Alla inlägg under juli 2012

Av Sandra Sterner - 26 juli 2012 10:25



Idag fyller min son Henrik år och vill nu utbringa ett fyrfaldigt leve och ett stort Grattis på hans födelesdag. Vi inom familjen kommer givetvis att gratulera och fira honom under dagen idag.


 

 

I lördags var Caroline och jag och tittade på en sån otroligt söt liten kattunge tjej, som ännu var alldeles för liten att ta från sin mamma, då hon bara var 5 veckor gammal, men vi tingade henne och kommer att hämta hem henne när hon blir dryga 12 veckor gammal.



Av Sandra Sterner - 21 juli 2012 11:35

Jag vet att jag varit riktigt urusel på att uppdatera bloggen under denna månad, men alldeles för mycket har hänt i mitt liv, så jag har inte orkar med att lägga ner någon energi i skrivadet.


Idag ska jag och Caroline, iväg och tiltta på en liten kattunge flicka, och sedan tidigare har vi ju katten Simba och vi får väl lov att hoppas att dom kommer att komma bra överens.

Av Sandra Sterner - 17 juli 2012 20:05

Jag fann denna fina dikt som en utav mina vänner lagt upp på facebook. Tänk på att bara några ord, både kan rosas och man kan även bli väldigt sårad.

 

 

Av Sandra Sterner - 13 juli 2012 12:03

Jag hoppas att ni har haft överseende med att jag inte under den senaste tiden har uppdaterat bloggen, men som jag skrivit förut så har det just runt-omkring-mig varit lite väl för mycket grejer som har hänt och det har gjort att "luften och orken helt och hållit försvunnit" men sakta men säkert är jag nu återigen på väg tillbaka.

 

Idag för 3:e gången i år så infaller fredagen den 13:e. Myten om otur har sin upprinnelse från Jesu tid. I dag bör den skrockfulle tänka sig för ordentligt, för då är det den 13:e. Det betyder enligt gammal folktro otur.Otur kan också svarta katter ge, för den som inte spottar tre gånger. Och den som går under en stege kan ha otur under tre veckor. Men oavsett om ett datum som just idag är fredag den 13:e, så kan vem som helst snubbla, drutta omkull eller vi kan glömma och tappa bort saker.

Av Sandra Sterner - 8 juli 2012 22:45

Det var ett tag sedan jag sist uppdaterade min blogg och det har närmare bestämt redan passerat en hel vecka.

 

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så har jag nu valt att byta arbete och det yrke är något som jag aldrig tidigare har sysslat med, och det kan vissa dagar bli en hel del stress och tidanpassningen, men det är bara onödigt att stressa och jäkta upp sig i onödan och tror det inte finns någon som mår bra utav att stressa och jäkta upp sig.

 

Sedan är det så i mitt liv att det alltid händer både hemska, traumatiska och otäcka saker inom min familj och närmare i detalj vill jag inte gå in på detta just nu. Men detta har gjort att jag dom närmaste dagarna har känt mig väldigt låg nedstämd och ledsen.

Av Sandra Sterner - 1 juli 2012 23:41

Jaha, ja då var man tillbaka på bloggen igen. Det är så att det emellanåt händer så mycket runt-omkring-mig och det verkar ju aldrig heller finnas något som helst stopp och slut på det heller. Det gör att min motivation att orka med att uppdatera bloggen liksom inte finns.

 

Jag har inte skrivit detta tidigare i min blogg, men bestämmer mig ikväll för att göra det. Jag har nu valt att "sadla om" och välja ett annat yrke Och mycket utav den enkla anledningen att det alltid någonstans finns vissa som tror sig kunna köra med andra personer hur som helst och enligt min åsikt " sätter sig på alldeles för HÖGA hästar" och det gör mig väldigt irriterad och dessutom aning sne och sur att dom ( där jag tidigare har jobbat) kör ett så fullt spel och dessutom inte ens kan vara ärliga genemot dom som mer eller mindre får lov att slita häcken utav sig. Tyvärr så hade jag nu även i den sista butiken att göra med en riktig gnällig. gapig och uppkäftig "grekisk" tjej och det verkade inte spela någon roll hur jag snäll, trevlig och tillmötesgående jag var emot henne, det gjorde henne tydligen bara ännu mera förbannad. Jag verkligen kände verkligen att jag gillade mitt tidigare arbete och brann för det som jag sysslade med och det var alltifrån styla skyltdockorna i fina vackra vår/sommarkläder och se till att det blev en snygg matchning och jobbar man just i en second hand butik så finns det ju oftast bara EN unik vara utav varje plagg och mycket utav det som jag klädde skyltdockorna med uppskattades så pass mycket utav en del kunder att dom just ville köpa dom plaggen. Men tydligen så uppskattades det inte utav "grekiskan" som i princip störde sig på allt de jag gjorde ute i butiken. Istället tycktes denna lilla kortväxta röd/svarta håriga sak att jag skulle städa i personalköket, toaletterna och vid omklädningsskåpen, vilken jag ABSOLUT inte tyckte hörde till mina arbetsuppgifter och undrade varför inte hon själv kunde utföra dom arbetsuppgifterna. Det hela slutade med att jag inte tog några flera order ifrån "grekiskan" utan istället valde att sluta omedelbart. Men som sagt jag är inte en sådan som går och hänger läpp länge och går omkring och surar. Nej, då livet är alldeles för dyrbart för det och tycker samtidigt det är synd att dom inte ser vad det är dom förlorade en duktig stylist. Men såklart det ligger ju självklart i företaget intresse vilka som väljer att ha som arbetare och en försäljare som för det mesta enbart visar ett argsint, gnälligt, gapigt och surt attityd till utåt i butiken....stackars dom kunderna som ( Gud förbjude) råkar på att få träffa denna argbigga. Nej, nog skrivit om dom som på arbetsplatser endast tycks gilla att förpesta tillvaron för viss personal och kunder.

 

Jag är som säkert många utav er redan känner till ingen som sitter sysslolös speciellt länge, utan snarare är jag en sådan som älskar att jobba och med det vill jag vara nog att uttrycka mig att ha ett yrke som man verkligen känner att man både vill göra och kan behärska och förutom att arbeta med just kläder, design och som stylist så har jag nu helt och hållet sadlat om och börjat jobba med någonting helt annat. Jag själv har aldrig ens tidigare haft en tanke på att jobba med just detta tidigare, men efter att få höra om ett tips sedan tidigare att dom behövde flera budbilschaufför och tyckte det kunde vara väl värt att pröva och efter att ha börjat med helt andra arbetsuppgifter i onsdags förra veckan, så är jag numera helt och hållet helt fast och trivs över all förväntan väldigt bra med mina nya och i och för sig fortfarande lite ovaliga arbetesuppgifter. Det är ju inga som helst problem att hitta då samtliga utav bilarna är utrustade med GPS, men man ska ju lära sig dom alla rutinerna och alla dessa kunde. Det bästa med det nya jobbet är att det känns väldigt fritt och man det är i princip bara att TUTA, RULLA och KÖRA...det är det mottot jag alltid tänker när jag sätter mig bakom ratten. Numera så slipper jag också känna någons korpögon på mig i butiken frånnågon utav dom ansvariga i butiken.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards