Alla inlägg den 27 juli 2008

Av Sandra Sterner - 27 juli 2008 23:45

Det hela började med att jag idag hade skaffat ett roligt fotomontage program till datorn. Där man kan ändra sitt utseende på frisyren. Det såg förstås väldigt, roligt ut.

 

Tidigare ikväll då Micke, inte var på så gott humör (efter det att han fick en väldigt olämplig kommentar av vad någon störd idiot)

Så tänkte jag muntra upp honom lite grann. Jag satte igång igen med "fotomontaget" och denna gång så valde jag ut lite flera bilder och tydligen så lyckades jag med det, för han skrattade så tårarna rann, och nu är Micke på gott humör igen.

 

Skrivet av Sandra 27 juli 2008 klockan 23:58

Av Sandra Sterner - 27 juli 2008 22:45

Äntligen börjar det svalna lite ute, själv har jag varit tvungen, att uppsöka lite av skuggan ute idag. Då jag började tycka det var alldeles för varmt. Jag har nästan flämtat, som en törstig hund, efter vatten idag.

 

Nu på kvällen, gick jag ut, och satt mig på våran baksida, och bara njöt över att det blivit svalare ute. Tidigare på kvällen då jag höll på med att bada Caroline. Så hörde jag från, datarummet...

 

- Fan också, vad i helvete är det för idiot som har skrivit till mig, på min sida igen.

 

Det var Micke, som hade fått yttligare en olämplig kommentar, skickad till sig, och han var inte glad, må jag säga.

 

- Kom hit Sandra, så får du läsa själv vad någon har skrivit

 

Jag läste, och tänkte att det det var yttligare en "ny" idiot som hade skrivit, till Micke igen.Nu för tiden är Micke alltid ärlig mot mig, och berättar i princip allting, som skrivs till honom på hans sida.

Jag kan upplysa, att han var högröd, i ansiktet över kommentaren, som han hade fått. Själv funderar jag på varför alla dessa "störda/sjuka" människor, gör på det här sättet!!

 

* Är det bara för att förstöra, för andra som ni gör så ?

 

* Vad får dom egentligen ut av det ?

 

* Tycker dom om när andra blir förbannade & irriterade?

 

* Får dom ut någon form av " tillfredsställelse" av att skriva på det viset till andra?

 

Jag har många frågor, men jag undrar om det finns några svar ifrån dom som håller på det här viset!

 
Skrivet av Sandra 27 juli 2008 klockan 22:53

Av Sandra Sterner - 27 juli 2008 17:30

 

Tänk vad roligt man kan ha åt fotomontage.Som jag sagt tidigare, så tycker jag att långhåriga killar är väldigt sexiga.

 

 Men detta var alldeles för mycket hår på Micke... 

 


Ni skulle ha sett vad Micke garvade, då jag hade gjort klart den här bilden.

 

Skrivet av Sandra 27 juli 2008 klockan 17:36

Av Sandra Sterner - 27 juli 2008 15:15

Varför ska vi tjejer, få ha så lite valmöjligheter. Iallafall då det gäller utseende på "datamusen"

 

Titta efter själv vad jag hittade till oss tjejer...

 

 

 
någon slags form av en sminklåda.

 

 

                      Medan killarna har att välja på.....

 

 

 

denna kvinnokroppsmus

 

 

Varför skulle inte vi tjejer få ha något trevligt, också att hålla i handen. då vi surfar omkring på internet. Kanske något man skulle, kunna komma på att "uppfinna"

 

Skrivet av Sandra 27 juli 2008 klockan 15:10








Av Sandra Sterner - 27 juli 2008 14:30

Jag känner mig inte på det bästa humöret idag...

 

Anledning till mitt dåliga humör har att göra med det som hände i går. Men i går var jag mest ledsen över att Henrik inte ville fira sin födelsedag här hemma. Henrik valde att komma hem, och hämta tårtbottnarna och ingredienserna, och åka tillbaka till sin pappa för att fira sin födelsedag där. Det är därför som jag, känner mig på dåligt humör idag, men det går säkert över under dagen.

 

Efter att vi hade fikat frukost i morse, så började Caroline med sitt vanliga tjat....

 

- Mamma, kan inte vi gå och bada idag...

 

- Vi har nästan varit, och badat nästan, hela sommaren.

 

- Men mamma, det är så varmt ute, och jag svettas....snälla

 

Som vanligt så smälter  jag för hennes tjat, så vi gick iväg till badet, idag...igen

Frågade Micke....

 

- Ska du med till badet idag

 

- Ska Caroline bada nu igen..

 

- Ja, hon vill ju så gärna

 

- Okej jag följer med

          

           

           Så här glad blir min lilla dotter Caroline när hon får bada

 

    Hon verkligen förtjust i att bada.

 

 

När vi skulle gå hem, behövde Micke gå förbi centrumet, för att köpa, sina vanliga cigaretter. Jag kom på att nästan mjölken hade tagit slut hemma.

 

 - Kan du inte vara schysst att köpa några lättmjölk, då du ändå ska gå förbi ICA...?

 

- Jo, det kan jag göra! Men varför kan du inte följa med, upp till cenrtumet

 

- Okej, då jagföljer väl med.....

 

Inne på ICA var det smockfullt med folk, och det var bara två kassor öppna. Vi ställde oss i en kön, som förstås sniglade sig fram. Framför oss stod en, mamma med barnvagn som förstås skulle handla rätt så mycket varor...

 

Vad tror ni händer....

När kassörskan nästan hade slagit in alla hennes varor i kassan.

Så kom, mamman på som stod i kön, att hon skulle ha flera varor.

Så hon sprang tillbaka in i butiken igen, och lämnade sin barnvagen, och alla sina varor på bandet. Det var inte en liten stund hon var borta! Efter att ha stått i mer än 5 min, och hon fortfarande inte hade kommit tillbaka, så sa jag till Micke

 

- Ska det här ta hela jävla dan, vad är det för "pucko" som bara drar in i affären, efter flera varor.

 

- Jamen, det här tar nog inte så länge

 

Men efter att ha stått där i flera minuter, och tjejen fortfarande inte kommit tillbaka.

 

- Nej nu drar vi lämna kvar mjölken på bandet. Kassörskan, som inte kan slå ut kvittot, och börja om på en ny kund kan ta bort våran mjölk.

 

Ska vi behöva stå i den kön hela jävla dagen. p.g.a ett  "pucko" som måste springa in i affären i egen ett flera varor.

 

Som tur är så finns det ett liten matvarubutik, som säljer mjölk.

 

- Jag går hem, kan du inte handla mjölken och cigaretterna själv.

 

- Jo, det kan jag, men dom på den andra mataffären tar ju inte kort.

 

- Men gå, och hämta pengar i bankomaten då!

 

På vägen hem från cenrumet, så går man förbi bankomaten, och det var tydligen flera som hade kommit på att hämta ut pengar idag.För i kön stod det säkert 10 personer. Nu är hade redan mitt  tidigare dåliga humör nått sin topp.

 

- Nu går jag hem, det är ta mej fasiken folk överallt idag.

 

När Micke sedan kom hem med mjölken, så hade han köpt mellanmjölk, och jag som bara dricker lättmjölk eller minimjölk.

 

- Snälla Micke, du vet ju att jag inte dricker mellanmjölk. Då kan man ju lika gärna drick grädde, den är alldels för mycket fett i den mjölken.

 

Men nu vore det gott med lite mat i magen, och idag ska det bli räksmörgåsar....mums så gott

 

 

 


Skrivet av Sandra 27 juli 2008 klockan 14:37

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards