Alla inlägg den 9 februari 2013

Av Sandra Sterner - 9 februari 2013 16:00

Det är ju så att man även själv ibland får ta på sig att göra saker som inte är speciellt roliga att göra, och med det menar jag att hela förmiddagen har jag ägnat till att dammsuga och torka av golven, göra rent inne i badrummet och toaletten. Så nu är det glänsande rent och fräscht här hemma och det doftar av blommor ifrån skurmedlet som jag använde.

 

Nu över till någonting helt annat och ikväll är det ju dags för den 2:a deltävlingen i Melodifestivalen som denna gång hålls i staden Göteborg.

 

Dessa artister är det som tävlar ikväll:

 

 

1. Anton Ewald som framför tävlingsbidraget: Begging. Denna artist är ingen som jag känner till och för mig alltså helt grön = nykomling. Men tydligen så ska denna yngling ha dansade bakom Velvet och har jobbat som koreograf, dansare och körsångare åt bland andra Andreas Lundstedt och Danny Sauced.  Ikväll  kommer Anton in på scen ur ett rökmoln och det sägs att hon likt YOHIO kommer att gå direkt vidare till finalen.


 



2. Felicia Olsson som framför tävlingsbidraget Make Me No1. Vem sjutton är detta...??? Alltså det bara måste ha varit väldigt svårt för dom som anordnar Melodifestivalen att få tag på dom mera större "kända" svenska artisterna. Det är ju en massa nykomlingar som "ploppat" upp denna gång. Hmm, läste att denna fröken Felicia har gått från i duschen-till att sjunga i Melodifestivalen. Wow, vilken stor bragd, men denna låt kommer inte gå långt.

 

 

3. Joacim Cans  som framför tävlingbidraget: Anneli. Denna artist är ju ingen mera än Hammerfall-sångare, men han har nu sadlat om ( för tillfället) till solo artist och borta är den tuffa, hårda kaxiga hårdrocksstilen och numera är det en helt ny och mjukare stil man få se Joacim ha. Denna melodi framförs ju på svenska och det ska mycket till för mig i en låt skriven på svenska om jag ska gilla den.

 

 

4. Swedich House Wives som framför tävlingsbidraget: On Top of the World. Denna trio som har kommit på sitt namn till gruppen efter att ha tagit den första bokstaven i sina efternamn: Swedich= Silver, House=Hedman och Wives= Wahlgren. Hanna, som jag alltid tyckt varit lite för rultig och knubbig, men iallafall hon har varit med i Melodifestivalen 2 gånger både 2000 och med sin syster Lina ( från gruppen Alcazar) 2002. Jenny har tävlat 2 gånger tidigare och det var 2010 och 2011 och hoppas nu ikväll på 3:e gången gillt. Jag måste bara skriva och uttrycka mig att jag tycker Pernilla verkar vara sådär glad, sprallig och klämkäck tjej och hon är den som flest gånger har varit med i Melodifestivalen och har bakom sig dessa årtal: 1985, 1991, 2003 och 2010.  Jag vet att denna låt kommer att bli en riktig schlagerdänga och den kommer man höra spelas mycket utav.

 

 

5. Erik Segerstedt och Tone Damli som framför tävlingsbidraget. Hello Goodbye. Den ena utav gruppen E.M.D och det ända som är annorlunda ikväll är att Erik sjunger med Tone och hans E.M.D sång kollega Danne är programledare med Gina. Kan mycket väl tänka mig att denna låt är det fart och fläkt i och den kommer antagligen bli så att den fastnar.

 

 

6. Louise Hoffsten som framför tävlingsbidraget: Only the Dead Fish Follow the Stream". Tycker verkligen att Louise är en tuff tjej som trots sin svåra sjukdom MS ställer upp i Melodifestivalen. Men tror faktiskt inte melodin.

 

 

7. Rikard Wolff som framför tävlingsbidraget: En förlorad sommar. Ja, denna herre är man ju mera van att se agera som skådespelare, men ikväll står han iallafall och tar ton på scenen i Göteborg. Men tyvärr så går inte denna svenska tävlingsbidrag hem hos mig.

 

 

Sean Banan som framför tävlingbidraget: Copacabanana. Alltså jag måste bara erkänna en sak!!! Detta är verkligen en SUPER rolig artist, ( och det är det som jag gillar extra mycket med honom)   Sean "skala" banan är inte likt någon annan artist som jag sett. Sean som är typ kortare än min fastighetsskötare som jag brukar kalla för: "3 äppen hög", så Sean får istället heta 2½ äpplen hög och han är ju den gula frukten personifierad, men tydligen så gillar han visst inte att äta bananer utan föredrar visst Meloner. Man kan då fråga sig varför han inte kallar sig för " Sean Melon!?  Denna hej-dundrade glitter-sprakade show,som han bjuder på ikväll i vita kallsingar, men min fråga är varför en sitter det en säkerthetsnål på fillingarna...? Är det kanske så att det ska likna en blöja..? Kan Sean, banan inte hålla tätt...?  Sedan ett par  guldskor ( hmm, är dom lånade från killarna Herrys, som slog igenom med Diggello Diggeley) plus en guldhatt, och så ett par stora vita änglavingar på ryggen. Det finns bara EN sak och säga om detta tävlingsbidrag och SHOW utav dess like och Sean banan kommer att flyga på sina änglavingar direkt till den stora finalen som hålls på Friends Arena i Solna, och vad vore kanske ännu bättre om man inte kunde skicka denna: Gula frukten personifierad. 2½ äpplen hög till Eurovison Song Contest, så bjuder vi hela Europa på en underbar rolig Show och dom flesta får sig nog ett gott skratt.   

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards