Alla inlägg den 6 juni 2008

Av Sandra Sterner - 6 juni 2008 22:00

Kom och tänka på en rätt lustig sak förra vecka då jag satt på pendeltåget. Som vanligt ringer det i någons mobil. Även min mobil går varm flera gånger varje dag. Den ringer stup i kvarten tycker jag. Men hur var det egentligen förr !! Tänkte i slutet på 80-talet och i början på 90-talet!  Hur klarade man sig utan mobil då?

Det verkar inte som folk brydde sig om att bli nådda på samma sätt som idag!
Skulle man ringa någonstans så gjorde man det oftast hemma eller från jobbet. Var det något viktigt man behövde ringa om, så var man tvungen att söka upp en telefonkiosk.

Själv skaffade jag mig min första mobil-92.

 

Jag minns att jag tyckte det var "wow" att äga sin första mobil. Att kunna sitta på bussen eller pendeln, och sitta och prata.

Men idag tycker jag ibland att det kan kännas lite stressigt, att ständigt bli "jagad" när det ringer. Även när det ringer på bussar och pendlar och folk pratar högt eller rent ut sagt skriker i telefonen.

Men jag skulle nog inte kunna klara mig utan min mobiltelefon!

 

 

 

 

 

Skrivet av Sandra 6 juni 2008 klockan 21:53

Av Sandra Sterner - 6 juni 2008 20:30

Oj oj så mycket folk det var inne i Stockholms Central idag. Det kryllade av folk överallt. Många som säkert skulle fira den 6 juni.(Men det gör inte jag) Allt från dom som bar blå gula tröjor, till blå gula mössor och flaggor.

 

Sedan fanns det en hel del turister som inte visste vad dom skulle gå, med sina kameror och kartor i högsta hugg.

Hade faktiskt först tänka att gå en stund inne i stan, men uteslöt det ganska fort. Så Caroline och jag satte oss

Mc Donals istället, för att få oss något till livs.

 

När klockan började närma sig 12.30 var det dags att gå tillbaka till centralen, för att vänta in det kommande tåget. Så äntligen kom tåget inrullande på perrongen. Nina hade talat om för mig, vilken vagn hon satte i. Så öppnades äntligen dörrarna till tåget, och Nina var ute först.  Mina tårar började rinna ner för mina kinder när Nina klev av vagnen med sin lilla dotter Nova i vagnen. Vilket kärt återseende.

Nu är vi hemma sedan länge. Vi har ätit middag, fikat.

Tagit kort och haft vårat kram kalas där alla syskonen fått hälsa på sin storasyster.

 

 

Ett mycket hjärt fullt återseende.

Här tillsammans med Nina lillebror Tobias.

Nova´s morbror

 

Skrivet av Sandra 6 juni 2008 klockan 20:23

Av Sandra Sterner - 6 juni 2008 18:30

Jag skrattade så att jag fick ont i magen. Måste bara få lägga upp detta foto montage av Micke som Elvis.

Vad tycks......

 

Skrivet av Sandra 6 juli 2008 klockan 18:24

Av Sandra Sterner - 6 juni 2008 13:15

Jaha nu var Micke på sitt tok skämtar humör idag. Jag fick nyss den här bilden till min e-mail....och jag vet nog vad du syftar på.

 

 

 

Skrivet av Sandra 6 juli 2008 klockan 13:12

 





Av Sandra Sterner - 6 juni 2008 11:00

 

Vilken underbar morgon. Vakande upp i morse utvilad. Skönt att inte känna att man ska stressa iväg till skolan för att lämna Caroline. Eller att åka och jobba. Tänk att få ha tre 

härliga dagar ledigt från jobbet.

 

Solen skiner från en nästan klarblå himmel, underbart att sitta ute, på baksidan och bara slappa.

Micke ska strax börja med att klippa gräsmattan, den har blivit på tok för lång.

 

Snart är det även dags att åka in till Stockholms Central och möta upp Nina och Nova som kommer med tåget ifrån Västerås. Ska bli en helt underbar helg med alla mina barn hemma.

 

 

 

 

 

 

Skrivet av Sandra 6 juni 2008 klockan 10:49

 

 

 

 

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards