Alla inlägg den 14 maj 2015

Av Sandra Sterner - 14 maj 2015 13:58

Idag är det Kristi himmelsfärd eller om man nu i moderna tider istället vill kalla denna dag för Kristi flygare dagen. I alla fall så infaller just denna röda dag 40 dagar efter påskdagen. Dagen firas till minne av Jesus då det var just på denna dag som han färdades upp till himmelen efter det att han återuppstod på den 3:e dagen efter det att han korsfästes enligt det som står i bibeln.


I morse blev det till en mini sovmorgon och nu när det är sommartider och det liksom blir ljust ute redan omkring 05.00-05.30 så blir man mer eller mindre väckt av ljuset som sipprar in genom persiennerna. Vaknade även idag ungefär samma tid som jag brukar gå upp på när jag ska åka och jobba, men röda dagar så jobbar igen inom det företaget jag jobbar inom. Så det blev att jag vände mig om i sängen och drog täcket över huvudet nästa gång jag vakande så hade klockan blivit strax efter 08.00 och det var dags att kliva upp och göra morgon och gå ut i köket och fixa ordning frukosten.


Jag brukar gilla att kolla lite tv på morgonen och satte på TV4 nyhetsmorgon och det blev efter en stund reklam. Just när det blir reklam så brukar jag svappa lite mellan dom olika tv-kanalerna eller så går jag och fixar med någonting annat. Dock gjorde jag inte det i morse utan blev kvar i soffan framför tv:n och så plötsligt en liten reklam snutt visas för Volkswagen – Nya Golf Alltrack och flyger nästan ur min soffa när jag ser vart någonstans produktionsbolaget valt någonstans att spela in lite av början på sin reklamfilm!!! Nu får ni lov att gissa vart det är någonstans..?


Jag lägger in videoklippet så får ni se om ni kanske känner igen Er…..




 

Alltså snacka om att jag blev förvånad och för 2:a gången på lite mera än 1 vecka så tappade jag återigen haken. Till er som inte känner igen stället så kan jag nu tala om för er att den nya reklamfilmen för Volkswagen – Nya Golf Alltrack är inspelade runt ringvägen i Nynäshamn. Det är bara att kolla in videon så får ni själva se hur himmelska vackert det är runt denna slinga som går runt ett gigantiskt stort berg med utsikt över havet så långt ögat kan nå.


Jag tillhör är inte själv mycket för att städa, visst kan jag göra det, men det är ju så förbaskade tråkigt att dammsuga och torka golv. – Jovisst gör jag det ibland, men föredrar hellre att någon annan dammsuger och torkar golven åt mig. Likaså har jag även här hemma idag fått min hair extensions utbytt och det var dags denna gång att färga utväxten. Jag måste medge att man får lite ”träsmak” i baken av att sitta på en stol i närmare 2 timmar men nu är min nya hair extensions ditsatt och är så glad och lycklig.


Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards