Alla inlägg under juni 2008

Av Sandra Sterner - 14 juni 2008 19:00

Måste ju få något gott att käka mellan alla roliga klipp och filmer. Som jag lägger in.

Det blev lite gotti i gotti i magen.

Blåbärspaj med vaniljsås. Det blev inte ens en smula över, så det måste ha uppskattas av hela familjen.

 

 

 

Skrivet av Sandra 14 juni 2008 klockan 19:04

Av Sandra Sterner - 14 juni 2008 17:00

Det diskuteras mycket om storlekar.

Men ska den egentligen ha någon betydelse!!

 

 
Skrivet av Sandra 14 juni 2008 klockan 17:00

Av Sandra Sterner - 14 juni 2008 17:00

 


 

Ja vad ska man säga om den här bilden.

Någon som tänker på morötter eller är törstig....eller vad tänker ni på.....?

 

 

Skrivet av Sandra 14 juni 2008 klockan 16:51

Av Sandra Sterner - 14 juni 2008 16:45

 

KOLLA BÅDA BILDERNA

 

Wow vilket hår vad det första jag tänkte på när jag så den här bilden. Men efter att ha tittat på den nedre bilden.Så fick jag en annan uppfattning.

 

Skrivet av Sandra 14 juni 2008 klockan 16:44

Av Sandra Sterner - 14 juni 2008 14:00

 

 

Vi var ute på krogen i går. Micke sjung sista låten för kvällen. Han valde att framföra en låt från gruppen Europe. Med låten "Carrie".

Mycket bra framträdande, av Micke som är en sådan duktig sångare . 

Han lyckades med att få publiken hjälpa till med refrängen,och alla sjung "Carrie"

Stort jubel och applåder kom i från publiken. Jag var så stolt över hans framträdade.

 

 

Men till allas besvikelse, så var det ingen tävling i karaoke igår, så det var ingen som vann. 

Nästa fredag är det midsommar.Vi får se om det blir fint väder med mycket sol...men som det ser ut idag, så hänger molnen  grå och det har redan hunnit börjat att regna ute i dag.

                 

Det är ju några dagar kvar tills på fredag, så jag hoppas ändå på att värmen kommer tillbaka

 

 

Skrivet av Sandra 14 juni 2008 klockan 14:04

Av Sandra Sterner - 13 juni 2008 21:00

 

Nog har jag märkt av att det är fredag den 13:e idag.¨Hade jag fått veta i förväg vad som väntat mig idag. Så hade jag dragit täcket högt över huvudet och inte gått upp ur sängen. Jag brukar inte vanligtvis reagera så mycket över att fredag den 13:e är,otursdag.

 Jag skulle åka i väg till Farsta Centum för att titta lite i affärer. Egentligen inget speciellt jag skulle ha, men jag gillar gå runt i olika butiker.

 

Det började redan på bussen, att ett skavsår på foten hade börjat blöda. Jag passade på att köpa några öl till Micke i kväll och ett par cider till mig. När jag är på väg till bussen, så ser jag att den står inne. Vill ju inte missa bussen, så jag börjar springa i min korta klänning, som fladdrade i vinden medan jag sprang.  I ena handen en bolagspåse och i den andra handen  handväskan.

 Det måste sett rätt bra roligt ut, det var länge sedan jag sprang så fort....(pust)

 

 

När jag väl satte mig andfådd och flåsande, på bussen. Så funkade inte min mobil, den var tvärdöd. Fast jag hade laddat batteriet kvällen innan så gick det inte att få på mobilen. Då rann mitt humör, jag kunde inte låta bli att svära högt 

 

 Jag visste att Micke skulle försöka ringa mig, en viss tid. Det hade vi kommit överens om. Fick lite panik där jag satt på bussen hem, bara inte Micke tror att det är något som har hänt mig.

När jag kom hem fick jag ringa från våran hemtelefon till Micke´s mobil, (då vi har hemligt nummer så står det privat när jag ringde honom.) Han svarde lite oroligt med sitt namn.

 

- Hej, har du försökt ringa?

- Typ, bara ungefär 7-8 gånger och skickat sms, är det något som har hänt eller är du sur över någonting!!

Jag berättade vad som hade hänt under dagen, för honom och han förstod mig.

 

Nåväl nu är jag hemma,sedan några timmar och vad händer då.....jo några yngre tonåringar spelar fotboll utanför vårat fönster. Jag ber att Micke kan gå ut och säga till dom, att vara försiktiga, så att dom inte träffar vårat köksfönster,och vad tror ni  händer...

Micke hade precis kommit in och stängt dörren efter sig. Men vad är det som kommer farande i luften....om inte en....fotboll. Ett ordentlig duns hörs i från fönstret, när bollen träffades.             

Jag sprang ut arg som ett bi, och skriker: försvinn, härifrån !!

 

 

 

- Fotboll sparkar man på fotbollsplanen, och nästa gång kanske rutan pajar, då lär ni få stå för kostnaderna.

Nej nu är det hög tid att gå och göra sig i ordning och hoppa in i duschen och lite makeup.Ingeting kan stoppa mig....nu ska jag ut och festa och sjunga karaoke. Hoppas ingenting går galet i kväll. Håll tummarna för mig.

Kram till Er alla

 

 

Skrivet av Sandra 13 juni 2008 klockan 21:06

Av Sandra Sterner - 13 juni 2008 11:15

 

Jag fick även idag sova ut på morgonen. Micke valde att gå upp och ta Caroline till fritids, så snäll han är.

Jag bestämde mig, i morse att det var dags att färga håret igen. Passade även på att lägga en ansiktsmask, kan behövas ibland att grundligt göra rent huden.

Men stackaras "lättskrämda" Micke hoppade ur byxorna.

 

                  

 

När han fick se mig! Jag såg INTE att det var du, sa han !! Vem skulle det annars vara då, sa jag och skrattade.

Vi ju vara lite fin till i kväll. Då vi ska gå ut,och sjunga karaoke.

 

Skrivet av Sandra 13 juni 2008 klockan 11:10

Av Sandra Sterner - 12 juni 2008 23:45

Nu börjar klockan bli alldeles för mycket.

Har gått och blivit värsta nattugglan ho ho.

  

Men nu är det hög tid att krypa ner i sängen.

Micke har kommit hem, i från jobbet.Trots att han kom hem  på en snabbvisit,strax efter det att vi åt middagen, och år mat.Så var han hungrig igen, ett paket med nudlar slank ner i magen på honom. Så nu borde han kunna sova gott, mätt och belåten.

Själv tog jag bara en kopp choklad (älskar choklad)

 

Nu får ni andra "nattugglor" fortsätta och skriva eller läsa bloggar. Jag tassar in i säng.

 

 

 

Blir mera i morgon! Nu ska jag gå och lägga mig.

 

 

 

 

Skrivet av Sandra 12 juni 2008 klockan 23:42

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards