Alla inlägg under maj 2015

Av Sandra Sterner - 30 maj 2015 18:13

Det känns väldigt konstigt nu när Caroline inte är hemma. Det är nästan kusligt och skrämmande tyst, ingen överaktiv, pratglad och ibland även sjungandes busunge hemma. Igår fick jag på facebook se att Caroline lagt upp en bild taget utanför ett nattklubb som hade same name as me: Sandra.


- Herregud, var min första tanke ska min tonåring verkligen gå ut på nattklubb? Är hon inte lite väl ung för att gå ut på sådana saker allé redan? Nåväl jag befinner mig många mil ifrån hemma just nu och hon är ute på egna äventyr med tjej och killgruppen från ungdomsgården. I alla fall så får man ju lite update från sin dotter och det fick jag idag under förmiddagen och fick veta att hon hade stannat på discot och haft det jätteroligt och dansat disco. Sedan nämnde Caroline om någon ny sorts dans ( som jag känner igen mycket väl, men själv aldrig direkt har prövat) i alla fall så berättade min dotter glatt och ivrigt på att ungdomarna som var där ställe sig typ i en ring och sedan "hoppade" en utav dom ut från ringen till mitten av golvet och dansade sina egna dance moves!  Därefter var det nästa på tur och Caroline berättade att även hon provat på detta och att det var superroligt.    Det märks verkligen att Caroline har det roligt där hon befinner sig just nu och även om det blev på tok alldeles för sent uppe i går kväll och ungen min stannade kvar ända fram till midnatt och hade inte kommit i säng förrän vid 00.30-tiden


- Hmm! När Caroline nämnde det, så kändes det som om det kom ytterligare nya gråhårstrån på skallen.




Se bara så stor min tjej Caroline ser ut när hon väntar utanför discot hon igår var på tillsammans med dom andra ungdomarna.


Jaha, ja, det verkar inte spela någon roll vad jag tycker eller tänker längre, utan snarare så är det bara att inse att även mitt yngsta barn nu börjat bli så stor att hon nu börjar hänga ute sent på kvällarna på helgerna.

Jag kom att tänka på en sak efter det att jag hade pratat med Caroline. Förra lördagen var jag på kvällen ute tillsammans med min väninna Elin. Vi började på den ombyggda båten Freja som numera är en ombyggd restaurang och nattklubb under vår och sommaren nere i Nynäshamn och senare på kvällen så avslutade vi våran utekväll med att sjunga en duett tillsammans på La Playa. Det händer ytterst sällan att jag går ut på helgerna, och gången innan förra helgen jag var ute var verkligen länge sedan, tror närmare bestämt 2 år sedan. I alla fall så verkar det numera som det är mitt yngsta barn Caroline, som numera axlar den rollen att gå ut på helgerna. Fick veta av henne nu idag på eftermiddagen att hon även ikväll skulle göra sig ordning och fixa sig fin inför kvällens besök av disco. I morgon kväll omkring 19-tiden får jag hem min dotter igen och så mycket jag längtar efter henne är i det närmaste omöjligt att beskriva. Jag kommer att ta bilen och åka och hämta upp hemma och den enormt stora packningen med den uppblåstbara madrassen, sovsäcken, kuddarna, och resväskan hon har tagit med sig. Därefter så kommer jag överrösa henne med att massa kramar.


Nu över till en annan sak! Jag har ju som ni vet flera barn än Caroline och alltså ytterligare 5 underbara härliga ungar. Igår eftermiddag direkt efter det att han slutade sitt jobb så kom min son Jimmy över och hälsade på mig. Nu när jag inte har Caroline hemma, så blev det istället så att det blev Jimmy som fick stanna kvar på middag och sedan fikade vi tillsammans. Innan han åkte tillbaka hem till sig nere i Nynäshamn.


Det brukar höra till traditionen och sedan många år tillbaka så åker Nina, Janne och Nova ifrån Västerås för att tillsammans med mig och Caroline gå på den årliga Ösmomarknaden. Dessvärre så kunde dom inte komma förra helgen då denna marknad var då dom var upptagna med andra saker att göra. Däremot så kom dom till Stockholm igår. Dom mellanlandar alltid först hemma hos Ninas pappa Johan som bor mycket större än mig. Där bor dom under dom dagarna dom är på besök i huvudstaden. Idag skulle vi ses och vi bestämde förstås att ses nere i Nynäshamn. Vi möttes upp nere vid vårat vanliga ställe som heter: Banantorget! - Ja, det heter faktiskt Banantorget och är inget skämt! Fast konstigt nog så säljs där inga bananer.



 

 Nu när jag ser bilden så ser det nästan ut som vi bildat en totempåle   


 

Jag hade förstås förväntat mig solsken i Nynäs idag! Dessvärre så var det övermulet, så inga solglasögon behövdes idag. Nova ville däremot prova dom och se så cool hon blev.  


Idag var vädret inte det bästa nere i Nynäshamn, utan det var helt övermulet och himlen såg ut som den när som helst skulle öppna himlaportarna och det skulle börja regna. Det blåste kallt och jag småhuttrade och frös. Jag tänkte inte fasiken heller känns det som det är den 30:e maj idag, utan snarare så kändes det som en kall blåsig höstdag. Jag var lite före dom andra och stod och väntade på banantorget på dom andra som snart skulle komma. Det tog inte alls lång stund innan Nina, Janne, Nova, och mina söner Niclas och Tobias kom strax gående från garaget och som alltid när jag får se mina barn, mitt barnbarn och min svärson Janne så blir jag så glad :) och det blir ett stort kramkalas.

Jag kände denna dag för att skämma bort Nova lite extra och vi gick in på Åsas prylförmedling. Jag sa till Nova att idag vill jag skämma bort dig lite extra och Nova hittade en rosa söt väska, ett pussel och 2 dockor som jag köpte till henne. När vi var klara där nere så gick vi upp för att möta upp dom andra och fick se att ett utav mina andra barn också hade kommit och det visade sig vara min stora, fina och tjusiga son Henrik.


- Tjoho så glad jag blev och småsprang fram till honom och slängde mina armar kring hans hals och gav han en bamsekram.


Det hade börjat småregna och det blåste kallt och vi alla småfrös och huttrade. Vi bestämde oss för att åka ner till Sjötelegrafen. Den tidigare matvarubutiken ICA Kvantum, som låg alldeles intill Nicksta höjden hade nu flyttat ner till nya stora lokaler nere vid Sjötelegrafen. I onsdags för bara 3 dagar sedan var det premiär och dom slog upp dörrarna till sin nya matvarubutik som numera heter ICA Maxi. Jag hade trott att det skulle finnas ett Café så man kunde sätta sig ner och ta en fika. Dessvärre så fanns det bara ett litet mini Café med pyttesmå bord och vi alla skulle knappast få plats att sitta där. Jag tyckte det var lite dåligt och när ICA Kvantum som det hette tidigare och låg uppe vid Nicksta höjden där inne hade dom ett stort Café och riktigt smarriga räksmörgåsar. Dessvärre så fanns det på deras nya öppnade matvarubutik ICA Maxi i det närmaste inget jag skulle kalla Cafe, utan snarare bara ett litet hak Café och endast några fåtal torra bullar eller kakor man kunde beställa.  


Nina föreslog att vi skulle gå till Taj resturangen som hade buffé och vi alla tyckte det var en utmärkt idé. Vi vände alla på klacken och gick mot Taj resturangen och hugg in på deras buffé och man fick plocka och äta så mycket man ville och därefter blev det dessert friterade bananer...mums.


  

 Jam jam, vilken god Taj buffé vi åt till lunch





 



Sådär nu är vi alla mätta och belåtna och kramar om min fina son    Henrik utanför Sjötelegrafen.




 

Av Sandra Sterner - 29 maj 2015 15:57

Herregud, alltså min gårdag den var i det närmaste makalös med så mycket saker att göra. Jag hade kvällen innan jag gick och lade mig bävat lite inför torsdagen med allt som skulle göras. Det är lika bra att ta det från början så att även mina läsare hänger med om allt som hände igår. Det hela började med att jag som ni kanske redan vet är så fruktandsvärt morgontrött ställa alarmet på ringningen en halvtimme tidigare och var förstås dödstrött när klockan ringde 05.30 I alla fall så hade jag nu direkt klockan 07.00 tid för den årliga besiktningen på min bil. Dessvärre så gick bilen inte igenom, och felet gubben på besiktningen slog ner på felaktig inställning på höger strålkastare av halvljuset. Jag trodde det bara skulle bli som en anmärkning som man typ kan fixa själv eller snarare så är det min vän Tommy som skulle kunnat hjälpa mig med inställningen på högerstrålkastare. - Nej, då gubben gav mig istället en 2:a och det innebär som alla som har körkort ombesiktningen inom 1 månad.   - Grrr, det gjorde mig lite småsur att få komma tillbaka inom 1 månad p.g.a att den högra strålkastaren.


Därefter blev det att ringa till Tommy för att höra med honom om han kunde hjälpa med mig att justera halvljuset på strålkastaren, och redan nästa vecka på onsdag skulle han kolla på bilen. - Tusen Tack till världens bästa bilmekaniker som snabbt erbjuder suverän bilservice. Sedan blir det dags för en ombesiktningen och då måste den väl ändå gå igenom.

Ja, sedan var det bara att sätta sig i bilen och köra till jobbet och där var det ju arbetet redan i full gång på allihopa, och det var bara att sätta igång med arbetsuppgifterna. Idag på jobbet så hade vi så kallande picknick och all personal skulle om dom ville förstås ta med sig någon mat, dessert, fikabröd, dricka hemifrån och sedan ställdes det upp vid ett långt bord så att det blev typ som ett smörgåsbord och alla gick och plockade lite av varandra. Det visade sig att personalen tagit med sig lite smått och gott hemifrån och några hade lagat speciella maträtter ( som jag aldrig sett förut) men som smakade förväntansfull gott.



 

 Picknick smörgås bord

 



 


Dessert bordet som var fyllt av goda smarriga läckerheter   


Därefter blev till att hugga in på dessert bordet och smakade en rabarber paj med grädde och en kopp kaffe. Det var en otrolig trevlig stämning och det märkets att personalen trivdes och mådde gott av denna gemensamma picknick lunch som avslutade med en tipspromenad och att man fick varsin gratis lott. Dagen var idag supertrevlig med en lika trevlig gemenskap av kollegorna med mina underbara fina kollegor som man fått skratta så mycket med idag.


Nu över till gårdagen igen. - Ursäkta att det blir lite hoppade från den ena dagen till den andra och så tillbaka igen. Igår i alla fall så var jag tvungen att gå lite tidigare för jag hade skulle ha ett möte hemma vid 15.30-tiden och det blev med andan i halsen jag skyndade mig hem. När det sedan var klart så skulle jag och Caroline åka iväg och handla inför hennes resa som hon idag åkte på tillsammans med både tjejgruppen och killgruppen ner till Kalmar. Det behövdes handlas lite grejer som hon skulle ha med sig. Jag insåg att det skulle bli tajt med tid och att det skulle bli för stressigt med att hinna laga någon middag hemma och klockan började ticka iväg så för att inte Caroline skulle bli alltför hungrig så svängde jag in på hamburgerrestaurangen Max och beställde en meny till Caroline på drive in. När vi väl kom hem så kom jag på att Caroline kommer omöjligt inte orka kånka på den gigantisk stora kassen med den uppblåstbara madrassen och sovsäcken i morgon bitti. Så in och hämta den och den var även tung och lite otymplig att bära för mig, ut till bilen igen och in med den gigantisk stora kassen i bagageluckan för att köra iväg till fritisgården som tur nog igår var uppe till klockan 19.00 Därefter blev det hem för att tillsammans med Caroline packa hennes resväska och när hon igår kväll gick och lade sig för natten så fick hon lite flera extra god natt pussar och kramar på kinden.


Jag själv igår när min dag var över och jag skulle slå mig ner i soffan i vardagrummet. Jag trodde faktiskt att jag skulle somna sittandes framför en avstängd tv. Det händer nu för tiden och mestadels under vardagarna att jag inte längre ser så mycket på tv längre. På helgerna ser jag lite mera på tv:n och när jag varit ledig så har det blivit så att man knäppt på dumburken för att se om det finns något sevärt. Caroline hade lagt sig och mina ögon ville bara sluta sig och hela min kropp skrek efter sömn, men trotsig som jag ibland blir så ville jag ha lite egen tid och gå igenom mina olika mailadresser, kolla om något nytt hänt på facebook och läsa lite av vad som hänt i världen. Därefter blev det sedan direkt i säng och minns knapp att jag låg vaken i sängen, utan somnade på bums.


I morse så kramade jag mitt    hjärtegull flera gånger innan jag var tvungen att åka till jobbet. Caroline var på strålande gott humör och såg så mycket fram emot resan tillsammans med tjej och kill gruppen till Kalmar. Dom startade strax innan 11.00-tiden och nu på eftermiddagen idag så fick jag denna bild skickat till mig.


 

Caroline i minibussen på väg ner med sina kompisar och ledare till Kalmar.



Av Sandra Sterner - 27 maj 2015 20:33

Ojdå, det gäller visst att få lite tid över så att jag kan uppdatera min blogg. I mitt förra inlägg som jag skrev så var det ju söndag och sista dagen på veckan och idag har vi lillördag och man har kommit halvvägs på veckan. Jag undrar ibland om det bara är jag som tycker tiden går i sådan ryslig fart..?


Det är knappt man liksom känner att man hänger med då dagarna går så fort. Jag våndas lite inför morgondagen då jag i morgon bitti ska in med bilen min på den årliga besiktning och ska be till   Gud att bilen går igenom besiktningen utan någon som helst anmärkning.


Nu till helgen blir det tomt här hemma må jag säga. Caroline åker tillsammans med sin tjejgrupp och såklart ett par ledare på en weekend resa ner till Kalmar och temat för resan är: Livet är en fest.

Av Sandra Sterner - 24 maj 2015 15:35

Snipp snapp slut så var då denna vecka snart också slut och nu har det gått och blivit söndag igen. Idag blir det inte mycket gjort här hemma, utan idag blir det till att ladda batterierna inför den kommande veckan.

Nu över till gårdagen och som ni kanske redan vet så hade jag ju skrivit i tidigare inlägg vad vi skulle göra. Jag hade ställt alarmet på väckning vid 07.30-tiden och ville inte känna någon stress för att hinna göra mig i ordning inför den kommande spännande dagen. Jag hade pratat med min väninna Elin dagen innan och vi hade bestämt att ses utanför Gröndalshallen vid 09.45 för att därifrån gå i sällskap ner till den stora loppisen nere vid Estö. Det var inte så värst mycket trafik ner till Nynäshamn igår vid den tiden så det gick ganska snabbt att köra ner och var framme före den utsatta tiden vi kommit överens om. Jag kom och tänka på en sak att tänk att vädret kan växla så mycket trots att det bara är ca: 3 mil emellan Haninge och Nynäshamn. När vi åkte hemifrån var det övermulet, grått och blåsigt. När vi närmare oss Nynäshamn blev vädret desto bättre och där lyste solen och det värmde så skönt. Jag parkerade bilen vid Gröndalshallen och ringde upp Elin och sa: Nu är vi framme! Kommer du ut..?


- Japp, är där om 5 minuter.


Jag och Caroline klev ur bilen och gick för att vänta på Caroline. Just då rullar det in en annan bil på parkeringen och killen i bilen vevar ner rutan och säger: Hej!


Jag kollar mot hans håll och ser att det är Elin kille Janne, som hade varit på något snabbt ärende nere på stan innan vi skulle gå på loppisen. Han parkerade sin bil och vi stod och snackade en liten stund och sedan såg vi båda på håll Elin komma gående på andra sidan. Vi gjorde följe ner till Estö och där var det smockfullt med parkerade bilar och så förstås ännu mera folk som trängdes bland alla loppisbord. Jag, Caroline, Elin och Janne gick från en början tillsammans och kollade, men så råkade det bli så bland alla dessa andra nyfikna loppisfolk så kom vi ifrån varandra, men när vi gick omkring där bland alla borden så sprang vi på varandra igen. - Ja, så lustigt det kan bli att man liksom tappar bort varandra bland alla. Däremot jag och min dotter Caroline vi gick bredvid varandra hela tiden. Trots att det var närmare 170 bord att gå igenom så hittade jag ingenting som föll mig i smaken, men däremot Caroline fann en silver ring med stenar som hon gärna ville ha och såklart jag köpte den till henne.


På väg tillbaka till bilen så sprang jag på en gammal granne som jag bodde i samma bostadsområde som jag bodde i förut. I alla fall Micke som jag vid tidpunkten då nyss hade lärt känna, och när man sprang på denna dam och hennes karl så räckte det typ inte bara med att man sa: Hej! Utan dom brukade ofta vilja stanna för att prata och mestadels var det hon som höll låda och hon kunde typ snacka och prata ihjäl än. Då ingen utav oss nästan  aldrig fick i syl i vädret när hon väl satte igång och höll låda. Det var blev ju aldrig så att någon utav oss vi reda på någon utav deras namn. Vi fick liksom aldrig chansen att fråga! :) Det blev i alla fall så att Micke som jag också då nyss vid den tidpunkten lärt känna kom på den lite halvtaskiga idén att ge henne att namn. Det han kom på att kalla henne för var "skägget" och min stilla undran över varför han kom på det något märkliga och konstiga öknamn som "skägget" och till svar på min fråga: - Jo, för att damen ifråga hade en massa hårväxt ( usch så äckligt) som växte hej vild på hakan. Igår gick hon på andra sidan gångvägen och tydligen så kände hon igen mig och höjde handen för att vinka och hälsa. Jag svarade kort: Hej! För att sedan skynda med snabba raska steg mot bilen.


Innan vi skulle åka vidare till Ösmo, skulle vi svänga förbi hemma hos Jimmy och hämta den uppblåstbara madrassen och sovsäcken Henrik hade varit där och lämnat tidigare. Han skulle inte vara hemma under gårdagen då han jobbade denna helg. Så vi svängde upp med bilen i mitt gamla bostadskvartär och en massa fina minnen spolades upp och kom tillbaka. - Vet du Caroline, att vi bodde där borta när du var liten baby.


Jag ringde Jimmy och sa att vi var framme och Jimmy kom ner med en gigantisk stor påse som innehöll den uppblås bara madrassen och sovsäcken. -Åh, så bra och Tusen Tack till min son Henrik   som lånar ut detta till sin lillasyster som nästa helg åker på tillsammans med sin tjejgrupp till Kalmar.


Då var ytterligare en till grej avklarad och nästa grej var nu att fortsätta resan till Ösmomarknaden. Alldeles intill Ösmomarknaden så bor Caroline pappa Jonny, men denna gång så ville inte Caroline gå upp till honom och ringa på hans dörr för att se om han kanske var hemma. Tidigare gånger när hon var yngre så gjorde hon det, men igår så kände hon inte för det. Jag frågade Caroline var det var hon önskade att få började med. Och svaret var kanske mer eller mindre förväntat. - Mamma, vi går till tivolit!

- Javisst! Hur skulle mamma kunna tro något annat. Såklart du ska få åka något. Dessvärre så fanns det bara 3 åkattraktioner att välja mellan och det var bara en som föll Caroline i smaken.



 

Caroline har satt sig på plats och är redo och snart få börja snurras omkring




 



Här går det undan må jag lova. Carolines hår fladdrar i vinden när hon snurras om och om igen.





  

Jag skulle garanterat spy om jag satte mig i sådan åkattraktion. Står istället kvar med fötterna på stadig mark.


Dom andra två åkattraktionerna var typ karusell och så var det ett hopptorn vilket förstås intresserade Caroline ett dugg. Det fick istället bli så att Caroline fick åka den hon valde flera gånger och det nöjde hon sig med. Därefter blev det exakt samma procedur som förra helgen. Bollkastning få ner en massa plåtburkar, men Caroline lyckades inte denna gång få ner alla burkarna.

 


 

 Mor och dotter kollar in killen som är före och kastar.




 

Nu är det Caroline tur. Precis som förra helgen gör hon sig redo att kasta bollen.


 

Och redan på första bollen åkte mer än hälften va burkarna ner, men trots att 2 bollar återstod så fick hon inte ner alla burkarna.Provade på att köpa ett par brickor på chokladhjulet, men lyckades inte där heller vinna någonting. Vi gick runt en stund på marknaden, men fann inget där heller som föll oss i smaken.



 

Däremot så kollade vi in dessa små gitarrer i mindre format och tänkte då genast på min svärson Janne.   


  

 Och som avslutningsvis så ville Caroline ha lite sockervadd innan vi åkte vidare.



Denna gång blev det att vi åkte upp mot Haninge och när vi började närmare oss Haninge Centrum så blev himlen alltmer gråare och gråare och strax innan vi var framme så var det ungefär som himlaportarna öppnades och det började ösregna. - Jaha, ja då var man liksom i sin hemma kommun och här var vädret sig likt. Det var lika bra att parkera i undre garaget för att slippa bli dyngsur. Skulle bara en snabbis in på Kicks för att köpa ny mascara och L'Oréal ansiktskräm. Därefter blev det till att åka hemåt igen.

Nu ska ni inte tro att min dag tog slut enbart för att jag nu åkte hem igen. Nej, då! Det var bara för min del en kortare mellanlandning på någon timme innan jag senare på eftermiddagen skulle åka tillbaka ner till Nynäshamn för att umgås med Elin. Alltså ibland känns det som jag inte gör annat än kör skytteltrafik med bilen eller så åker kommunalt till Nynäshamn. I alla fall så har jag förbaskat kul därnere bland mina vänner och bekanta.    Jag kom ner till Elin strax innan klockan 18.00 och då vädret typ hela dagen lång bestod av solsken så slog vi oss båda ner på hennes balkong där hon har solsken från klockan 15.00 fram tills dess att solen som det gör nu börjar gå ner sent i väst.



   

 Såklart vi skulle ta en selfie på Elin balkong


Elin ville gärna gå ut och vi gick till ett ställe som heter Frejas det är en gammal båt som numera är ombyggd till en restaurang. Jag har varit där några gånger och ätit men inte varit ute där sedan jag var tillsammans med Jonny och det var typ 1999. Så det har gått och passerat många år sedan. Fast så många år sedan var det inte sedan jag var ute. Det var väl typ bara kanske 2 år sedan tror jag och det händer ytterst sällan nuförtiden att jag över huvud taget ger mig ut i nattclub vimlet. Det känns lite som jag vuxit och kommit ifrån det, men visst kan man någon gång ibland "rucka" lite på reglerna och få lov att släppa loss litegrann. Så vi hamnade i alla fall på uteserveingen på Frejas och satt där och pratade ett par timmar. Därefter blev det till att promenera till La Playa ( som ni alla vi det är laget borde känna till) i alla fall så är det restaurang på dagarna, men på fredag och lördag kvällarna så förvandlas stället till Karaoke bar och alla som vill får ta ton och sjunga. Vilket jag och Elin igår gjorde tillsammans i en duett.

Av Sandra Sterner - 22 maj 2015 19:57

Det har äntligen gått och blivit helg och nu välkomnar jag den kommande helgen som jag denna gång ser mycket fram emot. Jag skrev tidigare i veckan att denna helg ska jag som nästan alltid när det blir helg ta bilen och köra ner till Nynäshamn. Möta upp min väninna Elin och kanske eventuellt hennes pojkvän. Därefter blir det en promenad ner till ett ställe som heter Estö där det varje år någon gång under maj månad anordnas en stor loppis och enligt uppgift så ska det vara närmare 170 bord bokade. - Jösses så kul det ska bli att gå omkring bland alla dessa bord och säkert göra några fynd. :) Det lär ju ta någon timme att gå runt där, men när vi fyndat klart bland alla borden, ger vi oss av till Ösmomarknaden, som är en årlig tradition och denna gång stod det i Nynäshamnsposten:  I år firar Ösmo marknad 25 år och går under parollen ”Södertörns största” och i år är intresset större än någonsin 190 försäljare har anmält intresse. Förutom försäljare som vill sälja saker så finns det även för barn och ungdomar en tivoli och välja mellan en del spännande åkattraktioner. Därefter blir det köpa lotter för vinna någon är i det närmaste ett måste för Caroline.



 

Caroline provar på att rida  




Idag har Caroline tillsammans med sin skolklass varit ner till.....gissa vart...? Kanske inte så svårt med tanke på det jag skrev nyss. Just det hennes klass var idag nere i Nynäshamn för det var en stor fritidsmässa. Bland programpunkterna, var det hästridning, och artisterna Panetoz, Dogge Doggelito, bjöd musik underhållning och showade och till sist var det modevisning.   Caroline var så glad och mycket uppe i varv när hon kom hem för att berätta glatt om allt hon varit med om under dagen. Ja, i morgon är det dags igen för Nynäshamn att få besök av oss. 

  


Jag såg på min facebook att min stora fina vackra dotter Nina idag hade varit hos frisör i Västerås och klippt sig. Det visade sig att Nina hamnade hos en väldigt duktig och begåvad frisör för hennes klippning blev helt otroligt snygg på henne och klär henne verkligen.


   Fina Nina   




Av Sandra Sterner - 20 maj 2015 18:18

Jag blev upplyst av Caroline igår att hon som idag skulle ha namnsdag. Ja, det stämde nästan, men enligt almanackan så står det att det är Carolina och Carola som firar sin namnsdag idag. Då det inte finns just Caroline i almanackan så blir det istället idag ett lite mindre firade för min juvel här hemma.


Jaa, det blev ju precis så som jag hade skrivit och önskat igår. I alla fall här i Stockholm så har äntligen solen visat sig framme och himlens tidigare trista gråa färg var i morse utbytt mot blått med små vita moln. - Bravo, och detta väder tycker jag att det ska fortsätta vara i flera veckor eller snarare månader nu.  


- Tjoho på lördag ska jag träffa min supergulliga väninna Elin och ser så fram emot det. Och som ni kanske redan vet så tillbringar vi ju helgerna i Nynäshamn.    Först möta upp Elin för att därefter gå ner till Estö där den stora årliga loppisen är och redan nu så är det närmare 150 som har bokat plats. Jag älskar att gå på loppisar och ju mera desto bättre. Alltid brukar det vara något hittar som man vill ha och väldigt billigt är det också. Därefter blir det till att hoppa in i bilen och åka mot Ösmo för att gå på Ösmomarknaden som sedan länge är en utav traditionerna. Där brukar det finnas ett tivoli till Carolines stora glädje och nu blir det till att åka för 2:a helgen i rad en massa spännande åkattraktioner.


Nästa veckan är ju den sista veckan på maj månad och vilket även innebär för min bil att det är dags för den årliga besiktningen. Usch, det känns inte så lustigt med tanke på att jag förra året fick göra ombesiktning. Jag hoppas verkligen inte att jag behöver få nedslag på någonting, utan helt godkänt så att jag i fortsättningen kan tuta och köra.

 

 

Av Sandra Sterner - 19 maj 2015 18:30

Alltså man kan undra hur dessa vädergudar tänker egentligen? Nu har det sedan i söndags har det varit övermulet och regn och rusk väder. Nu tycker jag det får lov att räcka med detta pissväder och nu har det inte varit något vackert väder sedan i lördags. Jag tror faktiskt att april månad bjud på desto mera solskendagar och värme, än vad det hittills gjort under dom är första 19 dagarna i maj. Dom återstående dagarna som är kvar av maj får man väl hoppas och håller så även tummarna att vädret inom dom närmsta dagarna blir till det bättre och varmare. Det blir att be en stilla bön att tills i morgon ska vädret förhoppningsvis bli soligare och varmare.   


Nu sedan jag fått min befordran på jobbet så har det gått och blivit mera att göra, men det allra bästa med det är att jag verkligen stormtrivs med just dom arbetsuppgifterna.    superroligt   


Idag är det tisdag och denna dag är min solstråle Caroline på sin tjejgrupp och dansen som tidigare har varit på Friskis & Svettis är slut för denna termin. Förra tisdagen bowlade dom. Idag däremot skulle dom åka in till stan och äta på restaurang och efteråt gå på bio.

Av Sandra Sterner - 17 maj 2015 14:57

Idag är det den 17:e maj och vårat grannland Norge firar ju då sin Nationaldag. Vi i Sverige får lov att vänta ett par veckor till fram till den 6:e juni då det är dags för oss i vårat land att fira Nationaldagen. Då jag enligt min statistik på Metroroll kan se att jag har läsare bland annat i Norge så önskar jag nu ett stort Grattis på eran nationaldag.


Till skillnad från igår när det var strålande solsken och i det närmaste blå himmel och det är just sådana dagar det var igår som jag och även Caroline vill vistas ute i det vackra vädret. Idag däremot så är det totalt tvärtom och det är riktigt regn och rusk väder och det blåa himlen så visades sig igår är nu utbytt mot en övermulen och gråtrist färg. - Usch, och tvi valde för sånt grått och trist väder med regn. Just när det är sånt väder det är just idag så längtar man inte heller speciellt mycket ut utan håller sig istället inomhus och myser i soffan framför tv:n eller datorn. Det är ju så att solen är livets källa och genom sitt ljus , sin värme och sin otroliga kraft är solen källan för allt liv på jorden. För alla människor, djur och växter. Solen stimulerar kropp och stjäl, det ger en kraft (efter en lång mörk höst och kall vinter) livsglädje, välbefinnande och för dom som vill en vacker färg och man mår helt enkelt mycket bättre och blir liksom gladare och piggare när solen skiner.


Ja, som ni märkte igår så fick ni mycket att läsa och en massa bilder att ta del utav. - Puh, säger jag bara det tar lite extra på krafterna att skriva en sådan lång blogg med många bilder som ska beskäras så att dom blir i rätt storlek för att passa in på bloggen. När jag var klar med bloggen så gick jag in för att kolla min Facebook och som ni kanske redan vet eller har förstått så tillhör jag grupperna: Du vet att du är från Nynäshamn och Nynäshamn Anslagstavla. I alla fall igår så hade en person som hade varit ute och promenerat runt ringvägen sett och lagt upp denna bild!!


 




Jag fick en klump i halsen och min ögon fylldes med tårar.  - Nej, utbrast jag och vem fan går och förstör och vandaliserar något som någon annat satt upp ute på ringvägen. Jag tror faktiskt inte det rör sig om någon Nynäshamnbo. Jag liksom många andra som hade kommenterat var ju förstås både ledsna, upprörda och frustrerade över varför någonting sådant kunde hända ute på ringvägen. Jag tyckte det var en liten charmig och cool idé som någon Nynäsbo hade fått då dom placerade en gammal telefon med ringskiva ute på ringvägen. Den fick åtminstående stå där under några månander, innan det vidrigt äckliga ynkryggen som helt saknar hjärta och känslor i kroppen och hade sönder telefonen.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards