Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Ny kost, magknip och Dr väl solbränd

Av Sandra Sterner - 29 januari 2013 20:42

Jag har sedan en tid tillbaka ändrat min kost och den senaste tiden har det blivit mycket  kyckling och räksallader och olika sorters soppor och förhoppningsvis så blir det väl så att jag tappar dom extra ( hemskt otäcka) kilona som jag lagt på mig under julen.

I morse när jag vaknade så känner verkligen min mage som den var i uppror och som om det vore allt och så hade magen svällt upp så mycket under natten, att man först kunde tro att jag smällen i typ 5 månaden ( vilket är princip omöjligt) men min mage brukar ofta på den enorma formen när jag drabbas av orolig mage som medför en massa magknip och gaser. Men det är ingen höjdare direkt att vakna upp i sådant tillstånd.

Det blev till att ta ett glas samarin och sedan gå in på hemlighuset och se om det hjälpte om man kanske behövde få ur sig dessa onödiga slaggprodukterna som samlas på sig.

 

Kollade på morgonnyheterna på TV4:s när husdoktor Mikael skulle ge hälsoråd men i hans närvaro bleknade programledarna - bokstavligt talat  i hans närvaro. I stället för hälsoråden han skulle dela ut hamnade fokus snabbt på den chokladbruna läkarens hy. När programledaren Peter Jihde skämtade till den med sin kollega Tilde som pratade om morgonkaffe och rostat bröd och Peter nämnde ( och antog att han syftade på läkaren) när han sa: Apropå rostat... och kollade på läkaren.

 

Min personliga åsikt är verkligen att doktor Mikael ser väl gräddad ( i det närmaste bränd ut tycker jag) eller mycket väl rostat. Det blev snabbt en HETT ämne att twittra om får många, och läste också att det var en som hade skrivit i sin blogg: Vart har han solat? Bytt till en planet närmare solen? Doppat huvudet i en vulkan.


 


Jag är blek och får oftast höra "blekfes" eller "albylen" men det är ingenting som jag tar åt mig. Jag trivs allra bäst när man kan sitta utomhus och njuta av värmen och solsken, men är väldigt noga med att smörja in ansikte och armar ben och kroppen med hög solskyddsfaktor och det har att göra med att min hud är känslig mot solen och är det så att missar att smörja in mig med solskyddskräm så blir jag förstås inte brun ( som så många andra brukar bli) utan jag blir som en kokt kräfta röd...hmm, inte så snyggt :(

Jag tycker att man helt enkelt ska vara nöjd med den sortens hudtyp som man nu föds med och är man fött vit så ska man liksom inte utsätta sin kropp för överdrivit mycket solbränna så att man ser svart ut. Alla vi människor är olika skapta och en del vita andra svarta en del gula och några röda.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards