Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Sandra Sterner - 9 oktober 2009 23:15

Det blev bara så att jag stannade hemma ifrån jobbet mån-ons. Förskylningen har nu nästan helt gett med sig. Var tillbaka på min arbetsplats igår, och så var det förstås dagveckan...suck! Vilket innebär upp i ottan. 

 

Kvällen innan hade jag och Micke blivit inbjudna till Cafe Opera för att gå på en relasefest, som hölls av nattklubbschefen Jonas Ghauri  Där han lanserade sin nya bok Vodka med smak. Alla inbjudna gäster fick varsin signerad bok med sig hem.

 

Jag brevid nattklubbschefen och författaren Jonas Ghauri.

 

Så här ser boken ut.

 

Ett litet "smakprov" på en utav dom alla läckra/goda drinkar som finns i boken. En mycket läsvärd och väl detaljerad drinkbok som ger en tips och ideer hur man kan blanda till dom mest smarrigaste och goda drinkarna.

 

Micke som har varit och hämtat lite dricka.

 

Det är alltid lika mysig och trevlig stämmning på Cafe Opera, och relasefesten som Jonas hade annordnat i onsdags var helt perfekt. Denna gång blev det inte så att vi stannade lika länge, som vi gjorde sist. Då både jag och Micke skulle upp tidigt och åka till jobbet.

 

Den här söta tjejen Christina stod och delade ut snusdosor.Micke som är en riktig storförbrukare av snus undrade om det inte gick att få ta med skulle sig hela skålen hem.

 

Micke och jag skålar.

 

Den natten blev det inte mera än 4½ timme sömn, och ändå lyckades jag komma iväg till jobbet på morgonen....helt otroligt!! Tack gode gud för att det finns kaffe, och det blev ett antal koppar kaffe för mig igår för att jag överhuvudtaget skulle orka hålla mina ögon öppna. Men precis som med allting, och FÖR mycket kaffe ( för mig) gör istället att jag får ett akut behov att springa på toa. Det var bara för mig att välja och somna ville jag inte göra...så valet blev kaffe och...förstås att springa på muggen.

 

I morse efter det att Caroline kommit iväg med skolskjusen, så orkade jag bara inte gå in i badrummet, och göra mig i ordning. Hela min kropp skrek efter säng sova..sova. Kröp ner under mitt varma täcke och somnade om på bums, och vaknade nästa gång strax efter kl: 9, och denna gång var jag mycket piggare. Nu blev det betydligt lättare att göra sig i ordning, och sedan åka iväg till jobbet.

 

När man väl är hemma igen så har klockan nästan hunnit bli 20 och Caroline och Micke sitter i soffan, och tittar på Postkodsmiljonären. Men hinner knappt få ner baken i soffan innan "mistluren" låter i programmet, och Rickard tackar alla som har "sett" programmet. Micke undrar om vi kan kolla på nya säsongen av Idol. Men efter att ha sett den dom första 3 utav årets deltagare sjunga så gav jag upp, och tyckte att kvällens musiktema inte alls var något att lyssna på.

 

Av återstående tid på denna kväll är det inte så mycket mera, och inför helgen har vi inte planerat in så mycket....det är fortfarade ett oskrivet blad. Men kommer att uppdatera på bloggen, när något nytt och spännade händer.

 

                                Godnatt och Sovgott

 

 

Skrivet av Sandra 9 oktober 2009 klockan 23:16




















Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards