Alla inlägg den 22 juli 2008

Av Sandra Sterner - 22 juli 2008 20:15

Förutom alla mina älskade underbara barn så är det för en till mitt hjärta dunkar och det är för min snygga, goa sexiga make Micke. Jag älskar dig så mycket.  

 

 

Man får väl lov att säga omgift för tredje gången gillt.

 

För Micke är det i och för sig bara andra gången gillt. Det får man väl hoppas på iallafall.

 

Skrivet av Sandra 22 juli 2008 klockan 20:11

Av Sandra Sterner - 22 juli 2008 17:30

Nu idag fick jag oväntat besök av min ex:make Jonny och det är han som är pappan till Caroline. Jag tänkte efter, att det kanske finns lite nyfikenhet, hos mina läsare.  

 

Om vem det är som är pappan till dom övriga 5 ungarna.

Så jag tycker det är lika bra att få visa upp han också på min sida. Johan heter han.

                                 

 

Min ex-make Johan och våra 5 gemensamma barn från vänster: Johan, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Nina.

 

För barnens skull så försöker jag, så gott det går att hålla mig sams, med både Johan & Jonny.


Jag bestämde mig redan från början av mitt och Mickes förhållande, att jag absolut inte ville skaffa mig flera barn. Hur skulle det se ut om man skaffade nya barn, med varje ny karl man träffar..... oj oj det går ju bara inte.


Micke är själv pappa till två underbara tonårsdöttrar Caroline 16 år och Nathalie 15 år, och så är han världens bästa "plastpappa" också till alla mina barn

                        

 Skrivet av Sandra 22 juli 2008 klockan 17:21

Av Sandra Sterner - 22 juli 2008 14:00

Så där ja nu får man vara för sig själv en stund igen.

   

Nu har både min nuvarande make Micke cyklat iväg till sitt jobb.

Att han skulle gå till sitt jobb?

Åh, nej, knappast, ha ha ha skulle inte tro det. Då skulle han få ta en promenad på 15 min, och det tar alldeles för lång tid. Det går fortare att ta sig fram med snigeln, som jag kallar hans cykel för

 

 Även Jonny och Caroline kom tillbaka från badet och tydligen hade Caroline haft jätteroligt, för idag var också vattenrutschkanan öppen, och Caroline hade åkt i den flera gånger.

 

Jag kan inte minnas att det fanns stora häftiga vattenrutschkanor när jag var liten. Men någon gång har jag lovat Caroline att jag ska åka med henne, när vattenruschkanan är öppen....man har väl fortfarande barnasinne kvar.

 

Ni skulle bara ha sett mig, hur jag var sist jag var med min dotter på Gröna Lund....jag hade skitkul. Jag frågade Micke för några dagar sedan

 

- Skulle inte du och jag kunna gå till Gröna Lund

 

- Skämtar du med mig..

 

- Nej, var skulle jag göra det. Men skulle det inte vara så kul att få gå där någon kväll. Sätta sig ner ta ett glas vin. Kolla upp vilka artister det är som uppträder. Eller bara gå där inne på tivolit och strosa runt.

 

- Kanske vi får se.


Oftast tycker både jag och Micke om att göra samma saker med varandra, men ibland "skär" det sig totalt mellan oss.

 

 Skrivet av Sandra 22 juli 2008 klockan 13:58

Av Sandra Sterner - 22 juli 2008 12:30

Jag hade precis duschat klart nu på morgonen. Då Micke började knacka på badrumsdörren. Jag har förstått att han verkar gilla att knacka och dunka på dörrar. ( syftade på det som var i helgen oxå)

 

- Vad är det nu du vill.....jag har ju ställt ut din tandborste och axe parfymen på köksbordet. Att man då aldrig någonsin kan få bli lämnad i fred...

 

- Jo, men du har fått besök

 

- Ja, men det får faktiskt vänta, ska jag vara tvungen att komma ut naken.

 

- Det är en utav dina ex- makar som är här

 

- Vem utav dom.....

 

- Carolines pappa Jonny

 

                    Caroline tillsammansmed sin pappa Jonny

 

 

Det är så typiskt honom att alltid "dyka upp som gubben ur lådan" När han känner för att komma på att han vill träffa sin dotter Caroline. Jag undrade om han någonsin har hörst talas om en telefon.

 

Jag klädde på mig och gick ut i köket där Jonny hade slagit ner sig på en stol.

 

- Hmm, kunde du inte ha ringt innan du kom?

 

- Ähh...men jag hade ändå vägarna förbi..

 

- Men nästa gång kan du väl ändå ringa..

 

Caroline blev förstås väldigt glad över att få se sin pappa, som hon inte sett på flera veckor.

 

- Vill du ha en kopp kaffe ? Jag och Micke tänkte ändå ta en kopp

 

- Ja tack, så mycket det var snällt

 

Sedan kom Caroline på att hon ville gå och bada

 

- Pappa pappa, snälla kan vi inte gå bort till bassängerna och bada?

 

- Jo, visst kan vi det!

 

- Kan inte du också bada pappa ?

 

- Nej, inte idag.

  

Nu har Caroline gått till badet, tillsammans med sin pappa, men antar att dom snart kommer tillbaka igen.

 

Skrivet av Sandra 22 juli 2008 klockan 12:24

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards