Alla inlägg den 14 december 2012

Av Sandra Sterner - 14 december 2012 23:24

Denna vecka gick i ett väldigt snabbt tempo och swiss sa det bara och så var det dags plötsligt redan fredag.

 

Denna helg blir det inte ledigt för mig iallafall inte i morgon och det är för att jag BARA måste se till att sätta igång med att börja köpa julklapparna och vill helst undvika att ge mig ut i butikerna på eftermiddagen och vill försöka vara på plats i butikerna redan eller strax efter att dom har öppnat.

 

Det här med mina mobiler som jag har haft genom åren och som jag har avverkat. Herregud, alltså snacka om att jag har haft otur med alla dessa olika mobiler jag har haft. Vid det här laget så har jag tappat räkningen på hur många mobiler som jag har ägt genom åren.

 

Jag köpte en sprillans ny touch mobil för 2 år sen. Men efter att ha haft den mobilen ett par veckor så började den krångla och det hände liksom ingenting när man försökte trycka på knapparna och ännu värre blev det ju förstås när det ringde och man försökte svara och knapparna inte reagerar när man trycker.

 

- ÅHHH, snacka, om att det var irriterande och dessutom så frustrerade att det inte hände något när man tryckte på dom förbaskade knapparna och till slut så slutar det ju upp att ringa.

 

Visst det går ju såklart att ringa upp till dom man ser numret till, men så finns det ändå en hel del personer som söker mig på skyddande nummer och det blir ju så att man i det närmaste får mer eller mindre panik när man inte vet vem det är som nu har sökt mig och man inte kan ringa tillbaka.

 

Jag beslutade mig för att då lämna in mobilen på Phonehouse och garantin. Under tiden fick jag återgå till min gamla mobil ( med knappar) och den fungerade utan problem. När det hade gått ca: 10 dagar fick jag ett sms att min mobil fanns att hämta och jag åkte gladligen iväg efter jobbet och hade tänkt hämta min mobil, men det visade sig att det inte alls var min som hade kommit till den butiken, utan den här var en helt annan.

 

Jag som var så uppåt och glad över att få tillbaka min mobil, som nu var fixat ( trodde jag) men så visade det sig ligga någon annans mobil i påsen. Jag gick nästan i taket och ville ha tillbaka mina pengar, men det fick jag förstås inte. Utan försäljaren sa att han skulle kolla vart någonstans min mobilen hade tagit vägen.

 

Det gick ytterligare ett par dagar och till slut så hade min mobil kommit till rätta och det gick ett par veckor utan att det var några problem och det gick bra att svara. Men så när mobilen utsattes för kyla ( det var vinter då) och det ringde så hände samma sak igen: Touch knapparna regerande inte alls och man fick liksom lov att värma mobilen för att knapparna skulle reagera.

 

Jag stod givetvis inte ut att ha en sådan mobil och det för andra gången på bara någon månad var jag tillbaka på Phonehouse.Denna gång så tänkte jag absolut inte gå med på att dom skickade iväg min mobil på service för att sedan få tillbaka någon annans mobil. 

 

En sak som jag lärt mig igenom åren det är att inte ge upp och särskilt inte mot företag där man som kund har köpt en vara och finns det inte ett ordspråk som heter: Kunden har alltid..rätt.

 

Ja, för det mesta iallafall...när det gäller mig och min envishet!

 

Det hela slutade iallafall gott och väl för mig denna gång och nu har det gått 2-år sedan detta hände. Men min envishet lönade sig i längden och jag tjänade även på det.

 

När jag hade slutat jobbet idag så åkte jag hem för att plocka upp Caroline. Sedan åkte vi vidare till Port 73 och där finns det en del butiker och så förstås Coop Forum.

 

Jag behövde lite ny makeup och gick in på Kicks som finns i samma byggnad. När jag sedan ska gå till kassan för att betala så ser jag ingen som står i kassan. Ser mig om i butiken och ser att det är en och annan kund därinne, men ser ingen som verkar jobba. Jag tyckte det var lite märkligt men kanske hon var ensam i butiken och gått ut en snabbis på lagret eller toan. Men så ser jag att det står en tjej och sminkar sig med smink proverna och först trodde jag att det var en typ yngre tjej som var där som kund, men så ser jag att hon har på sig: Kicks kläder.

 

Jag harklade mig och sa: Ursäkta, men skulle jag kunna få betala..?

 

- Javisst, vänta lite bara är snart klar! 

Och efter det så fortsätter hon att bättra på sin makeup.

 

Jag kunde knappt tro mina ögon eller öron och har inte varit med om att försäljarna på Kicks står och bättrar på sin egen makeup istället för att betjäna kunderna i butiken.

Det är ju lite olyckligt att Kicks inte infört självscanning, så att kunderna själva kan göra sin egen scanning på det dom köper ( precis som inne på Coop Forum) så att man kan få betala, när personalen är så upptagna med att sminka sig själva med deras egna prover ( som jag trodde var till för kunderna)

 

Inne på Jula fick Caroline syn på detta "Merry Christmas" diadem och min busiga och glada dotter är en sån som gillar att spexa och bjuda på sig själv.

 

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards