Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Sandra Sterner - 11 oktober 2009 19:15

Tillbaka  på bloggen igen och hoppas att mina läsare redo för det 2:a inlägget för idag.

 

Under eftermiddagen idag har jag hållit på att tvätta undan ett berg med kläder. Våran tvättkorg hade mer eller mindre svämmat över, och olyckligtvis så är inte våran tvättmaskin så stor att det rymms så mycket kläder i den till gången.

 

Men envis som jag är så proppar jag den fullsmockad, och den får verkligen kämpa för att snurra runt.Inser att den inte kommer att hålla så värst länge till då den har börjat ge ifrån sig nya märkliga små ljud.

 

Har under kvällen försökt att fixa till med mig blogg så att det ska bli  musik i bakgrunden till min blogg. Men har ännu inte lyckades med det. Vet inte heller om det är möjligt att lägga till musik i bakgrunden på bloggen.( Ska kolla upp det med Metrobloggen, om det verkligen går att göra det)

 

Hade tänkt att det kanske skulle vara trevligt med lite soft välkomms musik i bakgrunden, som efter stund sedan slutar spela av sig själv.

 

Micke sitter inne i vardagsrummet och tittar på sitt favorit program som är L.A ink. Jag har ibland suttit med och kollat på programmet, och kan bara instämma och förstår varför det är så många som köar för att få bli tatuerade hos Kat von d. Hon är en otroligt duktig konstnär vad det gäller att skissa, och hennes tatueringar blir som vackra konstverk.

 

 

 

Skrivet av Sandra 11 oktober 2009 klockan 19:15

Av Sandra Sterner - 11 oktober 2009 12:30

Jaha, så har det redan gått och blivit söndag, och helgen har som alltid gått alldeles för fort. I morgon väntar en ny lång kvällsarbetsvecka.

 

Nu på förmiddagen hade Micke och hans pappa kommit överens om att Micke skulle komma hem till honom, och hälsa på. Det händer alldeles för sällan att Micke och hans pappa träffas, och ändå bor i samma kommun, och med bussen tar det inte mera än 15 min.

 

Jag och min s.k svärfar kommer tyvärr inte alls överens, och det är både tragiskt och ledsamt för mig. Men har ändå lärt mig, genom dom 8 år som jag och Micke varit tillsammans, att acceptera att det alltid kommer att vara en viss "vägg" emellan mig och min svärfar.

Kan ta med lite i min blogg, över det som har gjort att det totalt skurit sig så illa mellan mig och min svärfar. Det här var mitt allra första möte och intryck som jag fick när jag skulle träffa Mickes pappa.

 

Micke och jag hade känt varandra ett par veckor, och jag skulle få bli presenterad för hans pappa. Det var sommar och vi åkte ut till hans pappas landställe. I från början verkade han faktiskt vara riktigt trevlig. Han tog i hand och bjöd på kaffe. Senare på eftermiddagen tände han på grillen och jag tänkte "mums" vad gott med grillat. Men hade inte tänkt på att köpa mig med något kött, men trodde förstås att Mickes pappa skulle bjuda på middag.

 

I stället förklarar han att dom snart ska till att äta, och att Micke kunde följa med mig till busshållplatsen. Först trodde jag att det var ett dåligt skämt från honom, men det var det inte. Det var bara att plocka ihop sina pinaler och ge sig av därifrån.

 

Det var likadant när Micke och jag skulle gifta oss i hans hemstad Gävle.Vi gifte oss borgligt och hade bjudit in båda hans föräldrar, men båda två kom med någon dålig ursäkt och bortförklaring, och kunde närvara vid vigelseln.

 

Det är tydligen så att personkemin inte alltid "klickar" emellan alla människor, och det har jag verkligen fått erfara, när jag gifte in i mig i min familjs släkt. Men nu har jag försökt att lämna det här bakom mig, och istället och ser en framtid tillsammans med min underbara goa make.

 

Min snygging

 

Skrivet av Sandra 11 oktober 2009 klockan 12:25

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards