Alla inlägg den 23 juli 2008

Av Sandra Sterner - 23 juli 2008 23:30

Jag fick mig nyss ett väldigt gott skratt. Det behövde jag verkligen, efter allt som har varit idag. Jag med min enorma humor kunde förstås inte sluta skratta, och det jag skrattade åt var följande: Försökte checka in en kortväxt person i en resväska

 

 

 

Tv-programmmet Ballar av Stål, som visas på kanal 5. Har tydligen varit ute i blåsväder igen. Denna gång utspelar det sig på Bromma flygplats. Där en ur produktionbolaget, försöker checka in en dvärg, i en resväska. Flygplatspersonalen blev förstås chockade, och valde att tillkalla polis. I nuläget finns det ingen som är misstänkt för något brott.

 

Skrivet av Sandra 23 juli 2008 klockan 23:30

 

 

Av Sandra Sterner - 23 juli 2008 19:45

 

Vilken konstig dag det har varit idag!!

 

Det började redan i morse över att jag vaknade och var på ett fruktansvärt dåligt humör.

 

Micke frågade mig...

 

- Har du vaknat på fel sida idag..?

 

- Nää, det har jag inte alls gjort bara sur ändå..

 

- Du ska inte du ha din mens snart..!

 

- Släng dig i väggen, och låt mig vara ifred.

 

Kände inte för någon frukost, så jag hoppade över den. Satte direkt igång med räkningarna istället.Tror nog inte det finns något så jävla tråkigt än att betala räkningarna. Om det inte vore nog med det, så fattades det en räkning, hur jag en letade så hittade jag inte räkning.

Det var väl ändå själva f-n vad hade räkningen tagit vägen. Till slut så bestämmde jag mig för att ringa upp till dom som hade skickat ut fakturan till mig.

 

Vad händer tror ni....

 

- Det är många som ringer till oss just nu. Men du behåller din plats i kön.

 

Det är typiskt mig att behöva sitt i en telefonkö också. Satt och väntade några minuter, och fick höra samma standardfras upprepas flera gånger. Till slut så var mitt redan dåliga morgonhumör, ännu värre. Ska det behöva ta hela dan innan man kommer fram.

Så i stället för att sitta och vänta i en lång telefonkö. Så bestämmde jag mig för att skicka iväg ett e-mail till dom. Få se bara när man får svar ifrån dom. 

 

Efter att ha gjort ordning räkningarna så kände jag, att det skulle smaka gott med en kopp varmt kaffe. Men upptäckte att mjölken hade tagit slut, och nej inte det också, och jag som inte kan dricka kaffe utan mjölk.

 

- Caroline kan du gå upp till ICA och köpa lite mjölk till mamma.

 

- Ja, det kan jag göra

 

- Vad du är snäll, som tack för hjälpen så får du köpa dig en glass.

 

- Tack mamma, ge mig pengarna så går jag.

 

- Kom ihåg att det ska vara blåa lättmjölken.

 

- Jaaa, mamma tjata inte

Sedan traskade hon iväg till centrum.

 

Tyckte det såg så roligt ut då hon gick sin väg med sin rosa "My little pony" väska i handen När det gått en stund, och hon inte hade kommit hem ännu. Så började jag bli lite orolig.

 

Herregud, hoppas det inte har hänt henne någonting. Jag tänkte precis säga till Micke att en utav oss måste gå iväg till centrumet för att leta på henne. Då öppnas dörren, och det är lilla Caroline som kommer hem.

 

- Hej gumman, hur gick det köpte du någon mjölk

 

- Näää

 

- Vadå, näää

 

- Men du skulle ju gå iväg att köpa mjölk, till mammas kaffe

 

- Jag köpte glass istället..

 

- Nej, Caroline du skulle köpa mjölk först, och sedan glass för pengarna som blev över.

 

- Jaha...förlåt mamma

 

Snälla detta är inte sant! Det är tydligt att man inte kan skicka upp en 7- åring till centumet för att köpa mjölk, istället kommer hon hem med en glass...

 

- Jag kan gå säger snälla Micke

 

- Vad bra, så snäll du är...

 

Till slut så fick jag mitt efterlängtande kaffe, och kunde sätta mig ner.

 

 

Jag  hann också med att skriva två snabba inlägg på min blogg.

För Caroline ville så gärna gå bort till bassängerna för att ta sig ett dopp.

 

- Har du satt på dig din lilla rosa bikini..?

 

- Ja, så klart jag har

 

- Bra då går vi...

 

Som vanligt när man kommer fram till badet, så är set smockfullt med folk. Men till slut så hittar vi en liten ledig gräs plätt att slå oss ner på.

 

- Ta av dig klänningen, och hoppa i bassängen nu..!

 

- Jaa mamma jag ska..

 

Hon tog ordentlig sats och sprang från där vi satt, och direkt ner i vattnet. Den där lilla tjejen är verkligen ingen badkruka, hon både hoppar från kanten och dyker i vattnet, men hon har fortfarande inte lärt sig att simma, så bra. Men efter att ha varit över 1 timme på badet, så ledsnade hon på att vara kvar där

 

- Mamma jag vill gå hem nu

 

- Jasså, du har ledsnat på att bada nu!! Men jag vill att du tar av dig din blöta bikini,och sätter på dig klänningen igen

 

- Ja, ja jag ska...

 

- Ok, då går vi hem, men vi måste förbi affären först för att handla lite mat.Vad vill du äta till lunch idag Caroline?

 

- Kyckling vore gott mamma

 

Så vi gick iväg, till ICA för att köpa oss en grillad kyckling, och lite potatissallad, (kalorisnål förstås) På vägen hem från affären så frågar jag Caroline vad har du gjort av din bikini och handduken, du hade med dig.

 

- Den ligger i väskan vi hade med oss.

 

- Så bra vad duktig du är

 

När vi kommer hem så ber jag Caroline att plocka upp dom våta badkläderna och handuken ur väskan.

 

- Mamma min bikini överdel ligger inte i väskan

 

- Det var konstigt, trodde nu lade ner den i väskan

 

-  Mamma den måste ha åkt ur...!

 

- Vi äter först och så går vi tillbaka till badet och kollar i fall den ligger kvar där

 

Men Carolines lilla bikini överdel låg inte kvar på badet. Vi kollade även i affären där vi handlade i fall den hade åkt ur den lilla väskan vi hade haft med oss. Så nu blir det till att köpa nya badkläder till Caroline.  Men nästa gång får det lov att bli en baddräkt.

 
Skrivet av Sandra 23 juli 2008 klockan 19:52

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards