Alla inlägg under februari 2013

Av Sandra Sterner - 28 februari 2013 21:20

Herregud, alltså jag bara måste skriva om detta.

 

Det är nämligen så här jag satt och surfade runt på nätet och av en ren slump så såg jag på en sida att det gjorde reklam om släktforskning och nyfiken som jag är så registrerade jag mig på den sidan. Sedan tog jag upp jakten på mina förfäder och döm av min stora förvåning när jag upptäckte att på min pappa hade det gjorts ett stort släktträd och fick ta del utav både min farfar och farmor och även min farfars föräldrar och farmors föräldrar.

 

Min farmor föräldrar som hette Frans och Elisabeth, ( Hmm, dom kan man verkligen tycka var ett par dom gillade göra det som kaniner brukar göra...just det yngla av sig och dom var noga med att se till att befolka världen. Dom fick nämligen ( enligt släktforskningen) 12 barn. Wow, det var ju imponerade och jösses vad dom...låg iiiiiii :D

 

Själv fick jag bara hälften så många, men tycker ändå att jag gjort mitt del för att befolka denna planet.

Jag var så ivrig att söka vidare och hittade en avlägsen släkten (till) i USA. Vi träffades vid några tillfällen när vi var små.

På min pappas sida så finns det släkt i USA och hittade pappas farbror som hette Knut ( han är liksom min pappa också död idag) och han fick en dotter som han uppkallade efter sig själv: Knutina ( jo, det är sant..) och fick nu när jag satt och läste att denna Knutina, som jag tidigare har försökt kontakta har valt att numera kalla sig för Kay men inom parentes så står det fortfarande Knutina.



 

Såhär glad och fräsch ser Knutina ( som jag fortfarande kallar henne) ut

 

Allt detta sinnesintryck som jag tog till mig gjorde att jag blev överväldigad, över allt det jag läste och bestämde mig för att skicka iväg ett mail till henne.


Jösses, vilka grejer man kan få reda på om man nu väljer att kollar upp sina avlägsna släktingar.

Detta vore verkligen något som jag kan tipsa mina läsare att göra..! Kolla upp era avlägsna släktingar ( som ni har tappat kontakten med) och era förfäder.


Vem vet vad kanske du får fram och det lär ju visa sig om ni kanske har avlägsna släktingar och förfäder som kanske varit väldigt inflytesrika, speciella personer ( i historien) så gör som jag börja släktforska.

Av Sandra Sterner - 25 februari 2013 22:21

Jaha, ja, så har sportlovsveckan dragit igång och det blir nu en veckas lov för skolans elever. Tror knappast jag behöver skriva att Caroline är överlycklig över att få vara ledig från skolan en hel vecka, och unna sig sovmorgon en hel vecka.¨När skolan sedan börjar nästa vecka, så är det knappt 1 månad ens barn eller skoleleverna ska gå i skolan/gymnasiet innan det är dags för dom att börja sitt påsklov.

Hmm, en del har det bra det, men samtidigt så är skoleleverna väl förtjänta utav att ha sina lov.

Jaa, och själv får man vara tacksam och glad över att man kan ha några veckors semester  per/år.


Nej, nu blir det inte så mycket mera från mig ikväll. Istället blir det till att se om det finns något att se på dumburken eller så hittar man alltid någonting att se på nätet. Förresten ni som ännu inte sett showen: En helkväll med Lena Philipsson....ni bara måste se den.

På återseende...och Godnatt på er alla.


 

Av Sandra Sterner - 23 februari 2013 16:45

Tänk att det idag har gått exakt 1 år sedan Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel blev föräldrar för första gången till en väldigt ljuvligt söt liten prinsessa som fick namnet Estelle.


Jag minns så väl den morgonen, som om den dagen var typ igår. Jag hade nyligen påbörjat ett nytt jobb i en second hand butik och hade gjort mig i ordning för att sätta mig i bilen och åka och jobba. Behövde bara ta en kopp kaffe och medans kaffet bryggdes klart så slog jag på TV 4 morgon nyheter som först utav allt meddelade att Kronprinsessan och Prins Daniel på morgonen hade fått en liten dotter.

Jag kände nu att det inte alls var lika bråttom till jobbet och satte mig istället ner i soffan och lyssnade på nyheterna, om den nyfödda lilla prinsessan och detta intresserade mig betydligt mera än att störta iväg till jobbet.


 

  


Bara några timmar efter förlossningen så höll Prins Daniel en presskonferens och berättade med ett stort smile på läpparna och gläjde tårar i ögonen om sina enorma känslor som var något: All over the place.

Prins Daniel fortsatte beskriva: Att i morse klockan 04:26 föddes en 51 centimeter lång, och 3 280 gram tung, väldigt söt prinsessa.

 

 

 

 

Av Sandra Sterner - 22 februari 2013 23:22

Jag har nu sett den otroligt underhållande artisten Lena Philipsson Show som visades ikväll på SVT under namnet En helkväll med Lena Philipsson. Alltså Showen hann knappt börja innan jag började skratta gott åt Lena otroligt stora portion rå-snusikiga humor. Jag har alltid tyckt att Lena är en sådan artist ( som tyvärr inte andra artister vågar göra) och det är att vara lite klämkäcka och bjuda lite mera på sig själva och istället för att enbart BARA sjunga, så kan man mellan låtarna dra ett lite rått, kanske små snuskigt ( men inget illa menat) skämt.


Ni som missade Showen kan jag ta ett exempel: Lena hade gjort skrivit om en massa barnlåtar och en som hon sjung var här kommer: Humle och då tryckte hon upp sitt väntra bröst och grimserade och efter det tog hon tag i det andra och sa: Är kommer Dumle och gjorde samma sak..igen.

Ni vet väl alla att vi mäniskor mår gott och även lever längre av att skratta. När man skrattar utsöndras endorfiner som sätter fart på blodcirkula- tionen och ger kroppen en kick och extra engeri.

Lena gjorde även ett slags något slags balett-dans nummer och det måste bara själv ses för att förstå att så vig att hon i princip slog knup på sig själv.


Jag skrattade så mycket att jag tjöt och tårarna sprutade, min mascara var efter det puts väck borta från fransarna.


Caroline, som kom ut från sitt rum undrade: Mamma, vad är det som är så roligt...?


Jag fick inte fram ett ljud utan pekade bara framför mig på tv:n.


Caroline tittade på tv:n och säger: Men mamma så där vig kan man väl ändå inte vara...?


Detta som Caroline sade medans jag såg Lena fortsätta sin konstiga akrobatiska balett ( alltså just detta uppträdande måste bara ses för att inse hur sjukt roligt just denna show var.


Okej, att Lena vann Melodifestivalen 2004 med låten: Det gör ont!

Jag säger då bara det: Aj aj aj, det måste ha gjort fruktansvärt ont, om nu Lena hade varit så vig som hon säkert ville få publiken ska tro att hon är, men kanske så snabbt så märker ma att det är fejk.


Jag för min del fick magkramp utav att jag skrattade så mycket och det blev till sist att jag fick lov att sitta framåt lutat och hålla mig för magen.


När Lena förklarade på sin Småländska att hon i början av sin karriär var väldigt blyg, så visste jag inte om det var ett utav hennes skämt eller om det kanske var så att det var sant.


Men en sak är i allafall till 100 % säker att denna sägs ju även vara en utav Sveriges sexigaste brudar. I kvällens show får man även se henne göra en massa klädombyten. Åh, inte tala om dessa otroligt heta, läckra, sexiga, atleter till show-dans killar som hon har med sig i showen. Nu pratar jag inte om den där små feta kör killen som sjunger och dansar och vid ett tillfälle gick ner i spagat.

Nej, tack inga små, kort växta knubbisar dom går fett bort hos mig att kolla in. Däremot så var min ögon som stora tefat och munnen min var halv öppen. När dom kom ut på scenen i klädd enbart i tunna byxor och med sin vältränade kropp tar tag i stängerna och svingar ( som det typ var världens lättaste) sig runt stängerna.


Vad fan såg egentligen Lena hos den där gubben Per Holknekt ( som blev precis som halva sitt efternamn knekt när Lena lämnade in skiljsmässa, efter det att han hade varit otrogen.


Det sägs ju att sanningen alltid tids nog kommer ikapp en och tids nog gör den det för alla.


Jag förstår inte hur det kommer sig och varför män som är gifta, förlovade eller kanske bara är tillsammans tycks tro att: Gräset är grönare på andra sidan staketet. Alla män/killar gör nog inte det, men visst förekommer det


Jag fick mig ikväll ett glädje rus och ett gott skratt efter att ha sett denna Show och Lenas super läckra manliga dansare och inte att tala om deras kroppar och deras magnifika dansnummer.


Ni som nu missade En helkväll med Lena Philipsson så kommer nu Showen här igen.


Klicka på bilden eller länken så startar tv-programmet....


 

 

Av Sandra Sterner - 22 februari 2013 19:11

Det har nu gått ett par dagar sedan jag uppdaterade bloggen och denna vecka har det hitills endast bara blivit ett inlägg, men förhoppningsvis så blir det väl några flera innan veckan är slut.

Just nu sitter jag i soffan och känner att jag verkligen slappnar av och pustar ut efter en veckas arbete. Mina allra närmaste kollegor som jag jobbar med att så himla gulliga, trevliga och framför allt så delar vi en hel del humor med varandra och det gör att det blir en glad och trivsam stämning på arbetsplatsen.


Nu börjar helgen och i morgon blir det lite ärende som ska utträttas, som man inte hinner med under vardagen.


Vanligtvis på fredagkvällarna så brukar jag kolla in dom super tränande och muskellösa gladiatorna på TV4. Men ikväll så blir det så att jag sviker det programmet ( det går ju att se på nätet vid senare tillfälle. Det blir istället ikväll klockan 20.00 att se på SVT och "En helkväll med Lena Philipsson" som bjuder på en show-föreställning ifrån Göteborg.

Av Sandra Sterner - 20 februari 2013 18:54

Så där nu är det färdig jobba för idag och nu har jag landat och slagit mig ner i soffan. Både igår och idag har vi haft en hel del att göra på jobbet, men inget som jag absolut har någonting emot, utan trivs som bäst på jobbet, när det finns att göra hela tiden.


Alltså tänk att det inte är så värst många dagar kvar på februari månad och om bara 9 dagar är vi inne i mars. Så underbart och man kan ju säga att i april ( som är just i sådan månad, då det ena dagen kan vara riktigt kallt och snö och typ dagen efter så kan det vara som en riktig vårdag med solsken och vårvärme.

Detta väder som är ute nu får ju faktiskt var och varannat fordon att se väldigt skitiga ut. Inte för att man direkt längre lägger märke till någon snö utefter dom bilvägarna, men detta:tö-slaskiga-blöta-skit-väder som är ute gör ju att man som bilägare bara måste se till ( iallafall försöka) se till att då-och-då se till att bilen får sig en ordentlig biltvätta. Så idag efter jobbet, blev det direkt till närmaste bensinmack och tvätta bilen.


Jag tyckte att damen som stod bakom kassan på macken såg nerstämd ut.


Så jag sa glatt: Jo, jag hade tänkt tvätta bilen idag och sa vilket tvätt-program jag ville ha.


Damen i kassan undrade och jag skulle ha extra avfettning....?


Jag som är expert ( mer eller mindre) på att dubbeltyda när en del ställer frågor till mig. Tog såklart den frågan: Vill du har extra avfettning...?


- Ja Tack! Kan man beställa det till sig själv också och tog mig utefter magen.


Damen som hade sett så nedstämd eller så kanske hon enbart var trött. Log nu emot mig och skrattade till och för mig så kändes det underbart att få göra någon för mig helt okänd person på bättre humör.


Det var allt från mig ikväll, och på återseende.

 

 


 

 

Av Sandra Sterner - 17 februari 2013 19:26

Då jag inte skrev något inlägg igår, så kompletterar jag det istället idag med 2 inlägg.

Just det igår var det ju Melodifestivalen och till min stora besvikelse och förvåning så gick ingen utav dom som jag hade förhandstippat vidare till finalen.


1. Eddie Razaz, som framför bidrag -Alibi.


Hmm, det var inget jag märkte utan jag gjorde inte den iakttagelse ( brukar inte höra direkt till vanligheterna att man kollar just mellan benen på artisterna) men en del  journalister uppmärksammade just detta. Det var ett Eddie typ bara några minuter innan han skulle inta scenen, som han hade blivit "nödig" och blivi tvungen att besöka hemlighuset ( toan) och efteråt så hade glömt att dra upp och stänga gylfen. Därefter blev det nästan direkt att kliva upp på scenen och sjunga sitt bidrag.


Ja, visst man kan spekulera mycket i denna fråga och gissa helt vilt. Troligvis var det så att han glömde att dra-igen-låset eller så ville han blotta sig och locka till sig flera röster. :D

Som jag skrev överst så var detta inget som jag lade märke till,utan läste idag på Aftonbladet, som tydligen hade bättre koll på don nere regionerna på artisterna.

 

2. Elin Petersson som framförde bidrag-Island.


En bra röst, men fick intrycket på att hon var obekväm med sin insats att stå på scenen. Likaså så var texten riktigt dålig. Hmm, inte undra på att hon hamnade på sista plats.

 

3. Ravaillacz som framförde bidrag- En riktig jävla schlager.


Denna ihop mixad kvartett som består utav dom fyra herrarna: Tommy Körberg, Claes Malmberg, Johan Rabaeus och Mats Ronander.


Hur är det man säger...Shit pommens frites!!Alltså först trodde jag att hade hört fel när Gina läste upp att det var bidrag nummer 3 och den hade gått och den ihopmixade gubbröran hade gått direkt vidare till finalen.


Det behövdes inte mycket för mig innan jag brast ut i skratt när dessa pluffsiga herrar intog scenen. Okej Tommy, han har ju en mycket bra röst, men har svårt att förstå att han som sjung " Stad i ljus" så proffsigt. Numera vald att göra en helt ny karriär och sjunga i kvarett denna melodi: I min tyska ordbok står Att ordet ”schlager” kommer utav tyskans Nåt som slår....


4. Amanda Fondell som framförde bidrag- Dumb


Den unga söta sångfågeln Amanda, som har en sådan speciell röst och utstrålning. Kom inte ens till 2:a chansen.


5. Martin  Rolinski som framförde bidrag– In And out of Love.


Wow, vilken super bra låt och vilken röst denna kille behärskar. Detta är för mig en låt man bara vill höra om-och-om-igen.


Jag var innan helt säker på att Martin skulle knipa en utav final plasterna i Globen. Men han lyckades ändå ta sig till 2:a chansen och man får väl lov att hoppas att han eller Anton Ewald som medverkade i den 1:a deltävlingen och som framförde bidraget: Begging tar en utav final plasterna i Globen.


6. Caroline af Ugglas som framförde bidrag- Hon har inte.


Det stämmer precis så som hennes låt heter: Hon har inte ( och jag fyller i det med) ingen som helst sångröst. Men däremot så hann jag tyvärr uppmärksamma att hon hade vägmärket tatuerat på sin ena arm som visar "övergångställe" eller även kallat för  Herr -Går-Man!!


Caroline af Ugglas ( ho ho) det får mig att fundera och undra varför en del väljer att lägga sin röst på en som absolut inte kan sjunga....? Och denna låt lyckades ta sig till 2:a chansen ( när det fanns så betydligt många bättre) Hmm, var det mestadels tondöva som lyssnade på mello igår....?


7. State of Drama som framförde bidraget– Falling


Denna unga pop-rock-grupp som framförde bidrag Falling var ju sisådär och det kan ibland behövas att man lyssnar flera gånger på en låt innan det liksom fastnar. Men tyckte inte att den gjorde sig förtjänst att ta sig till finalen.


8. Janet Leon som framförde bidrag– Heartstrings.


En duktig och begåvad tjej, men tyckte att hon var en aning kraxig och hes på rösten. Hmm, antagligen så hade hon en släng utav en förkylning.

 

 

 

 

Av Sandra Sterner - 17 februari 2013 16:02

Ojdå, det blev verkligen till att sova ut i morse och vaknade inte förrän klockan var närmare 11-tiden.

Jag borde egentligen redan ha gett mig ut på min sedvanliga powerwalk, men för några dagar sedan så fick jag ont i min vänstra axel och misstänker att jag fått en sträckning. Nu för tiden, så är man ju inte längre lika spänstig och vig i kroppen längre, utan istället blir det så att det händer att det knakar till i lederna när man ska till att stretcha, och det är nog antagligen min orsak till sträckningen i min axel.


Jag kanske har missat att skriva det i bloggen, men sedan en tid tillbaka, så har även jag numera en bärbar dator utav samma märke( HP) som jag köpte till Caroline på Alla hjärtans dag. Så numera sitter vi båda två med våra nya datorer och surfar runt.Caroline som allra bäst gillar att sitta och spela och särskilt på en sida som heter "Movie star planet. Igår satt hon precis som hon gjort sedan hon fick sin nya dator och spelade på sin dator.Jag frågade Caroline hur det gick att spela och om hon hade kommit upp i level ( nivå) och om hon hade vunnit.


- Nää, mamma jag sysslar inte just med det nu. Jag håller på att göra en egen film.!


- Vaaaa!? Vad sa du att du höll på att göra gumman.


- Jag gör en helt egen film.


- Jaså....! Får mamma se...?


- Nej, den är inte färdig ännu. Men så fort jag gjort den klar så ska du få sen den.


Jösses!! Jag blev märkbart imponerad och väldigt stolt över att Caroline höll på att göra en helt egen film, och var såklart mycket nyfiken över att se det färdig resultatet.


Det tog ett par timmar för Caroline att göra klart filmen, sedan ropade hon på mig och talade om att filmen var klar att se.Jag slog mig ner med Caroline i soffan ute i vardagsrummet och väntade med spänningen på att filmen skulle börja.Hon startade upp programmet och filmen startade och det visade sig att min geni unge hade skapat 2 blonda figurer som skulle föreställa oss båda. Ett hem som bestod utav 2 sovrum, kök, vardagsrum och badrum.Jag satt med tårar i ögonen och var så fascinerad över berättelsen som följde.

Caroline har vid några tillfällen fått vara med mig när jag gör tv-inspelningar, men hon har aldrig direkt frågat varför hon inte kan få vara med framför kamerna och det verkar inte heller vara någonting som har lockat henne. Däremot så visar hon tydligt att hon en stor kreativitet att göra sina egna berättelser och göra om det så det blir till film.

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards