Alla inlägg den 24 juli 2008

Av Sandra Sterner - 24 juli 2008 23:00

Jag tycker tiden rusat fram nu på kvällen, och klockan har redan hunnit bli blivit 23. Micke har precis slutat sitt jobb och snart kommer han hemrullande för andra gången idag på sin cykel.

 

Idag har det inte hunnit bli så mycket gjort hemma! Då jag mest har fått suttit i telefon, och ringt på annonser. Men hade sådan tur att jag hittade en kille, som skulle sälja sina skinnstol till mig, att han till och med valde att leverera den till mig. Snacka om att vara schysst.

 

Micke kom hem rullande på sin cykel strax efter kl 17, för att ta en eftermiddags fika med mig.

 

- Har han kommit än..?

 

- Nej, inte ännu.

 

- Har du satt på kaffet..?

 

- Ja, det är på.

 

Strax efter det så ringde det på min mobil. Jag tänkte det är säkert Micke. Han skulle nämligen ringa omkring den tiden. Jag skyndade mig in till datarummet, där minmobil låg och svarade:

 

- Sandra...

 

- Micke här det var jag som skulle komma med stolen, är du hemma.

 

- Ja, jag är hemma, det är bara att komma. Jag gick ut på våran framsida av huset, och väntade på att han skulle komma inkörande med sin bil på parkeringen, men så ropade Caroline på mig.

 

- Mamma står du och väntar på någon?

 

- Ja, det gör jag.

 

- Vem då..

 

- Micke heter han, och han skulle komma med en stol till Henrik.

 

- Jaha..

 

Nästa gång jag tittade mot parkeringen, så ser jag att det kommer gående en lång kille med mörka solglasögon. Bärandes på en skinnstol.

 

- Är det du som är Sandra?

 

- Ja, du har kommit rätt! Det här är min dotter Caroline. Micke som var inne i köket hade sett att Micke hade kommit, och var väldigt snabb på att komma ut.

 

Jag betalade killen, och tackade så mycket för att han hade kört hem stolen till mig.

 

- Ingen fara.

 

- Vilken otroligt snäll och schysst kille det där var, sa jag till Micke Till svar får jag...

 

- Vill du inte ha ditt kaffe nu ?

 

- Vad då goddag yxskaft ?! Tyckte du inte han var schysst som levererade stolen enda hem till oss.

 

- Säkert bara för att du är tjej..

 

- Ska du börja nu igen.

 

Jag ropade på Henrik att han fick komma, och bära in sin "nya" fina skinnstol.

 

- Grattis "gubben" i förskott, det är från både mamma och pappa.

 

- Tack, snälla mamma, den var jättefin. Sedan fick jag en liten snabb puss på kinden.

 

Henrik höll på böka och stöka omkring inne i sitt rum ett tag, sedan kom han ut till mig i köket, där jag satt och drack kaffe, med Micke.

 

- Mamma vad ska jag göra med min gamla stol.

 

- Den kan du ställa ut i vårat förråd som står på tomten. Jag hoppas du blev nöjd, men på lördag får du inte så många presenter.

 

- Det är lugnt morsan, kom in och kolla i mitt nya rum, så får du se, hur fint det blev. Det var jättefint inne i hans rum, och han såg så stolt ut där han satt i sin nya stol.

 

Skrivet av Sandra 24 juli 2008 klockan 23:07

Av Sandra Sterner - 24 juli 2008 17:30

Vad det händer saker i mitt liv, ibland nästan lite för mycket, men det här som hände idag, måste jag ändå få berätta om.

 

Som jag tidigare skrev idag, så gick jag iväg med mitt lilla busfrö Caroline för att bada. Som tur var det inte lika mycket folk på badplatsen idag. Jag själv valde faktiskt att sätta mig i skugga, kände att jag inte pallade att sitta i solen idag igen...flämtar

Caroline däremot valde att hoppa ner i bassängen på en gång, alltid lika glad och sprattlande är hon i vattnet. Om man nu skulle tro på reinkarnation (återfödelse) vilket jag inte gör. Så måste Caroline ha varit en fisk i sitt tidigare liv, så mycket gillar hon att bada...

 

När jag kom hem var det dags att ordna lite lunch att äta. Idag blev det en enkel måltid, vem orkar göra mat i denna värme...?

Inte jag i alla fall, det fick bli korv med bröd, och det smaskade hon sig.

 

Mitt tredje äldsta barn, låt mig tänka efter.....*skrattar* ( har ju så många) men jag syftade denna gång på Henrik. Det är inte alltid så lätt.. att hålla ordning på alla barnens namn, och för att göra det ännu svårare så heter Mickes äldsta dotter också Caroline. Men det var egentligen inte det jag skulle skriva om.

 

Jag har känt en viss "press" på mig att hitta en födelsedagspresent till Henrik som fyller 17år på lördag. Då han har "fnattat och hattat" fram och tillbaka om vad det är han vill ha, men nu idag så bestämmde han sig till slut...tack och lov för det.

Han har önskat sig en stol, och förstås i skinn  som han kan ha till sitt skrivbord inne i sitt rum.

 

 

 

Jag kollade runt på Blocket,och satte mig ner för att ringa runt på några av annonserna som verkade vara intressanta.

 

- Nej tyvärr den är redan såld, men tack ändå för att du ringde.

Nästa jag ringde...

 

- Hur ser stolen ut är den hel och fräsch

 

- Njaa, den är lite sliten på sittdynan

 

- Vadå sliten, hur mycket då..?

 

- Jo, man ser själva dynan under skinnklädseln... men det går att klä om stolen.

 

- Jag är inte intresserad av att köpa sopor...(klick)

 

Så det var bara att sätta sig ner och ringa vidare, och det var mycket ringade för mig.Men till slut så hittade jag, äntligen den stolen som Henrik ville ha, men den fanns ändå borta i Åkersberga.

Då jag själv inte äger någon bil ! Men skulle bra gärna vilja ha en egen bil, då jag faktiskt lyckades med att ta körkort. Så jag bestämmde mig för att ringa min f.d make Johan som jobbar som chaufför och har tillgång till bil i tjänsten

 

- Jag har äntligen hittat en stol till Henrik

 

- Så bra att du till slut hittade en.

 

- Skulle du kunna hjälpa mig att hämta Henriks stol i kväll? Du vet ju att jag inte har någon bil !

 

- Vart då någonstans

 

- Ehh i Åkersberga...!

 

- VAAA sa du någonstans...?

 

- Åkersberga

 

- Snälla Sandra vet du vart det ligger någonstans..

 

- Så klart jag vet, E 18 vägen mot Norrtälje.

 

- I denna värme att köra ända till Åkersberg! Du är bara för mycket ibland.

 

- Vilken tid sa du till killen, som skulle sälja stolen.

 

- Han tyckte att runt kl 20 i kväll var bra.

 

- Då är det lika bra att  jag hämtar dig vid kl 18, det är faktiskt många mil att köra.

 

- Men ska inte Henrik få det han har önskat sig då..

 

- Du får som vanligt som du vill jag ska köra dig

 

- Tack...

 

Sedan ringde jag till Micke, som var på jobbet, och berättade.

Att jag efter mycket letade hade hittade en stol till Henrik. Och att Johan skulle komma och plocka upp mig. För att vi skulle åka till Åkersberga för att hämta den.

 

Micke reagerade på samma sätt som Johan...

 

- Åkersberga kunde du inte hitta något som låg ännu längre bort.

 

- Fan, vad alla ska skrika på mig idag! Jag försöker bara göra mitt bästa.

 

- Men kan du inte kolla annonserna igen på Blocket i fall det kommit in några nya

 

- Du som alltid vet bäst, gör det själv...

 

- Ja, men ska ni ända ut till Åkersberga. Du  kommer ju inte tillbaka förrän på lördag...

 

Kunde inte annat en att börja gapskratta.... Vadå, komma tillbaka på lördag, så många mil är det ändå inte.

 

- Okej, då jag ska kolla annonserna på Blocket igen.

 

Då var det dags igen att sätta sig och kolla annonserna på Blocket, som jag inte hade annat att göra.

 

Jag hittade en ny inlagd annons, och det var precis en likadan stol som jag hade tittat på tidigare. Han som skulle sälja stolen bodde i samma kommun, som mig. Jag slängde mig på min mobil för att ringa upp killen, som också förstås hette Micke...Precis då det börjar gå fram signaler på min mobil...vad tror ni händer!

Jo, mitt mobil batteri lägger av det hann gå fram två signaler sedan lade mobilen av.

 

- Jag bara skrek rakt ut: Fan, också...

 

 In till sovrummet och hämta mobilladdaren, och sedan tillbaka till datarummet för att koppla in laddarn i mobilen.Då försöker jag igen, bara han inte undrar vad det är för någon som bara ringer, och sedan bara lägger på.

 

- Micke här...!

 

- Jo, ehh det var jag som ringde nyss, men mitt batteri på mobilen lade av. Jag undrar om finns stolen kvar...?

 

- Jodå, den finns kvar.

 

- Så bra kan jag komma i kväll och hämta den!

 

- Ja, det går bra, vart bor du någonstans?

 

Jag berättade i vilken kommun jag bodde.

 

- Men jag bor ju i samma kommun som dig, om du vill så kan jag köra över stolen till dig under kvällen.

 

- Oj då, tack så mycket det var snällt.

 

- Säg bara adressen så kommer jag.

 

Jag berättade adressen för killen, som skulle komma och leverera stolen. Snacka om att ha tur.

 

Det var bara att sätta sig och ringa upp Johan igen, och tala om att han inte behövde köra mig, ända bort till Åkersberga. Sedan ringde jag till Micke, och berättade att jag skulle få stolen levererad ända hem till dörren.

 

- Vilken tid skulle killen komma undrade Micke

 

- Strax efter kl 17

 

- Du jag tror jag kommer hem och tar en fika med dig då.

 

- Lägg av Micke han skulle bara lämna av stolen.

 

- Men jag vill komma hem ändå.

 

- Du behöver inte vara så orolig, vad tror du kommer hända..?

 

- Inget..

 

- Du gör som du vill.

 

Så nu sitter jag och väntar på att både min Micke ska komma hem ifrån sitt jobb på kvällsfika och den andra Micke som ska leverera en datastol.

 
Skrivet av Sandra 24 juli 2008 klockan 17:29

Av Sandra Sterner - 24 juli 2008 11:45

 

God morgon allihopa!!!

 

Vilken otroligt skönt väder vi har fått solen skiner från en knallblå himmel, och inte ett ändå moln syns.Sommaren är faktiskt min favorit årstid, och skulle gärna vilja ha sommar året om.

 

Morgon har varit hur bra som helst, och jag vaknade på riktigt gott humör idag. Micke var tvungen att kila upp en snabbis till centrumet, i morse för hans cigg hade tagit slut. Caroline ville absolut följa med, för hon vet att Micke alltid brukar köpa en glass till henne.

 

Jag blev något förvånad då dom kommer tillbaka hem, och hade hittat Carolines lilla rosa bikini överdel. Som hon hade tappat igår. Så bra då slapp vi i åka väg att köpa nya badkläder. 

  

Jag hoppas verkligen en dag att Micke slutar upp med sitt rökande. Det förstör inte bara lungorna, det gör också så att huden åldrars mycket fortare. Men det är ändå hans liv och hans bekymmer...

 

 

 

Nu har mitt lilla busfrö Caroline satt igång igen, hon är bara för go.

 

- Mamma kan vi gå och bada snart...snälla

 

- Ja, ja, lilla gumman vi ska strax gå.!

 

- Bli du klar någon gång då...?

 

Det är nog lika bra jag slutar skriva nu, och till mina läsare på återseende.

 
Skrivet av Sandra 24 juli 2008 klockan 11:47


Av Sandra Sterner - 24 juli 2008 01:00

 

 

 

Jag tycker tiden bara har rusat fram nu på kvällen. Det börjar bli hög tid att börja avsluta kvällens skrivande, och krypa till kojs.

 

Men det blir mera skrivet i morgon....men tillsvidare får ni  Sova gott & dröm sött..

 

Skrivet av Sandra 24 juli 2008 klockan 01:02

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards