Alla inlägg den 7 maj 2015

Av Sandra Sterner - 7 maj 2015 20:07

Det har varit en riktigt lyckad dag för mig idag och känner mig nu så nöjd och framför allt också glad   


Idag när jag kom till jobbet så kom en utav arbetsledarna fram till mig och sa att han och även en till utav cheferna ville tala med mig inne på kontoret. Alltså min första reaktion var: Det är väl inte så att jag gjort något fel!!


– Nej, nej absolut inte. Snarare är det tvärtom. Kom med in på kontoret.


– Okej, följde med in på kontoret och kände lite på vägen dit att mitt hjärta slog något snabbare en vanligt. Och undrade förstås vad det var dom ville prata med mig om.


Jag är både privat och på jobbet oftast en glad, nyfiken, impulsiv och trivs även mycket med att lära upp nya som kommer för att jobba hos det företaget jag jobbar inom. Det är verkligen något jag brinner för att göra och visa och lära upp dom nya som aldrig tidigare har jobbat med just det vi sysslar med på mitt jobb. Det är en hel del att lära sig om dam, herr, barn kläder, skor, väskor och textil. Om man nu kanske aldrig har jobbat med just kläder så kan det lätt bli lite förvirrande för sådana som aldrig tidigare sysslat med kläder.  Jag har ju jobbat både i Secondhand butik och gjorde i princip allting i butiken. Tog enormt mycket eget initiativ och klädda av skyltdockorna och klädde på dom stylande dockorna med andra kläder, vilket fick kunderna så pass intresserade att dom mer än gärna ville köpa just dom plaggen. Det kändes förstås jättekul och minns att biträdande butikschefen tyckte jag hade: Enormt stort potential när det gällde att just hålla på med kläder och styla skyltdockorna så att kunderna blev intresserade av att köpa just dom plaggen och skylta i fönstret. Om ni vill så kan ni läsa ett inlägg bakåt några år i bloggen där jag skyltat ett fönster och skyltdockorna i en butik ( bilder finns även att se på resultatet) och det tog inte lång tid innan det jag hade skyltat hade sålts.


Nu över till det mina närmaste chefer och jag satt och pratade om idag. – Jo, dom båda undrade om jag ville ha mera ansvar på jobbet..? Jag tappade först talförmågan helt och hållet och om man nu kan tappa hakan i golvet så kändes det nästan som om jag just för några sekunder hade tappat min haka i golvet och satt i princip och bara gapade mot dom båda arbetsledarana, under några sekunder. Jag fattade alltså ingenting, snacka om vilken oväntad överraskning. Trodde först att dom drev mig ett spratt och frågade:

Driver ni med mig…?


– Nej, vi tycker du jobbar så pass bra och tycks kunna så mycket om kläder, märken och design så vi undrar om du vill vara en ansvarig att lära upp dom nya som börjar. Dom kollade båda på mig och verkade förvänta sig att jag skulle ge dom ett besked. Vilket såklart blev: Åh, Tack så mycket! Väldigt gärna tar jag på mig det ansvaret.


– Så bra sa den ena arbetsledaren, då tar vi upp det på mötet klockan 10.00 idag för dom övriga personalen.


– Wow, vilken känsla och så otroligt suveränt kul att få lära upp dom nya som börjar jobba inom det företaget jag jobbar inom. Det ska bli så roligt och ser förstås väldigt mycket fram emot att få ta lite mera ansvar inom företaget och lära upp och visa dom nya det jag lärt mig om dam, herr, barn kläder, skor, väskor och textil.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards