Alla inlägg den 20 maj 2015

Av Sandra Sterner - 20 maj 2015 18:18

Jag blev upplyst av Caroline igår att hon som idag skulle ha namnsdag. Ja, det stämde nästan, men enligt almanackan så står det att det är Carolina och Carola som firar sin namnsdag idag. Då det inte finns just Caroline i almanackan så blir det istället idag ett lite mindre firade för min juvel här hemma.


Jaa, det blev ju precis så som jag hade skrivit och önskat igår. I alla fall här i Stockholm så har äntligen solen visat sig framme och himlens tidigare trista gråa färg var i morse utbytt mot blått med små vita moln. - Bravo, och detta väder tycker jag att det ska fortsätta vara i flera veckor eller snarare månader nu.  


- Tjoho på lördag ska jag träffa min supergulliga väninna Elin och ser så fram emot det. Och som ni kanske redan vet så tillbringar vi ju helgerna i Nynäshamn.    Först möta upp Elin för att därefter gå ner till Estö där den stora årliga loppisen är och redan nu så är det närmare 150 som har bokat plats. Jag älskar att gå på loppisar och ju mera desto bättre. Alltid brukar det vara något hittar som man vill ha och väldigt billigt är det också. Därefter blir det till att hoppa in i bilen och åka mot Ösmo för att gå på Ösmomarknaden som sedan länge är en utav traditionerna. Där brukar det finnas ett tivoli till Carolines stora glädje och nu blir det till att åka för 2:a helgen i rad en massa spännande åkattraktioner.


Nästa veckan är ju den sista veckan på maj månad och vilket även innebär för min bil att det är dags för den årliga besiktningen. Usch, det känns inte så lustigt med tanke på att jag förra året fick göra ombesiktning. Jag hoppas verkligen inte att jag behöver få nedslag på någonting, utan helt godkänt så att jag i fortsättningen kan tuta och köra.

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards