Alla inlägg under oktober 2009

Av Sandra Sterner - 31 oktober 2009 19:15

 

Ni är inte bortglömda mina läsare, men det är lite mycket runt omkring mig just nu, och det är av den anledningen som gjort att jag inte haft tid att blogga.

 

Sent igår kväll dök jag till slut upp på tidningen Klick födelesdagsfest, som hölls på Cafe Opera, och hade en riktig trevlig kväll.

 

Har tappat räkningen på hur många gånger det idag har ringt på ytterdörren. Jo, jag vet att det är Halloweenafton! Men under veckan som gått har det varit så mycket som har hänt i mitt privatliv. Att jag helt enkelt glömde bort att köpa godis och ge till alla utklädda grannungarna som idag har stått i omgångar och ring på ytterdörren och sagt: Bus eller godis.

 

Som att ta USA som exempel och firandet av Halloween, when the children are calling on the door and say trick-or-treats. Där görs allt så mycket större och utbrett (och det gäller ju faktiskt på rätt så mycket saker) Åh, som jag alltmer har börjat längta till igen.

Det var tänkt att jag ikväll skulle iväg på ett Halloween maskerad party på Cafe Opera.

 

Men ikväll känner jag inte alls för att gå någonstans.Utan istället blir det en lugn och skön hemma kväll framför tv:n 

 

Skrivet av Sandra 31 oktober 2009 klockan 19:10

Av Sandra Sterner - 28 oktober 2009 18:00

Idag fick jag lov att ta ledigt från jobbet igen ( något som jag egentligen inte alls tycker om att göra)

 

Det är ju höstlov för alla skolbarn/ungdomar nu. Min lilla Caroline som har varit så duktig, och kämpat sig igenom nästan hela höstterminen utan att ha haft speciellt mycket frånvaro

 

Tyckte nu att det var på tiden att även hon skulle få vara lite ledig ifrån fridiset, och så förblev det under dom första 3 dagarna på höstlovet. "Lillskruttan" har sluppit få gå upp tidigt på morgonen, och istället fått sova ut tills hon själv har vaknat. I måndags var det storebror Jimmy som var snäll och ställde upp som barnvakt till sin lillasyster, och igår var det Mickes tur att ta ledigt ifrån jobbet.

 

Men i morgon ska hon få åka iväg igen och kommer att få leka av sig och träffa sina kompisar. Men redan på fredag (kör det ihop sig igen) då det är dag före Halloween afton och det är s.k 12-dag på fridiset! Vilket innebär att dom den dagen stänger tidigare..suck!

Idag tog jag och Caroline pendeln in till stan, och det var först och främst för att Caroline behövde nya vinterstövlar.

 

Carolines nya stövlar

 

Efter det att vi hade köpt dom nya stövlarna så gick vi till Gallerian där ligger Caroline favorit leksaksaffär BR och vad jag vet som måste det vara bland det största i sitt slag i Stockholm. Hon kan gå omkring där i princip hur länge som helst och verkar inte vara den som tröttnar i första taget på att titta på allt som ligger upptravat på hyllorna.(Vilket däremot hennes mamma gör rätt så fort, men vad gör man inte för sitt barn) När hon var klar så gick vi och åt på McDonalds. Några timmar senare när vi var klara inne i stan åkte vi hem.

 

Det är alltid lika trevligt när det skickas ut nya spännade inbjudningar till oss....( Tack Jonas) och nu på fredag är det födelsdagsfest för tidningen "Klick" som fyller 5 år, och självklart så är det på Cafe Opera. Denna helg är det ju även Halloween helg. Så chansen är mycket stor att vi kommer att dyka upp på födelsedagspartyt.

 

 

Skrivet av Sandra 28 oktober 2009 klockan 18:02

Av Sandra Sterner - 27 oktober 2009 18:15

I’m so sorry I could not update the blog for even now!! Men nu är jag tillbaka igen för lite nyheter...

 

Jag och Micke har sedan förra inlägget skrevs haft ett litet relationsproblem eller ( fnurra på tråden) Vi båda har väldigt starka viljor och ibland drar vi åt olika håll, och det kan handla om allt möjligt. Tyvärr, är det så att ingen utav oss är den som ger sig i första taget, och det kan då uppstå dispyter som leder till relationsproblem. Men nu har vi till slut kunna prata ut, och kommit fram till en bra lösning.

 

Jobbar ju som sagt dag denna vecka, och det har varit särskilt mycket att göra på morgonen när man ska hålla på med något som kallas för "boxarna."

Nu ska jag umgås med min dotter och kanske vi hinner spela ett parti Uno som hon tycker är så roligt.

 

 

Skrivet av Sandra 27 oktober 2009 klockan 18:10

Av Sandra Sterner - 25 oktober 2009 13:00

Kände mig inte alls något trött igår efter det att jag hade skrivit klart mitt inlägg. Konstigt, jag som oftast brukar vara helt slut på kvällarna, när jag gått upp tidigt på morgonen, och även haft en heldag i Västerås tillsammans med Nina och hennes familj.

 

Men tröttheten och sömnen ville inte infinna sig, och kände att jag var klar med att sitta framför dataskärmen. Så istället satte jag mig och kollade på tv:n och då vi har väldigt många kanalar att välja mellan så satte jag mig och kollade på tv:n ända fram till klockan 2 och då började jag till slut känna att ögonlocken blev allt mer tyngre och tyngre. Masade mig iväg in till sovrummet och somnade på stört.

 

Blev väckt av att min mobil ringde (och hade kvällen innan glömmt bort att sätta den på ljudlöst) Då jag inte hade somnat förrän vid 2-tiden så fattade jag först inte vad det var frågan om när mobilen ringde tidigt på morgonen.

 

Efter det kunde jag inte somna om, och ute i köket hörde jag hur Caroline höll på med att göra ordning frukost till sig själv. Det var lika bra att stiga upp och göra morgon.

 

Micke hade slut på både sitt snus ( som jag avskyr att han använder) och sina cigaretter. Han frågade Caroline efter frukosten, om hon ville följa med upp till affären.

 

Såklart att hon ville det, och hon vet om hon följer med Micke så brukar han oftast köpa något gott till henne....och mycket riktigt så kom min dotter hem med 2 paket kokosbollar!!

 

Vilket jag INTE alls stoppar i mig då det innehåller för mycket socker och är alldleles för onyttigt. Men därmot Micke och Caroline mumsade i sig av dom ( hemska) kokosbollarna. För mig räckte det gott och väl med några koppar kaffe.

 

 

Skrivet av Sandra 25 oktober 2009 klockan 12:56

Av Sandra Sterner - 24 oktober 2009 23:45

Vi har haft en underbar trevlig dag i Västerås, och det blev ett kärt återseende att äntligen få träffa min underbara dotter Nina, Janne och Nova igen.

 

Men sedan ett par timmar tillbaka är nu Caroline och jag hemma igen, och det var inga som helst protester ifrån Caroline att gå och lägga sig när vi kom hem. Hon somnade nästan genast.

 

I går kväll fick jag lov att ställa alarmet för att inte försova mig i morse. Då Caroline och jag skulle med pendeln som skulle gå strax efter kl:8

 

Ninas pappa Johan mötte vi upp på tåget, och vi gjorde följe på hela resan.Vi var framme i Västerås lite efter kl:10 och hade hela dagen på oss att umgås med våran älskade dotter och även lillasyster Caroline blev så glad över att få se sin storasyster igen.

 

Efter att ha suttit på ett halvfullt tåg så kom vi till slut fram till Västerås.

 

Nina, Janne och Nova mötte upp oss vid centralen.

 

Om jag inte misstar mig helt och hållet, så har jag under dom 3 åren som Nina bott i Västerås. Inte varit i där mer än 7-8 gånger (alldeles för lite)

 

Nina, Nova och Johan när vi är på väg ifrån centralen.

 

Nu har vi kommit fram till centrum.

 

Till Caroline hittade jag en jättefin ljusblå tröja med ett rosa tryck på och den skulle hon med engång sätta på sig när vi till slut hade kommit hem till Nina.

 

Det stämmer faktiskt rätt så bra, och visst kan väl vi tjejer göra saker bättre en killar...eller?

 

Janne och min glada dotter Nina.

 

Som fortfarande är lika kära.

 

Jag minns tillbaka idag när mina barn var i Novas ålder, och man skulle låta dom gå brevid vagnen (trodde man) Hann inte mera än att lyfta ur ungen ur barnvagnen innan ungen satte full fart framåt. Själv försökte man så gott det gick att vara hack i häl alldleles bakom, men innan man precis har nått fram så har ungen snabbt bytt kurs igen. Vet att jag tänkte: Att en sådan liten person kan få upp en sådan fart med så korta ben.

 

Idag fick jag uppleva det på "nytt" igen då det var mitt barnbarn Nova som var överallt och höll man inte i henne i handen, så stack hon iväg som en liten vessla.

 

Johan satte sig ner en stund för att vila lite, och passade då på att leka lite med Nova.

 

På väg till bussen så mötte vi på denna "jätteråtta" som stod utanför en leksaksaffär

  

Storasyster och lillsyster.

 

Coola söta Nova med sin pappas solglasögon.

 

 Där Nina och Janne bjöd på tårta,bullar, kakor och kaffe, och Nova som fick öppna sina födelsedagspresenter.

 

Nova i full fart med att öppna sina födelsedagspresenter.

 

Ett till paket och Nova tittar nyfiket på vad det kan vara med lilla fingret i munnen.

 

Efter att ha mumsat i sig av den goda tårtan och öppnat födelsedagspresenter. Återstod det inte så mycket mera krafter kvar i den lilla 2-åringen.

 

Några utav Jannes alla snygga gitarrer.

 

Och här kommer resten....inte illa va.

 

Kollade en snabbis på Ninas bärbara dator innan det var dags för oss att åka hem igen.

 

 

Skrivet av Sandra 24 oktober 2009 klockan 23:39













































Av Sandra Sterner - 23 oktober 2009 23:00

Ja, kära läsare det blir ett till inlägg ikväll. Har suttit framför "dumburken" och skulle egentligen ha kollat på Idol, men har knappast följt med i den nya omgången alls. Kollade det första programmet, men tyckte att efter det att jag hört dom 3 första sjunga, var så dåliga att det lika bra var att byta kanal.

 

Istället kollade vi kväll på programmet Doobidioo, och det kan faktiskt vara rätt så underhållande och med en del roliga sketcher, och så förstås med lite blandat musik som vi båda gillar att lyssna på.

 

Det här med att gå ut och festa det kan visst vara roligt, och varje vecka kommer det nya inbjudningar till Cafe Opera, om olika tillställningar som ska hållas, och det är mycket uppskattat av oss båda när vi får sådana fina inbjudningar.

 

Men även om vi skulle vilja gå på allt så är det i pricip helt omöjligt att närvara på alla tillställningar. Såklart att vi inte kunde hålla oss borta ifrån festligheterna på Cafe Opera när Anna Anka var på Sverige besök, och likaså när Jonas Ghauri lanserade sin nya drinkbok, och så ska vi inte glömma bort den snygga Mötley Crue trummisen Tommy Lee.

 

Lite lika tycker jag dom allt är min make Micke och Tommy. Båda har sådär snyggt axellång mörk hår och så gillar båda två musik och att sjunga, och så är dom båda tatuerade....(kan inte bli så mycket bättre flämtar)
 

Det var i början av januari, och då kunde varken jag eller Micke hålla oss borta ifrån festligheterna på Cafe Opera. I och för sig så är ju Micke mera som en stor elefant på dansgolvet medan Tommy är något betydligt lugnare... jämför själva!

 

The elephant Micke......

 

Och här har vi den mera stillsammare dansaren Tommy.

 

Nu måste jag börja avrunda kvällen ska upp tidigt i morgon. Kameran har jag redan stoppat ner i väskan, och kommer att fota som bara den Om jag inte är allför trött när jag kommer hem så  kommer jag uppdatera och skriva om dagens händelser och även lägga upp bilder.

 

 

Skrivet av Sandra 23 oktober 2009 klockan 22:58

Av Sandra Sterner - 23 oktober 2009 18:45

Jag hade inte direkt planerat det, men idag kände jag att jag ville vara hemma med min familj i kväll.Har nu jobbat kväll i 2 veckor och det har både sina fördelar och nackdelar med att jobba kväll.

 

Som t.ex när man jobbar kväll och Caroline har åkt iväg med med skolskjusen och jag kan passa på att gå och lägga mig och sova, och även så passar det även så bra att lägga in möten på dagarna innan det är dags att åka till jobbet.

 

Nästa vecka är det dags för min dagvecka igen, och ska försöka göra mitt bästa och vara på jobbet så tidigt som möjligt...men det är tyvärr inte alltid det lättaste.

 

Men nu idag kände jag att det var hög tid att lägga en fredag kväll på familjen, och det känns som det var ett bra tag sedan sist.

 

Varken jag eller Micke kommer att ses så mycket i helgen då han ska iväg på jobb, och själv ska jag i morgon sätta mig på morgontåget till Västerås.

 

Nu väntar lite fredags myspys med lite gott framför tv:n.

 

 

Skrivet av Sandra 23 oktober 2009 klockan 18:42

Av Sandra Sterner - 22 oktober 2009 12:00

Veckan har känts seg och långdragen, men nu är det inte så långt kvar till helgen, och på lördag åker jag till Västerås tillsammans med Johan. Då vi båda två gärna vill gratta vårat gulliga barnbarn Nova som fyller 2 år idag!! 

 

 

 

Nova 2 år.

 

Men vi har ju ingen möjlighet att komma upp mitt i veckan så därför åker vi upp på lördagen. Micke kan tyvärr inte följa med då han ska iväg på jobb.

 

Som jag har väntat och längtat....efter min nya tvättmaskin, men nu har jag äntligen fått hem den, och kan börja tvätta igen.

 

Vi fick hem tvättmaskin igår kväll, (när jag var på jobbet)och det tack vare Johan som var snäll och hjälpte till med transporten.

 

Micke kopplade in tvättmaskinen och satte sedan igång med att tvätta undan högen med tvätt som har hunnit samlats under dom dagarna vi har varit utan maskin.

 

Sedan en liten påminnelse till mina läsare, glöm nu inte bort att ställa om klockorna natten mellan lördagen/söndagen till vintertid....mörkare och mörkare blir det för varje dag.

 

 

 

 

 

Skrivet av Sandra 22 oktober 2009 klockan 12:08









Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards