Alla inlägg under juni 2008

Av Sandra Sterner - 30 juni 2008 22:00

 

Min vackra dotter Nina, skickade mig ett mejl nu på kvällen. På mitt gulliga barnbarn. Som nu är 8 månader.Tack så mycket Nina

Oj Oj, vad tiden går fort, tycker det inte var länge sedan Nina var en liten bebis. Nu är hon en vackar tjej på 20år

Min vackra dotter Nina

                                             

Mitt gulliga barnbarn Nova


Skrivet av Sandra 30 juni 2008 klockan 22:06
Av Sandra Sterner - 30 juni 2008 21:45



God kväll alla mina läsare!

 

 Nu är jag äntligen tillbaka. Det blev senare en vad jag trodde, men idag har det varit så mycket att göra, så tyvärr har jag inte haft så mycket tid över till min lilla blogg.

 

Vad ska jag börja med, lämnade min lilla dotter Caroline på fritids, sedan tillbaka hem. Frukosten bestod av en kopp kaffe och två mariekex, har slutat äta bröd på morgonen. Sedan efter frukosten, är det dags att ge sig ut på joggingturen. Det är sällan det är lugnt och stilla i mitt liv. Väl tillbaka hemma in i duschen och göra sig i ordning.  

 

Läste i  City tidningen att som sökte sommarkrönikor, till sin tidning. Dom bäst skriva krönikorna kommer att placeras i tidningen....som ni kanske förstår så har jag förstås skickat in lite av mina egna krönikor (men inte dom som står här) Jag håller förstås tummarna, man måste våga, annars vinner man aldrig något....eller hur?

 

Sedan var det ett möte som jag hade inplanerad, sedan ett par dagar tillbaka.Trodde aldrig det skulle dra ut så långt på tiden. Jag var tvungen efter en stund att ursäkta mig, för att gå och ringa Micke, för jag insåg att jag kommer aldrig att hinna hämta Caroline på fritids i tid, men efter 2 timmar så var mötet slut. 

Om ni visste vad jag kände mig stressad över att komma hem, men när jag så småning om kom hem så hade min älskling både handlat och lagat klart maten, så det var bara att sätta sig och äta.

Det var den dagen det nu börjar det bli kväll. Får se om det blir någon till blogg det är kanske möjligt.

 

Skrivet av Sandra 30 juni 2008 klockan 21:45

Av Sandra Sterner - 30 juni 2008 12:00

 

Tänkte jag idag skulle börja med ett rätt så annorlunda överskrift, men i detta syfte så jag menade ett snabbt inlägg. Jag är på språng, och ska strax i väg på ärende, vet inte hur lång tid det tar, men förhoppningsvis så är jag tillbaka under eftermiddagen.

Skrivet av Sandra 30 juni 2008 klockan 12:06
 

Av Sandra Sterner - 29 juni 2008 21:00

Att man väljer att sin partner ska likna sin pappa/mamma. Detta fick mig att börjar fundera, stämmer det eller stämmer det inte.

Jag fick den tanken när jag nyss läste vad en bloggare hade skrivit. Kunde inte låta bli att börja skratta, när jag läste är din pojkvän/make likt din pappa. Har aldrig ens funderat på den frågan förut.

Nej dom är inte speciellt lika till utseende, men båda är väldigt muskellösa, och stora starka killar.

Jag tycker förstås att dom båda är så snygga, men lika...nja, det tycker jag inte att dom är inte det minsta.               

                                    

   

Pappa och Micke

 

 

Jag funderade en liten stund, och tänkte tvärtom. Om jag kanske skulle vara lik Mickes mamma, alltså min svärmor.

 

Nej, det finns verkligen inte den minsta likhet mellan mig och min svärmor.

Ing-Britt och jag

 
Skrivet av Sandra 29 juni 2008 klockan 21:09

Av Sandra Sterner - 29 juni 2008 17:00

 

Detta är riktat till den lärare som valde att ge tillbaka, dom inbjudningskorten, som en pojke hade med sin till skolan.

Jag läste om en åttaåriga pojke på en skola, som hade valt att bjuda alla i klassen utom två. Själv fattar jag inte varför det skulle bli ett så stort media på drag av detta. Att det jobbar gamla "fossiler" till lärare. På pojkens skola det har man ju förstått sedan länge.

 

 Det är väl ändå upp till var och en vilka klasskamrater som man vill bjuda.Vad jag förstod så hade dom två som inte blev bjudna på kalaset. behandlat pojken illa. Den ena hade mobbat honom, och den andra eleven hade inte bjudit pojken då han fyllde år. Varför skulle man vilja ha med en mobbare på sin födelsedag.

 

När min dotter Caroline som nu är 7 år. Gick på dagis så hände det exakt samma sak. Nästan hela Carolines grupp på dagiset blev bjudna till en annans flickas barnkalas. Förutom Caroline och en annan flicka. Inbjudningskorten delades ut på dagiset, och ingen av personalen på dagiset verkar ha reagerat på det.

 

Skrivet av Sandra 29 juni 2008 klockan 16:55

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Sandra Sterner - 29 juni 2008 11:30

 

God morgon alla söndagsläsare!

 

Ny dag med strålande vackert väder ute så härligt.Vaknade för ovanligthetens skull före Micke i morse. Det brukar nästan aldrig hända att jag vaknar före honom. Caroline sov ändå fram till klockan 10 innan hon slog upp sina blå ögon.

 

 Micke valde att börja dammsuga nu på förmiddagen i denna värme....pust och flämt.  

Det var verkligen väldigt omtänktsamt och snällt det var utav honom att göra det, men jag pallar inte börja städa direkt efter frukosten.

Jag frågade Micke om inte han också, ska skaffa sig en blogg, men han rynkade bara på näsan och skakade på huvudet.

Hmm, det verkar inte riktigt vara hans grej att sitta och skriva blogg, men man ska aldrig säga aldrig.


Nu ska jag strax gå ut på våran baksida och sätta mig i det fina vädret, man måste passa på att njuta, man vet aldrig när det kan börja regna igen.

 

Skrivet av Sandra 29 juni 2008 klockan 11:32

Av Sandra Sterner - 28 juni 2008 22:00

Vad går gränsen för otrohet.Vart går din gräns för otrohet.

Mejlflirta, Sexchatta, Dejtingchatt, Kyss, Smek eller Samlag var är otrohet. Vad skulle du tycka ifall din partner skulle bedra dig med någon annan.

Nedan följer några frågor och jag har själv kryssat i dom svaralternativen som stämmer bäst in på mig själv.

 

 1. Tror du på evig trohet

 

[x] Ja ( nu för tiden)

[ ] Nej  

[ ] Vet ej

 

2. Har du varit otrogen

 

[x] Ja ( I tidigare förhållande, men inte mot Micke)

[ ] Nej

[ ] Inte enligt mig, men enligt min partner

 

3. Har du eller har du haft en partner som varit otrogen mot dig.

 

 [x] Ja

 [ ] Nej

 [ ] Jag vet inte

 

4. Känner du någon som varit otrogen

 

[x] Ja

[ ] Nej

[ ] Inte vad jag vet

 

5. Om du varit otrogen har du då berättat det för din partner.

 

[x] Ja

[ ] Nej

[ ] Har inte vågad

 

6. Vad går gränsen för otrohet.

 

[ ] Vid känsla för någon annan

[ ] Vid flirt

[x] Vid smek och hångel

[x] Vid samlag

 

7. Är sms och mejlflirt otrohet

 

[ ] Ja

[x] Nej

[ ] Vet ej

 

8. Är det otrohet om din partner är inne och surfar på sexsidor och porrsidor.

 

[ ] Ja

[x] Nej

[ ] Vet ej

 

9. Att vara aktiv på en dejtingchatt. Trots att man har en partner

 

[ ] Ja

[x] Nej      

[ ] Vet ej

 

10. Skulle du kunna fortsätta leva med din partner om han/hon varit otrogen mot dig

 

[x] Ja ( Tyvärr)

[ ] Nej

[ ] Svårt att veta

 

11.Vad skulle du kunna göra om du misstänkte att din partner varit otrogen.

 

[ ] Rota i hans/hennes plånbok

[x] Gå igenom hans/henns mobil

[x] Gå igenom hans/hennes kläder

[ ]  Gå igenom hans/hennes väska

 

12. Tror du att hämnas och vara otrogen tillbaka kan vara det rätta.

 

[ ] Ja

[x] Nej

[x] Skulle aldrig vara otrogen som hämnd

 

13.Tror du att ett förhållande kan få en nytändning av att den ena partern har varit otrogen.

 

[ ] Ja

[x] Nej (Absolut inte)

[ ] Vet ej

 
Skrivet av Sandra 28 juni 2008 klockan 22:04

Av Sandra Sterner - 28 juni 2008 19:00

Våran ytterdörr står öppen för att det var så varmt inne i vårat hus. Min lilla "prinsessa" Caroline satt och höll på spela på sin dator.

Då det plötsligt börjar ösregna och åska ute.

 

- Mamma mamma ropar Caroline, vad var det som small så högt

 

- Lilla gumman det är bara åskan, det går snart över.

 

Caroline sprang till ytterdörren: Mamma får jag gå ut och leka.

 

- Nej Caroline inte så länge det åskar och ösregnar. Vänta tills det har slutat.

 

När det har slutat åskat och regnat ute.

 

Kommer Caroline till mig och säger:  Mamma jag har inget att göra?

 

- Men lilla vännen gå ut och lek ett litet tag. Passa på nu när det har slutat regna och åska.

 

 - Nää, nu är det inte roligt att gå ut längre.

 

- Jamän du ville ju nyss gå ut då det regnade och åskade ute.

 

Själv gillar jag inte alls att vara ute när det regnar. Jag glömmer oftast mitt paraply hemma, och blir förstås alltid dyngsur. Men min unge verkar tycka det är roligt att gå ut när det både regnar och åskar ute.

Skrivet av Sandra 28 juni 2008 klockan 18:54

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards