så skönt!

 

Det var tänkt från början att det var Caroline och jag som skulle åka in till stan för att gå på game och leksaksaffären BR. Men även Niclas ville följa med, och så klart att han fick det.

 

Vi satte oss på pendeltåget, och åkte iväg den långa biten in till stan. Vi började med game butiken först. Som tur var så hittade Caroline nästan på en gång det spelet som hon ville ha. Hon hade med sig sin handväska, som förstås är knallrosa med "My little ponny" tryck på, och i sin väska, hade hon sin lilla gula Nalle Puh plånbok och i den låg den 2 stycken hundralappar.

 

 När vi stod där inne på game affären, så sa jag till Caroline.

 

- Ställ dig nu i kö, mamma står en liten bit längre bort, och ser till att du klarar av det här själv.

 

- Det är klart att jag kan!! Du kan vänta utanför affären om du vill.

 

- Nej gumman mamma står här och väntar.

 

Sedan när det är hennes tur, så lägger hon upp det tomma fodralet, och säger till expediten.

 

- Hörru det finns ingen skiva i den här.( Det är så typiskt Caroline att uttrycka sig så där)

 

- Nej, svarar killen bakom kassan. Spelen har vi inlåsta här bakom disken.

 

- Ge mig den då, säger Caroline

 

- Men Caroline du måste ju betala först innan du kan få spelet. Det förstår du väl....lilla gumman.

 

Caroline börjar fumla efter sin gula Nalle Puh plånbok i sin väska. Till slut så hittar hon sin lilla gula plånbok.

 

- Mamma ropar hon, du har väl ett sådant där plastkort.

 

- Ja, det har jag, men du ska betala själv för din månadspeng.

 

- Åhh, du fattar ju inte mamma, det andra plastkortet.

 

Då förstod jag att hon menade bonuskortet som jag har hos game, så jag lämnade över det till Caroline.

 

Hon sträckte fram det till expediten.

 

- Glöm inte att dra kortet också för det är min mammas, säger hon till expediten.

 

Min lilla Caroline är bara för rolig, när hon uttrycker sig ibland. "Så liten på jorden och samtidigt så stor i orden".

 

Sedan gick vi iväg alla tre till McDonalds, då ungarna började bli hungriga. Men själv äter jag inte alls på McDonalds längre. Jag gillar inte alls maten där. Men mina ungar älskar McDonalds.

 

- Om ni sätter er ner Niclas och Caroline, vid ett ledigt bord. Så går jag och beställer det ni ska ha.

 

Jag gick i väg till kassan och beställde Big Mac meny till Niclas och Happy Meal meny till Caroline.

 

- Om ni äter upp all mat, så blir det efterrätt.

 

Medan barnen satt och käkade på McDolands så tänkte jag att jag kunde uträtta några ärenden på stan.

 

Jag frågade Niclas som är 15 år. Om han kunde passa sin lillasyster en litem stund, medan jag sprang i väg på ett ärende.

 

- Så klart, jag ställer upp morsan, sa han

 

- Du har ju din mobiltelefon så du kan ringa mamma om det skulle vara någonting.

 

Jag lämnade lite glass pengar till Niclas så att han och Caroline kunde få köpa sig en varsin glass, men bara om dom hade ätit upp sin mat. Ärendet jag skulle uträtta gick fortare en vad jag trodde, så jag var tillbaka efter en liten stund. Då jag kom tillbaka in på McDonalds satt Caroline och Niclas och mumsade i sig glass. Efter besöket på McDonalds så bestämde vi oss för att åka hem igen.


Nu sitter Caroline inne på sitt rum tillsammans med två kompisar och spelar sitt nya spel, och tydligen har dom äldigt roligt för jag har hör att dom skrattar därifrån.

 

Skrivet av Sandra 17 juli 2008 klockan 18:23

Av Sandra Sterner - 17 juli 2008 14:30

Jättevackra Jennifer

 

 

Tänkte på ett litet ordspråk:

"Den som vill vara fin, får lov att lida lite pin"

 

Vem vill inte vara fin! Det vill vi väl alla vara mer eller mindre.

 

Läste nyss en artikel om Jennifer Aniston 39 år. Som tydligen enligt journalisten "bränner" upp till 120.000:- i månaden  på sitt utseende, men än så länge ska inte Jennifer velat gått till plastikkirurgen ( Hmm, det tror jag inte ett skit på. Såklart hon fixat sig hon plasikkirurgen)

 

 

 

Allt detta gör Jennifer för att se ung och fräsch ut, och för sin nya kärlek den 10 år yngre John Mayer.


Själv tycker jag att Jennifer redan är jättevacker, som hon redan är och det får inte gå till överdrift, men allt som har med plastikkirurgi, botox, restylan m.m

 

Om man verkligen älskar varandra, så spelar inte åldern någon som helst roll i ett förhållande eller äktenskap.

 

Skrivet av Sandra 17 juli 2008 klockan 14:28

 

Av Sandra Sterner - 17 juli 2008 11:00

 

 

Ny dag och nya tag!!!

Vi hade det väldigt trevligt eftermiddag och kväll igår. Är fortfararande lite omtöknad från allt som var igår.

 

Micke hade åkt i väg till bolaget för att köpa lite öl, vin och cider, och det blev lite för mycket för mig igår,och det har jag förstås fått känna av idag.

 

- Aj aj, min stackars skalle.

 

Men det är ju självförvållat och jag kan bara skylla på mig själv, och innan annan, att det "dunkar" i huvudet.

Det blir till att dricka ännu mera kaffe, och får nog göra det lite starkare nästa gång.
 
Caroline har satt i gång igen med sitt tjatande:


- Mamma kan vi inte åka upp till leksaksaffären BR och till Game butiken.

 

- Vad ska du köpa där då?

- Jag har sparat min månadspeng och vill köpa något för den.

- Ja, ja, lilla gumman, vi ska strax åka iväg. Kan du låta mamma få skriva klart sin blogg först.

Så nu måste jag avsluta mitt skrivande. Då min dotter står  brevid mig och stampar med sin små fötter, och säger:

- Mamma är du klar snart?

På återseende.

 

Skrivet av Sandra 17 juli 2008 klockan 11:08

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards