Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Sandra Sterner - 5 augusti 2011 16:41

Nu ska mina läsare få ett litet smakprov på hur min nya lägenhet ser ut på baksidan.

 

Jag har en hel del nya planer för min lägenhet och även om det var i rätt hyfast skick när jag flyttade in så är jag en sådan som vill göra om lägenheten efter mitt smak och tycke. Jag kommer såklart att lägga upp ännu flera bilder sedan. Det blir så fort lägenhet är färdig renoverad.


 

   Ska inskaffa mig grön stor matta, som påminner lite om gräs och lägga över hela balkonggolvet.


Jag gillar ljusa färger ( iallafall då det gäller heminredning och det får ju även rummen att se lite större ut) och dom ljusa färgerna blandat med lite trä som t.ex ek, furu.


Just nu är det köket och Carolines rum som får en uppfräschning.Köket kommer att gå i vitt och med småblommiga tapeter. Caroline har givetvis fått välja både färg och tapet till sitt rum och det blev vitt och rosa ( det kommer att bli ett typiskt flickrum)


Tänkte även ta upp det här med dom som jag bytte min gamla lägenhet med. Mannen eller även kallad "Herr Mähä" och hans fru som kom från något ställe i sydamerika och endast kunde prata spanska och lite svenska, och engelska kunde hon inte alls. Så istället fick hennes karl ( som visst kunde spanska) översätta till henne)


Jag hade frågat om dom var intresserade av att ta över lite av mina gamla möbler. Men när jag tog upp frågan om vi kunde komma överens om ett pris, så var dom inte längre intresserade. Jag bestämmde mig tidigt att inte lämna kvar en endaste liten pinal i radhuset.Utan tog med mig så mycket som nästan allt. Jag grävde t.o.m upp mina rosplanter, rabarberna och tomatplanterna. I både badrum och duschrum skurvade jag ner krokar ( förutom dom som tillhör standarden) Likaså min tvättmaskin (aldrig i helvete att jag lämnade kvar den) utan även den flyttade jag med mig, och igår hade jag en elektriker här hemma som hjälpte mig att koppla in den. Okej, att jag klarar av att koppla vanliga enkla el-sladdar, men att koppla in en tvättmaskin, det klarar jag inte alls av.


Snart börjar även min semester gå emot sitt slut och önskar så att jag minst hade haft 1 vecka till. Men så är inte fallet utan nu på måndag är det alltså dags att börja jobba igen.


Nej, nu ser jag att det börjar bli hög tid att börja med middagen.


 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards