Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Sandra Sterner - 6 oktober 2009 22:15

Börjar känna mig allt bättre och nu har även hostan gett med sig. Det börjar kännas trist att bara gå hemma, och inte ha någonting att göra. Då menar jag förstås inte dom vanliga hushållssysslorna som man ändå gör varje dag.

 

Har fått en "släng" av rastlöshet, och det är knappt jag vet var det för något, och har nästan aldrig upplevt det. I vanliga fall brukar jag ha massor att göra, och att få tiden att räcka till har inte alltid varit det lättaste. Men både igår och idag har jag haft mer tid över än vanligt och vad passar då inte bättre än att sitta och skriva inlägg som jag annars inte brukar hinna med.

 

Minns tillbaka, och kommer ihåg att under nästan hela 90-talet var jag enbart hemmafru, och tog hand om hemmet och barnen. Men nu skulla jag aldrig mera enbart vilja vara hemmafru...skulle med stor sannoliket "smälla av" att bara gå hemma.Det känns skönt att man vet att man har ett jobb att åka till, och som man trivs bra på.

 

Som avslut på denna blogg och for my friend Jeff,  who live in the Missouri in the USA.Today wrote to me on facebook.

 

"Wow! I see the translation to English. This is really helpful. I will have to read this when I get home.I’m very busy at work right now.

At this moment, it’s 10am, on Tuesday."

Tyvärr är tidzonerna så att när klockan är ca:16 här i Sverige. Så är det tidig förmiddag hemma hos honom.

 

Skrivet av Sandra 6 oktober 2009 klockan 22:12

Av Sandra Sterner - 6 oktober 2009 17:45

Varken jag eller Micke kände att vi ville sitta inne och uggla, när det var så fint höstväder, som det varit ute idag.

 

Vi bestämmde oss för att gå ut och ta en promenad i det vackra vädret, och då vi har skogen och naturen inte allför långt ifrån där vi bor. Så föll det sig så att vi tog våran promenad där, och det var så fint med några utav dom  färgglada höstlöv som dalat ner ifrån träden.

 

 

 

 

 

 

En bit in i skogen möts man av en liten bäck, och man måste gå över en liten "knarrig" träbro

 

Micke på väg över bron

  

Sedan var det min tur att passera

 

Trodde först att Micke skulle halka till på stenen som var nere vid bäcken, men han klarade sig.

 

Jag var inte lika modig, som Micke och totalvägrade att ställa mig på någon sten.

 

Skrivet av Sandra 6 oktober 2009 klockan 17:44

 

Av Sandra Sterner - 6 oktober 2009 11:30

Vad skönt att förskylningen håller på att släppa, och näsan känns inte alls lika igenomtäppt som den gjorde igår.

  

Hostan verkar dock inte helt ha gett med sig helt.


Men idag känner jag mig betydligt piggare, och hade tänkt ge mig ut på en liten kortare promenad.....lite frisk luft skadar inte.


 
Skrivet av Sandra 6 oktober 2009 klockan 11:36

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards